به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۴:۵۵
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۴ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۱۱۲۲۷۶
تاکنون ندیده بودیم ناجا از دستور رئیس‌جمهور تمرد کند

واکنش‌به‌تصمیم اخیر ناجا درباره مصوبه‌دولت

گروه سیاسی: قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با انتقاد از مخالفت نیروی انتظامی با مصوبه دولت درباره نحوه برگزاری کنسرت‌های موسیقی در کشور گفت: سیاستگداری فرهنگی در کشور وظیفه نیروی انتظامی نیست.
حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز» با اشاره به اینکه فرماندهی کل نیروی انتظامی آیا پلیس می‌تواند مصوبه دولت درباره کنسرت‌ها را اجرا نکند؟به عهده فرمانده کل قواست و در همه دوره‌ها، ایشان فرماندهی نیروی انتظامی را به وزیر کشور محول می‌کنند، گفت: وزیر کشور و مجموعه زیرنظر او علاوه بر اینکه مسئولیت تامین امنیت کشور را به عهده دارند، باید نیرویی در اختیار داشته باشند تا مجری دستورات باشد. اگر نیروی انتظامی مطیع دولت و وزارت کشور نباشد، دولت قادر نخواهد بود که مقررات را به اجرا درآورد.

وی در ادامه افزود: این رویه از اول انقلاب تاکنون ادامه داشته است و تاکنون ندیده بودیم نیروی انتظامی از دستورات رییس‌جمهور و دولت تمرد کند یا موضع متفاوتی بگیرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین با بیان اینکه ناجا یک نیروی سیاسی یا فرهنگی نیست بلکه ضابط و مسئول اجرای فرامینی است که از کانال وزیر کشور به آنها ابلاغ می‌شود، تاکید کرد: ناجا نباید در مسائل سیاسی و فرهنگی دخالت کند زیرا این اقدامات موجب هرج و مرج در اداره کشور می‌شود. نیروی انتظامی نباید اقدام به سیاستگذاری در حوزه فرهنگی کند زیرا این سیاستگذاری وظیفه دولت، وزارت ارشاد و نهادهای فرهنگی است که مقامات عالی کشور هم بر این سیاست‌ها نظارت دارند.

منتجب‌نیا در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه برخی نهادهای غیرفرهنگی به خود اجازه می‌دهند که در امور فرهنگی دخالت کنند، اظهار کرد: آزادی مردم برای دولت مهم است و دولت یکی از وظایف خود را دفاع از حقوق همه شهروندان دانسته و در حد توان خود برای دفاع از حقوق شهروندان اقدام کرده است. وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشور ما سلایق، اقوام، ادیان و مذاهب مختلف زندگی می‌کنند و همه هم از حقوق شهروندی برخوردارند. نباید مجموعه‌ای در کشور به دنبال تحمیل خواسته‌های خود باشند و حقوق دیگران را ضایع کنند.
مرجع : انتخاب