به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۸ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۱۱۷۷۹
تهیه‌کننده سریال «چرخ فلک» عنوان کرد

جذب مخاطب با بهره‌گیری از بازیگران حرفه‌ای

گروه فرهنگی: تهیه‌کننده سریال «چرخ فلک» درباره‌ی تجربه ساخت مجموعه‌های تلویزیونی اپیزودیک اظهار کرد: باید دید که اول از همه مخاطبان نسبت به این شکل از سریال‌سازی چه بازخوردی نشان می‌دهند؛ البته در گذشته‌ هم سریال‌های اپیزودیک موفقی در تلویزیون وجود داشته است، ولی «چرخ فلک» ممکن است به جهت اینکه در قسمت‌ها، داستان‌ها و بازیگران متفاوت ساخته شده است، تا اندازه‌ای متفاوت باشد.
جذب مخاطب با بهره‌گیری از بازیگران حرفه‌ای
مجید مولایی درباره چرایی انتخاب سبک اپیزودیک برای ساخت سریال، بیان کرد: این کار به من پیشنهاد شد و در واقع طرح توسط تهیه‌کننده دیگری ارائه شده بود. هنگام شروع پروژه برخی از همکاران معتقد بودند که باید از بازیگران غیرحرفه‌ای استفاده کنیم، ولی من مقاومت کردم؛ به این دلیل که این سبک اپیزودیک به اندازه کافی برای مخاطب جدید است و از طرفی هم مدتی است که مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی ریزش داشته است، بنابراین برای جذب مخاطب بهتر است از بازیگران حرفه‌ای بهره بگیریم. در همین راستا تلاش کردیم تا تمام فاکتورهای جذب مخاطب را داشته باشیم تا بتوانیم بازخورد مخاطبان نسبت به این سبک از سریال‌سازی را به درستی ارزیابی کنیم.

این تهیه‌کننده تلویزیونی ادامه داد: شاید اگر تعداد قسمت‌ها بیشتر بود مخاطب می‌توانست ارتباط بیشتری با سریال بگیرد، اما باید دید که مخاطبان با این سبک ارتباط برقرار می‌کنند یا نه؛ بنابراین فعلاً نمی‌توان هیچ قضاوتی در این باره کرد. شاید اگر قرار باشد این مجموعه را ادامه بدهم این نکته را حتماً در نظر می‌گیرم که در عین حفظ سبک اپیزودیک، درباره‌ی یک موضوع واحد ساخته شود. به عنوان مثال درباره موضوع ازدواج ۳۰ قسمت با داستان‌های مختلف تولید کنیم. منظورم این است که اگر یک محور واحد وجود داشته باشد، تماشاچی در جریان است که این مجموعه تلویزیونی پیرامون چه موضوعی است.

مولایی تجربه ساخت سریال «چرخ فلک» را دشوار برشمرد و اظهار کرد: این تجربه برای من خیلی خوب و سخت بود. از این جهت که اغلب همزمان در حال تولید و پیش تولید بودیم. به عنوان مثال در حال حاضر که روی پخش هستیم، فیلمنامه قسمت آخر در حال نوشته شدن است و دو گروه همزمان در حال تصویربرداری هستند.

او همچنین درباره حضور چند کارگردان در مجموعه «چرخ فلک» یادآور شد: ابتدا که کار را تحویل گرفتم، اصرار بود که آن را برای ماه رمضان تحویل بدهم و چون زمان محدودی داشتیم با چند کارگردان و همزمان جلو رفتیم که اگر این محدوده زمانی وجود نداشت، با یک کارگردان پیش می‌رفتیم که هم فرمت‌ قصه‌ها مشابه و هم از لحاظ هزینه‌ای به صرفه‌تر باشد.

تهیه‌کننده سریال «چرخ فلک» درباره حضور بازیگران معروف در این مجموعه بیان کرد: با وجود این همه صحبت‌هایی که درباره بازیگران می‌شود که خیلی اقتصادی به مسائل نگاه می‌کنند، اما وقتی متوجه می‌شوند که یک تیمی تلاش دارد تا به شعور مخاطب احترام بگذارد و کار آبرومندی تولید کند، همراهی می‌کنند. بسیاری از بازیگران این مجموعه نیز با ما همکاری کردند.

«نوری»، «کامران»، «می نا»، «باران» و «سارا» به کارگردانی عزیزالله حمیدنژاد و «داوود»، «خالد» و «بیتا» به کارگردانی بهرام عظیم‌پور عناوین برخی از اپیزودهای این سریال هستند که آخرین مراحل فنی خود را طی می‌کنند.

امیر آقایی، حمیدرضا آذرنگ، لیلا اوتادی، میلاد کیمرام، آشا محرابی، شبنم مقدمی، کیهان ملکی، بهناز جعفری، حسین سلیمانی، لیندا کیانی، فتانه ملک‌محمدی، عباس غزالی، بهرام ابراهیمی، مهوش صبرکن، کامبیز دارابی، علیرضا جعفری، ترلان پروانه، فرزانه نشاط خواه، اندیشه فولادوند و … از جمله بازیگرانی هستند که در اپیزودهای مختلف سریال «چرخ فلک» ایفای نقش کرده‌اند. سریال «چرخ فلک» از شنبه تا سه‌شنبه هر شب رأس ساعت ۲۲:۲۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.
مرجع : ایسنا