به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۱۱۱۸۰۱

جراح کلاهبردار، کارشناس تلویزیون شد!

جراح کلاهبردار، کارشناس تلویزیون شد!
گروه جامعه-رسانه ها: جراح ارتوپد به اتهام دریافت دستمزد جراحی برای عمل‌های خیالی و پروتزهایی که هیچگاه در بدن بیماران کار گذاشته نشد، در دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی به یک سال محرومیت از طبابت محکوم و با حکم تعزیرات تا زمان تکمیل پرونده برای یک سال ممنوع الخروج شد. همزمان با صدوراین حکم و اطلاع‌رسانی درباره تخلفات پزشک متخلف، دراقدامی عجیب وی به تازگی باحضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به سؤالات مردم پاسخ داد.

چندی قبل با شکایت مسئولان یکی از بیمارستان‌های دولتی تهران به سازمان نظام پزشکی کشور پرونده کلاهبرداری یک جراح ارتوپد مورد بررسی قضایی قرار گرفت. مسئولان این بیمارستان که در بازنگری عکس‌های رادیولوژی بیماران متوجه شده بودند پروتزهای فاکتورشده این پزشک در بدن بیماران تعبیه نشده است، موضوع را به نظام پزشکی گزارش کردند.

دکتر علی فتاحی دادستان نظام پزشکی کشور در این باره گفت: «پزشک جراح در یک بیمارستان دولتی فعالیت داشت و از آنجا که بیماران پرداختی مستقیم به پزشک نداشتند پس با توجه به قیمت اعلام شده ازطرف او با بیمارستان تسویه حساب کرده و حتی متوجه قصور پزشک و قیمت‌های غیرواقعی پروتزها نیزنمی شدند. این شرایط مدت کوتاهی ادامه داشت تا اینکه مسئولان بیمارستان محل کاراین جراح متوجه عمل‌های خیالی شده وبلافاصله موضوع مورد بررسی قرار گرفت. با پیگیری‌های نظام پزشکی کشور بیماران احضار شدند و محاکمه این پزشک با 10 شاکی خصوصی آغاز شد.»

معاون انتظامی نظام پزشکی کشور ادامه داد: «با توجه به حساسیت موضوع، این پرونده از طریق دادسرای انتظامی، دادسرای ویژه نظام پزشکی حوزه دادستانی تهران و کمیسیون ماده تعزیرات حکومتی مورد بررسی قرار گرفت و پزشک متخلف در دادگاه بدوی با حکم یک سال محرومیت از کار تعلیق شد. البته این حکم هنوز قطعی نیست. همچنین سازمان تعزیرات حکومتی نیز با توجه به تخلف این پزشک در دریافت هزینه پروتزهایی که هرگز در بدن بیماران کار گذاشته نشد، با یک سال ممنوع الخروج کردن این پزشک، تحقیقات خود را پیگیری می‌کند.»

دکتر فتاحی در ادامه گلایه‌ای هم از صدا و سیما داشت و گفت: «در شرایطی که حکم محرومیت از طبابت و ممنوع الخروجی این پزشک در دادگاه بدوی صادر شده است و پرونده تخلف این جراح همچنان در دستگاه قضایی مفتوح است، چند روز قبل شاهد بودیم این فرد به عنوان کارشناس ارتوپدی در برنامه‌ای زنده حضور یافته و پاسخگوی سؤالات مردم بود. ما به این دلیل از صدا و سیما گلایه‌مند هستیم که بارها با درخواست مکتوب از آنها خواسته‌ایم برای دعوت از پزشکان با وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی یا نظام پزشکی مشورت کنند تا دست کم کارشناسی که در مقابل دوربین قرار می‌گیرد زیر سؤال نباشد. اما متأسفانه در این مورد این قصور اتفاق افتاد و پزشکی که به‌دلیل کلاهبرداری از بیمارانش تحت بازجویی و محاکمه است، کارشناس رسمی یک برنامه تلویزیونی شد که امیدواریم این روند هرچه سریعتر اصلاح شود.»
مرجع : روزنامه ایران