به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۲ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۱۱۲۱۵۳

انفجار خونین در کابل

گروه بین الملل: خبرنگاران و شاهدان عینی از محل تظاهرات جنبش روشنایی در غرب کابل از وقوع چند انفجار خبر داده و گفته‌اند که شمار کشته‌شدگان به ۳۰ تن می‌رسد.
حفیظ شریعتی، استاد دانشگاه و از معترضان جنبش روشنایی به بی‌بی‌سی گفت که سه انفجار در محل همایش معترضان واقع شد که به گمان او، ناشی از بمبگذاری انتحاری بوده است.هنوز از تلفات احتمالی این انفجار آماری در دسترس نیست، اما شریعتی گفت که احتمالاً حدود ۳۰ نفر در این سه انفجار کشته شده و تعدادی در همین خدود زخمی شده باشند.بر گزارکنندگان این تظاهرات گفته‌اند که در این تظاهرات هزاران نفر حضور داشتند.

این شاهد عینی گفت که معترضان همه مشغول رسیدگی به قربانیان این رویداد و انتقال زخمیان به بیمارستانها شده اند.به گفته این شاهد عینی، موانع باعث مشکل در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان‌ها شده است.

او انتقاد کرد که امنیت تظاهرات به گونه مطلوب تامین نشده بود.برگزارکنندگان تظاهرات جنبش روشنایی دقایقی پیش از انفجار به بی‌بی‌سی گفته بودند که مرحله نخست اعتراض‌ها به پایان رسیده و اکنون مشغول برپا کردن خیمه‌ها برای "تحصن نامحدود" هستند.تصاویری که از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی از محل انفجار پخش شده‌اند، نشان می‌دهند که انفجار نیرومند بوده است.
مرجع : بی بی سی