به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۱ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۱۱۱۲۸۱

حمله گازانبری به آقای شهردار!

گروه سیاسی-رسانه ها: ابتدا فیش حقوقی و سپس جشن عروسی دخترش نام محمدباقر قالیباف را بار دیگر بر سر زبان‌ها انداخته و به واکنش واداشته است.
حمله گازانبری به آقای شهردار!
«موضوع فیش‌های‌حقوقی و پرداخت‌های نامتعارف پای بسیاری از نهادها و شخصیت‌ها را به میدان باز کرده و هر مسئولی می‌کوشد، با موضع‌گیری صریح و شفاف در این خصوص دامان خود را از هرگونه شبهه‌ای تطهیر کند. چند روز پیش نوبت به محمدباقر قالیباف، شهردار تهران رسید که با افشای فیش‌ حقوقی چند میلیونی‌اش اعلام کند که نیمی از مبلغ مذکور را هر ماه به خزانه برمی‌گرداند و همسرش نیز قریب به 10 سال است که به‌ صورت «صلواتی» کار می‌کند. بررسی صحت‌ و سقم اظهارات آقای شهردار را نهادهای نظارتی برعهده خواهند داشت. یکی از اعضای شورای‌ شهر، روز شنبه در اظهارنظری اعلام کرد: «آنهایی که بخواهند سوءاستفاده کنند، بلد هستند چطور عمل کنند که به نام خودشان یا فرزندانشان چیزی ثبت نشود!»

از سوی دیگر موضوع جشن‌ عروسی دختر شهردار پایتخت، بار دیگر نام قالیباف را بر سر زبان‌ها انداخته است! موضوعی که البته واکنش‌هایی از سوی دفتر شهردار تهران به همراه داشت.
 
آقای شهردار! دریافتی خالص را اعلام کنید!
محمد حقانی، عضو شورای‌ شهر تهران از عدم شفافیت در شهرداری‌ تهران انتقاد کرد. او در واکنش به اظهارات هفته گذشته شهردار تهران گفت: «من نمی‌خواهم حرف کسی را تکذیب یا تایید کنم. وقتی مساله‌ای پیش می‌آید، همه به دنبال این هستیم که همان موقع اظهارنظر کنیم. وقتی ما قانون و ضابطه داریم چرا بر اساس قانون و ضابطه عمل نمی‌شود؟ من با پرداخت نامتعارفی که چند نفر در برخی زیرمجموعه‌های دولت دریافت کردند، مخالف هستم اما در گنجه باز است، حیای...؟»

حقانی اضافه کرد: «ما به عنوان شورای‌ شهر باید از آقایان شهرداری بخواهیم دریافتی‌ها را اعلام کنند. آن هم دریافتی‌های خالص! معمولا در شهرداری پرداخت‌های حاشیه‌ای وجود دارد که در فیش نمی‌آید. آنهایی که بخواهند سوءاستفاده کنند، بلد هستند چطور عمل کنند که به نام خودشان یا همسرشان یا فرزندانشان چیزی ثبت نشود!»

این عضو شورا تصریح کرد: «افرادی که این رقم‌های زیاد را در شهرداری می‌گیرند، واقعا همین مقدار خدمت می‌کنند؟ آیا شایستگی دریافت چنین حقوق و مزایایی را دارند؟ اشکال عمده، ساختاری و تشکیلاتی است. در واقع ما افرادی را که برای پست‌های سازمانی یا مسئولیت‌های مهم که خیلی در مملکت و در شهرداری می‌توانند تاثیرگذار باشند، منصوب می‌کنیم که دارای شرایط لازم نیستند و شایستگی آن را ندارند.»

حقانی در ادامه گفت:«اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند. وقتی شهردار با شورا که متشکل از نمایندگان مردم است، مشورت می‌کند، یعنی برای مردم ارزش و عزت قائل شده است. با این‌ حال متاسفانه قالیباف این موضوع را جدی نمی‌گیرد.»
 
عروسی دختر آقای شهردار!
از سوی دیگر آنچه در چند روز گذشته در شبکه‌های مجازی دست‌ به دست می‌شد، تصاویری از کارت دعوت عروسی دختر شهردار تهران با پسر یکی از همرزمان سابق او، محل برگزاری جشن و تدارکاتی است که برای آن اندیشیده شده است. آن‌ طور که سایت «معماری‌نیوز» مدعی شده، «۱۸ تیرماه قرار بود مراسم عروسی دختر شهردار تهران برگزار شود. هر چند این موضوعی کاملا شخصی بوده اما اگر در شرایطی که از امکانات سازمانی برای آن استفاده شود، موضوع از حالت شخصی و خصوصی خارج خواهد شد. در همین رابطه در خبری ادعا شد که به مدت چهار روز، در شهرداری منطقه ۴ آماده‌باش کامل اعلام‌ شده و ورودی جنگل لویزان از چند روز پیش چراغانی شده و از ظهر امروز درب‌های اصلی پارک جنگلی به روی مردم بسته شد تا عموم مردم نتوانند وارد جنگل شوند. همچنین خیابان‌های ورودی به پارک به‌ صورت جهادی لکه‌گیری آسفالت و خط‌کشی شده است!»

این خبر واکنش شهرداری را در پی داشت تا با صدور تکذیبیه‌ای ادعای معماری‌نیوز را نادرست اعلام کنند. در این تکذیبیه آمده: «در پی انتشار شایعه قرق‌ کردن پارک‌ جنگلی‌ لویزان برای عروسی دختر شهردار تهران بدین‌ وسیله به اطلاع عموم خبرنگاران و اعضای محترم کانال سخنگوی شهردار تهران می‌رساند که این شایعه از اساس کذب محض بوده و در ادامه تخریب‌های غیراخلاقی شهردار تهران از سوی یک سایت دروغ‌پرداز در فضای‌ مجازی منتشر شده است. بدیهی است حق شهردار تهران در پیگیری قضایی منتشرکنندگان این شایعه محفوظ خواهد بود.»

ظاهرا بسیاری از اعضای شورای‌ شهر تهران هم به این مراسم دعوت بودند اما «آرمان» تلاش کرد تا ضمن گفت‌وگو با یکی از اعضای شورای‌ شهر تهران واکنش او را به اظهارات محمد حقانی و موضوع عروسی دختر شهردار تهران جویا شود.
 
پرداخت‌های غیرقابل کتمان!
محمدمهدی تندگویان، عضو شورای‌ شهر تهران، شاید در ظاهر بسیار جدی به‌ نظر برسد اما نخستین سوال «آرمان» را با طنز و کنایه پاسخ داد. او در پاسخ به این سوال که بنا بر ادعای آقای حقانی، شهردار تهران عزتی برای اعضای شورای‌ شهر قائل نیست، گفت: «آقای‌ شهردار کار خوبی می‌کند!»

تندگویان که به عنوان یکی از منتقدان شهردار تهران شهره است، در ادامه افزود: «واقعیت این است که انتظار ما از آقای‌ قالیباف بسیار بیشتر است تا در مواردی که تصمیماتی جدی اتخاذ می‌کنند، با شورا مشورت کنند اما متاسفانه اعضای شورا در اغلب موارد بعدا از اقدامات شهردار مطلع می‌شوند.»

این عضو شورای‌ شهر تهران در واکنش به اظهارات قالیباف درباره حقوق دریافتی خود و همسرش و همچنین واکنش محمد حقانی به این موضوع گفت: «ملاک ما دریافت رسمی است و شخصا نمی‌توانم به دریافت غیررسمی استناد کرده و شهردار تهران را زیر سوال ببرم. دریافتی رسمی آقای‌ قالیباف همان مبلغی است که در شورا اعلام کرد و اعضای شورا هم تصویب کردند.»

تندگویان تصریح کرد: «اما این که در شهرداری، دریافتی‌های غیررسمی وجود دارد، بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند که در سطوح مختلف شهرداری این موضوع غیر قابل کتمان است اما درباره آقای‌ شهردار مصداق ندارد!»

او در باب احتمال ورود اعضای شورای شهر به موضوع دریافت‌های غیر رسمی در شهرداری گفت: «این دریافتی‌ها موضوع شفافی نیست و نهادهای نظارتی باید به آن ورود کنند. من به عنوان عضو شورا نمی‌توانم رصد کنم و دریافت‌های غیر رسمی را کنترل کنم!»

تندگویان در ادامه با تایید دعوت از او برای شرکت در جشن عروسی دختر شهردار تهران گفت که به این مراسم نرفته است. او درباره استفاده از امکانات شهرداری برای برگزاری آن جشن گفت: «عکس‌هایی که از اطراف پارک‌ جنگلی‌ لویزان و آذین‌بندی خیابان‌های اطراف آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده را دیدم اما تکذیبیه سخنگوی‌ شهردار را هم خواندم. اگر عکس‌ها صحت داشته باشند، بدیهی است که اقدام اشتباهی صورت گرفته است.»

تندگویان اضافه کرد: «مجموعه پارک‌ جنگلی‌ لویزان مکانی عمومی است. این که از سالن آن برای برگزاری جشن استفاده‌ شده، مشکل قانونی ندارد اما اگر آن‌ طور که عنوان‌ شده، تمام مجموعه را برای جشن عروسی به کار گرفته باشند، یقینا نادرست بوده است.»
مرجع : روزنامه آرمان