به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۵ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۱۱۱۵۴۹
اولاند:

اکنون کل فرانسه با خطر تروریسم روبرو است

گروه بین الملل: در پی وقوع حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه که دست کم 84 کشته برجای گذاشت،‌ رئیس جمهور این کشور این حمله را یک اقدام تروریستی علیه کشورش خوانده و گفت،‌ این حمله ضربه بدی به کشورش وارد کرده و اکنون کل فرانسه با تهدید افراطگرایی روبرو است.
اکنون کل فرانسه با خطر تروریسم روبرو است
فرانسوا اولاند همچنین گفت که قرار است امروز(جمعه) به شهر نیس برود تا همبستگی خود را با مردم این شهر اعلام کنداولاند خاطر نشان کرد: فرانسه شدیدا ضربه خورده است. ما باید هر کاری که می‌توانیم برای مقابله با چنین حملاتی انجام دهیم.اولاند خاطر نشان کرد: کل فرانسه اکنون با تهدید تروریسم افراطگر روبرو است. در میان کشتگان حمله نیس چند کودک نیز هستند.اولاند تاکید کرد که پس از حمله نیس فرانسه اقدامات خود در سوریه و عراق علیه تروریسم را تشدید خواهد کرد. وی گفت، فرانسه در روز ملی‌اش هدف حمله تروریستها قرار گرفت و با تروریسم در هر مکانی که باشد خواهد جنگید.

اولاند گفت که نمی توان ماهیت تروریستی بودن حمله در شهر نیس را انکار کردۀ وی گفت به زودی قانونی برای رویارویی بهتر با تروریسم را به پارلمان خواهیم برد تا بعد از تصویب به برقرار بهتر امنیت در کشور کمک کند.اولاند در این سخنان تلویزیونی که از کاخ الیزه آن را ایراد کرد، گفت، اقدامات ویژه‌ای برای رویارویی با تروریسم در داخل و خارج فرانسه در دستور کار قرار گرفته است. وی همچنین گفت که حالت فوق‌العاده در کشورش را برای سه ماه دیگر تمدید کرده است.

مرجع : ایسنا