به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۷ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب : ۱۱۲۴۸۳
فرستنده پیامک‌های تهدیدآمیز اردکان شناسایی شد

واكنش‌ها به پیامک تهديدآميز به مردم يك شهر

گروه سياسي: انتشار پیامک تهدیدآمیز به مردم شهر اردکان مبنی بر برخورد با نصب عکس سيدمحمد خاتمی، رییس‌جمهور دوره اصلاحات با واكنش‌هاي مردمي و رسانه‌ها مواجه شده است.
واكنش‌ها به پیامک تهديدآميز به مردم يك شهر
در پی ارسال پیامک غیرقانونی و تهديدآميز به گروهی از شهروندان اردکانی (زادگاه آقاي خاتمي)، سرپرست فرمانداری اردکان گفت: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع، پیگیری‌های لازم از طریق مراجع ذی‌ربط به‌عمل آمد و مشخص شد این پیامک در اقدامی خودسرانه و تحریک‌آمیز از طرف فردی غیرمسئول از خارج از استان برای تعدادی از شهروندان اردکانی و شهرهای مجاور ارسال گردیده است.

هادی مقیمی افزود: موضوع از طریق مراجع مربوطه در حال پیگیری است و قطعاً برخورد لازم با متخلفین انجام خواهد شد. این اقدامات ناصواب از سوی افراد خودسر با هدف متشنج‌کردن فضای کشور و ناآرام‌کردن جامعه و بر خلاف فرامین رهبری معظم انقلاب صورت گرفته است. مسئولین امنیتی و قضایی با برخورد قانونی و صریح با این فرد متخلف، راه را بر حرکت‌های مشابه که به طور قطع چیزی جز ضربه‌زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فشار بر دولت تدبیر و امید در پی نخواهد داشت، ببندند.

گفتنی است در روزهای گذشته، در شهر اردکان و میبد پیامک هایی به برخی شهروندان ارسال شده بود که در ان نسبت به نصب تصویر سیدمحمدخاتمی بر خودروها و پیگرد قانونی آن هشدار داده بود. گفته می شود ارسال این پیامک ها در آستانه سفر آقاي خاتمی به اردکان، انجام شده است.

 در همين زمينه نعمت احمدی وكيل دادگستري به اصلاح‌نيوز گفت: بحث اول این است که فرستندگان این پیامک اقدام به کنکاش کرده و شماره تلفن همراه را با شماره خودرو تطبیق داده اند و خود این عمل جرم است. در وهله دوم هیچ کجا رایی صادر نشده که جناب آقای خاتمی ممنوع التصویر یا ممنوع البیان باشند. به صورت شفاهی زیاد در این مورد صحبت شده اما تاکنون رای دادگاه ابلاغ نشده. حتی شورای عالی امنیت ملی هم مصوبه ای در این مورد نداشته است. صحبت های سخنگوی قوه قضاییه هم در این مورد دقیق نیست چرا که برای ممنوع التصویری باید دادگاهی تشکیل شود و اصولا دادستانی تهران صلاحیت رسیدگی به این موضوع را ندارد. چرا که جناب آقای خاتمی روحانی است و دادگاه ویژه روحانیت باید به اتهامات احتمالی رسیدگی کنید. نعمت احمدی در پایان گفت: شهروندانی که این پیامک را دریافت کرده اند با مراجعه به دادسرا می توانند به اتهام تهدید مردم و سوء استفاده از مقام و قدرت از ارسال کنندگان این پیامک شکایت کنند.

سایت تابناک هم در یادداشتی در واکنش به این خبر نوشته است که مسئولان امنیتی وظیفه دارند "ضمن صیانت از حقوق شهروندی، در برابر اقدام غیرقانونی کسانی که امنیت و آرامش موجود را برهم می زنند، واکنشی درخور و قاطعانه داشته باشند." در ادامه یادداشت تابناک آمده است: «سخن دیگر نگارنده با برخی مسئولان نظامی است که با خروج از رویه قانونی و مداخله غیرقانونی در مناقشات سیاسی ، به طرح مواضع تندروانه و کینه توزانه و تهدید آمیز به شهروندان در استان می پردازند، این عزیزان باید بدانند رویه ای که در پیش گرفته اند، جو سیاسی استان را ملتهب و ناآرام می کند و چنین وضعیتی نمی تواند دوام داشته باشد و علاوه بر این که دود آن به چشم مردم خوب و نجیب استان می رود، اعتبار و صداقت این مسئولان نظامی در نزد افکار عمومی از بین خواهد رفت.» سید محمد خاتمی رییس جمهور دوران اصلاحات بیش از یک سال است که از سوی قوه قضائیه ممنوع التصویر شده است. مسئله ای که با انتقاد حسن روحانی رییس جمهور همراه بوده است.