به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۳۰ ساعت ۱۵:۱۳
کد مطلب : ۱۱۱۹۲۸
توسط زیمنس و اسکانیا محقق می شود

اولین بزرگراه برقی جهان آزمایش شد

گروه فناوری: بسیاری از کارشناسان محیط زیست تاکید می‌ کنند که استفاده از سوخت‌های فسیلی مانند بنزین، گازوئیل یا گازهای تصفیه شده برای محیط زیست زیان آور است. به همین دلیل همیشه مردم را به استفاده از وسایلی مانند دوچرخه یا وسایل نقلیه عمومی در شهرهای بزرگ تشویق می کنند.
اولین بزرگراه برقی جهان آزمایش شد
اخیرا شرکت آلمانی زیمنس و شرکت خودروسازی سوئدی اسکانیا تصمیم دارند نخستین بزرگراه برقی سریع السیر «eHighway» در جهان بسازند.
این دو شرکت هم اکنون با این ابتکار اولین بزرگراه برقی سریع السیر جهان را آزمایش می کنند.  متخصص در زمینه نوآوری‌های تکنولوژی، برای ساخت این بزرگراه یک جاده آزمایشی که با سیستم برقی کار می کند، به طول 1.2 مایل برابر 2 کیلومتر تقریبا در سوئد درنظر گرفته شده و شامل یک سری کابل‌هایی است که از بالای جاده کشیده شده تا کامیون های مجهز به تجهیزات برقی مناسب به آن وصل شوند.
 
این بزرگراه برقی سریع السیر که به ابتکار و همکاری دو شرکت «زیمنس و اسکانیا» راه اندازی خواهد شد تا کامیون ها با غیرفعال کردن موتور سوختی خود به استفاده از انرژی برق ارزان و تمیز روی آورند، این نوع وسایل نقلیه در پایان مسیر برق کشی موتور سوخت فسیلی (گازوئیل یا بنزین) خود را فعال می کنند.
 
در همین حال کلایس اریکسون رئیس شرکت اسکانیا با تایید این خبر گفت: «این طرح گام مهمی به سوی استفاده از انرژی تمیز به جای سوخت های فسیلی است که باعث آلودگی محیط زیست می شوند».  این پروژه از این جهت حایز اهمیت است که باعث خواهد شد یک سوم آلودگی های ناشی از مواد سوختی وسایل حمل و نقل مانند دی اکسید کربن را در سوئد کاهش دهد.
 
مدیران این دو شرکت سوئدی و آلمانی می گویند در صورت بازده مثبت این شبکه حمل و نقل احتمالا چنین روشی در دیگر کشورهای جهان به کار گرفته خواهد شد. زیرا هم از لحاظ مصرف انرژی و هم سرعت نیز وضعیت بهتری را نسبت به دیگر سوخت های فسیلی فراهم می آورد.
مرجع : جام جم آنلاین