به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۳ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۱۱۴۳۲
تلاش دموکرات ها برای جلوگیری از قدرت گرفتن ترامپ

اعلام حمایت رسمی سندرز از کلینتون

گروه بین الملل: برنی سندرز به طور رسمی از رقیب خود، هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام حمایت کرد.
اعلام حمایت رسمی سندرز از کلینتون
سندرز ۷۴ ساله رسما از کاندیداتوری هیلاری کلینتون در برابر دونالد ترامپ جمهوری‌خواه حمایت کرد و گفت، هر کاری از دستش برآید، انجام می‌دهد تا کلینتون رئیس‌جمهور شود. این در حالی است که او در خلال رقابت‌های ۱۴ ماهه در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات و تا زمان اعلام انصراف، مرزبندی آشکاری در شعارها و وعده‌های انتخاباتی با کلینتون داشت. سندرز میلیون‌ها نفر به ویژه جوانان را با شعارهای تامین اجتماعی از جمله حق بیمه درمانی برای همه جذب کرده بود.

بر اساس گزارش دویچه وله، مطابق نظرسنجی‌ها، ۸۵ درصد هواداران سندرز تصمیم گرفته‌اند به کلینتون رأی دهند. سندرز تاکنون از پشتیبانی رسمی و علنی از کلینتون خودداری کرده بود. دو هفته دیگر به کنگره حزب دموکرات در فیلادلفیا و تشکیل مجمع عمومی آن باقی نیست. در این نشست، هیلاری کلینتون به طور رسمی به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر ۲۰۱۶ معرفی می‌شود.

دونالد ترامپ که درصدد جذب بخشی از هواداران سندرز است، در توییتی نوشته است که سندرز با حمایت از هیلاری کلینتون به سیستم فاسد ملحق شده است. سندرز گفته است، ضروری است که جلوی پیروز شدن دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوریخواهان را گرفت.
مرجع : ایسنا