به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۱۱۲۲۲۶
پس از چند سایت اصولگرا «انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان» هم بیانیه داد!

فغان آزادی برای توقیف دو رسانه‌ی همسوی اصولگرایان!


گروه سیاسی: پس از بیانیه چند سایت اصولگرا {اینجا} در اعتراض به توقیف یک سایت همسو با این جریان، «انجمن روزنامه نگاران مسلمان» هم که در برابر توقیف و اختلال در فعالیت صدها رسانه در سال‌های اخیر سکوت کرده بود، پس از توقیف موقت دو رسانه‌ی همسوی خود بیانیه صادر کرد.

به گزارش انصاف نیوز، در این بیانیه که در پی توقیف هفته‌نامه‌ی «۹دی» حمید رسایی و سایت «جهان نیوز» منتشر شده، در حالی دولت به «شکایت، تعقیب، محدودیت و به تبع آن توقیف» متهم شده که منظور نویسندگان احتمالا شوراهای میان قوه‌ای است که نمایندگان چند قوه با گرایش‌های مختلف در آن حضور دارند. نقض برخی مصوبات شورای عالی امنیت ملی در ماه‌های اخیر باعث توقیف دو رسانه شده؛ رسانه‌هایی که حتی در دولت احمدی‌نژاد که از لحاظ سیاسی همسوی آنها بود نیز سابقه‌ی توقیف داشته‌اند.

این انجمن سیاسی در بخشی از بیانیه‌ی خود مدعی شده است: «اعمال فشار دولت تا جایی است که حتی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی کوچک هم بی‌نصیب نمانده و به بهانه‌های مختلف از ادمین‌های آنان نیز طرح شکایت شده است». ادعای این انجمن در حالی مطرح شده که به مصادیق ادعاها هیچ اشاره‌ای نشده و از سوی دیگر اعمال فشارهای خارج از دولت را به رسانه‌های اصلاح‌طلب و همسو با دولت روحانی نادیده گرفته است.

پس از توقیف موقت دو رسانه از سوی هیات نظارت بر مطبوعات که ترکیب آن از هر سه قوه تشیل می‌شود، تاکنون برخی شخصیت‌های اصولگرا از جمله احمد توکلی و به ویژه جریان حامی احمدی‌نژاد تاکنون اعتراضاتی را مطرح کرده‌اند. چندین خبرگزاری، روزنامه و چند صد رسانه و هزاران نفر در فضای مجازی با هدف تخریب دولت در حال فعالیت هستند؛ دولت تاکنون موفق نشده که منابع مالی غیرخصوصی آنها را قطع کند. این جریان معمولا برای برخورد و محدود کردن رسانه‌های اصلاح‌طلب و حامی دولت خبرسازی می‌کند.

روز گذشته یکی از مخاطبان انصاف نیوز در پیامی نوشته بود: «ديروز خبرگزاری فارس در خبری گلايه كرده بود كه چرا دادگاه سايت جهان نيوز بعد از چند هفته تشكيل نشده است. ياد پرونده‌ی انصاف‌نیوز افتادم؛ توقيف آنچنانی و پيگري نشدن مرضوع توسط رسانه‌ها. دوستان فارس ظاهرا وقت‌هاي ديگر توقيف را حق رسانه مي‌دانند و اين بار ناحق!»

حبیب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۱۵:۲۳
واقعا که. چقدر پرو هستند این دلواپسان. دو گل سر سبد روزنامه های ایران (بهار و قانون) را توقیف کردند اما جیک این آقایان مدعی هم در نیامد اما دو نشریه هتاک رسایی و سایت زاکانی را بستند زمین و آسمان را به هم دوختند! (341417)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۰۰:۵۶
فیلتر جهان نیوز صرفا به این خاطر بود که آقای زاکانی بت شکن پته را روی آب ریخت اما چه باک که با آمدن احمدی نژاد پاکدست و ساده زیست و مومن دوران مال مردم خوری تمام خواهد شدو دزدان بیت المال به ....تاریخ خواهند رفت (341424)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۱۶:۲۳
عجب روزگاری شده که از دید اصولگرایان دلواپس مرغ دیگرا ن مرغ است ولی مرغ آنها غاز بوده وما نمی دانستیم !!!!! (341418)
ساکت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۱۷:۵۶
این انجمن روزنامه نگاران مسلمان هم دنباله خودی و نخودی است . انجمن همسو با افراطی ها که به جای پیگیری مشکلات روزنامه نگاران، سیاست بازی می کند (341419)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۱۸:۲۲
اصولگرایان آنقدر ضعیفند که حفظ قدرت محوری ترین اصول آنها شده است. لذا مواضعشان دچار آفت معیارهای دوگانه و چندگانه بوده و این موضوع بیش از پیش دست آنها را برای ملت رو می کند.و همگان می فهمند که دغدغه آنها نه آزادی و نه عدالت است بلکه آنان تشنه قدرتند و حاضرند برای حفظ آن به هر کار غیر اصولی و غیر اخلاقی متوسل شوند. (341420)
سهراب
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۲۰:۰۶
بنده یک هوا دار اصلاح طلب هستم ولی عقیده دارم که هیچ رسانه ای چه اصلاح طلب وچه اصولگرا نباید بسته شود چون با بسته شدن یک رسانه عدّه زیادی بیکار میشونداگر رسانه ای تخلّف کرد باید با مدیر مسئول ونویسنده برخورد شود بنا براین باید هرچه زودتر قانون مطبوعات اصلاح شود. (341421)
سلیم
Romania
۱۳۹۵/۰۵/۰۳ ۲۲:۰۳
اگررسانه ای هتاکی کند یادروغ وتهمت رارویه خودقراردهد مخاطب خودراازدست میدهدودیگرنیازی به توقیف نیست بعضی ازرسانه ها وقتی توقیف می شوند تازه اعلام موجودیت آنهااعلام می شود (341422)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۰۱:۲۷
همین رفتارها است که باعث شده مردم از اصولگرایان دوری کنند و چند دوره به آنان رای ندهند اگر دوستان و همفکرهای آنهاکشور را بر باد دهند و کن فیکون کنند ایرادی ندارد ولی امان از روزی که اصلاح طلبها اشتباهی کنند .چرا این دوستان به روش خود ادامه میدهند و با مردم همراه نمیشوند آیا این ملت آنقدر ترسناک است .بجای اخلال در کار دولت و ناکام کردن آن بیایید طرح و برنامه بدهید و از راه مثبت وارد شوید با تخریب دولت کسی همراه شما نخواهد شد . (341425)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۰۲:۱۳
بالاخره از یک جایی باید با کج روی ها مقابله کرد و این گرایش های کج در کشور همیشه از یک گروه نبوده خدا رو شکر نا راستی های دیگه هم توقیف میشن اما کاش فقط یک شانتاژ خبری نباشه که با یک چرخش 180 درجه ای رو به خاموشی بگذاره (341426)
توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۰۵:۳۵
متاسفانه قانون برا اصولگراها برادرانه و ملایمتر وبرا اصلاح طلبان دید دشمن نفوذی و خشن تر اجرا میشه چه مطبوعات چه اختلاسها و...چه صلاحیتهای انتخاباتی و... (341427)
فردوس توسیوند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۰۵:۳۷
کاش. همه در برابر قانون درعمل مساوی بودند
کاش اصلاح طلب و اصولگرا در مناصب و محاکم یکسان برابرو برادر بودند نه رقیب خشن وغیرخودی و... (341428)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۰۵:۳۸
نفرین بر پوپولیسم عوام فریبی وریا زر زور و تزویر و... (341429)
میابی مدیر سایت جوان فردا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ۰۷:۴۰
...... در شان آقای رسائی نیست که ازاین نام سوء استفاده کند و دولت مردان را تخریب نماید.
همه میدانند بنده ضمن احترام به عقاد وآرمانهای اصلاح طلبان واصول گرایان برای هردو انتقاد دارم.
ولی دراین بحبوحه از زمان که بنابه فرمایش رهبر الان وقت وحدت است وهمدلی وهمزبانی ملت ودولت است.
بعضی ها مانند رسائی وغیره دست به قلم بشوند وهمه پیشکسوتان انقلاب و ودولت مردان دولت تدبیر وامید را تخریب وترور شخصیت کنند.
آقای رسائی کجا چنین شتابان؟
وقتی درمجلس بودید از اختلاس ها حرفی نزدید؟حال (341430)