به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۰۸ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : ۱۱۲۵۰۷
وزیر بهداشت:

کاش منابع گذشته دراختیار مدیران فعلی بود

گروه جامعه: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: من باور نمی کردم که در نیشابور تا این اندازه کار شده باشد؛ چرا که می‌دانم با چه مشکلاتی از نظر منابع مواجه بوده‌ایم؛ ای کاش منابعی که در گذشته داشتیم در اختیار مدیران فعلی می‌بود، این‌گونه حتما کارنامه بسیاری موفق‌تری را به جا می‌گذاشتند.
کاش منابع گذشته دراختیار مدیران فعلی بود
سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پس از افتتاح و بازدید برخی پروژه‌های عمرانی در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابور حاضر شد. وی در این جلسه عنوان کرد: نیشابور نه تنها محروم نیست بلکه بسیار قوی است، هم گذشته آن و هم از نظر تاریخی. به نظر می‌رسد که داشته‌ها کم نیست ولی انسان چون کمال‌طلب است به آنچه ندارد فکر می‌کند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در نیشابور کارهای بسیار خوبی شده و در زمینه توسعه زیرساخت‌ها نیز تصمیمات خوبی را در این مدت گرفته‌اند، البته این اتفاقات دیر افتاد. قاضی‌زاده هاشمی در رابطه با درخواست ارتقاء دانشکده علوم پزشکی افزود: آنچه که شما باید بابت آن متاسف باشید غفلت‌هایی است که صورت گرفته، این فرصت‌ها همیشه تکرار نمی‌شود. در فرمایشات دوستان دانشگاه علوم پزشکی بود اول این‌که دانشگاه از دانشکده شروع می‌شود، بنابراین فرصت‌ها از دست رفته ولی فرصت‌های زیادی هم پیشِ روست و باید تلاش کرد و در این حوزه نیز هرچه به ذهنم می‌رسید و تجربه‌ام کمک می‌کرد به نمایندگان و فرماندار نیز گفتم. فکر می‌کنم راهی جز این نیست و فرصت زیادی باقی نمانده که در حوزه آموزش عالی قدم‌های موثری بردارید و البته این مطلب شدنی است.

وزیر بهداشت اظهار کرد: وضعیت خدمات در شهرتان خوب نیست و تا رسیدن به استانداردها فاصله دارید. یک دلیلش هم مجاورت با مشهد بوده است که مردم وقتی نیازی داشتند فکر می‌کردند اگر از مشهد سرویس بگیرند بهترست البته انصافاً عدالتی هم در توزیع نیروی انسانی و متخصص نبوده است.

هاشمی گفت: به نظر می‌رسد اگر امکانات فراهم شود، مردم بیشتر مایلند در شهر خود خدمات بگیرند. امیدواریم بیمارستان با سرعت بیشتری تکمیل شود و ما هم بتوانیم آن را تجهیز کنیم. درباره ساخت مراکز جدید هم با عنایتی که خیرین دارند و کمکی که باید وزارت بهداشت بکند بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را طی چند سال آینده جبران کنیم. وی بیان کرد: درباره فیروزه هم باید بررسی شود. اگرهیچ امکانی وجود ندارد، حداقل کاری باید بکنیم که مرکز درمان‌بستر را احداث و اورژانس جاده‌ای را ایجاد کنیم که مردم دسترسی بیشتری داشته باشند.

وزیر کشور با بیان این‌که در این دولت در نیشابور قدم‌های خوبی برداشته شده، افزود: انصافاً آقای روحانی نه تنها در بحث سلامت بلکه در موضوعات مختلف واقعا همت کردند. مسئولان محلی نیز تلاش کردند و با وحدت و انگیزه‌ای که وجود دارد و از همه مهم تر مردم نیشابور، امیدواریم در سال‌های آتی در این حوزه هم بتوانید نه تنها محلی بلکه استانی و حتی کشوری نقش‌آفرین باشید. وی در پایان گفت: ما خیلی اهل سخنرانی نیستیم و در عمل کمک خواهیم کرد. گرچه محدودیت‌هایی نیز داریم و شما هم نا آشنا نیستید اما هر کاری از دست ما بر بیاید درباره نیشابور کوتاهی نمی‌کنیم.
مرجع : ایسنا