به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۴۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۱ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۱۱۱۲۹۳

14 سالگی؛ سن آغاز اختلالات روانی

گروه جامعه: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از 50 درصد اختلالات روانی در افراد، در سنین زیر 14 سال رخ می دهد و اورژانس های اجتماعی می توانند در کاهش اختلالات نقش ایفا کنند.
حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: سنین کودکی در شکل گیری رفتار افراد تاثیر زیادی دارد و بر اساس مطالعات صورت گرفته، بیش از 50 درصد اختلالات روانی در افراد از سنین زیر 14 سال آغاز می شود.وی افزود: اورژانس اجتماعی می تواند در راهنمایی خانواده ها به منظور برخورد با کودکانشان نقش تاثیر گذاری ایفا کرده و به کمک خانواده ها بیاید.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور راه اندازی واحدهای مشاوره در مدارس سراسر کشور خاطرنشان کرد: معتقد هستیم تمام مدارس کشور باید به واحدهای مددکاری و مشاوره مجهز شوند و در این راستا آماده همکاری با وزارت آموزش و پرورش هستیم.

مسعودی فرید در خصوص اقدامات صورت گرفته شده در سازمان بهزیستی کشور به منظور شناسایی کودکان دارای اختلالات رفتاری اذعان کرد: در مهدهای کودک اقداماتی را آغاز کرده ایم و در کنار آن، آموزش های مهارت های زندگی نیز در مهدها به دانش آموزان ارائه می شود.وی تاکید کرد: اختلالات رفتاری در افراد مقدمات بسیاری از آسیب ها در کشور را فراهم می کند و باید برای کاهش آن در کشور اقدام شود.
مرجع : میزان