به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۱۱۲۶۸۹

می‌خواهند القاء کنند که حقوق 30 میلیون تومانی بزرگتر از فساد 3 هزار میلیاردی است!

گروه سياسي: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: جناح مخالف دولت همه تلاش خود را برای یک دوره ای کردن دولت روحانی انجام می دهد و مطرح کردن حقوق های نجومی نیز یکی از اقدامات آنان بود عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
می‌خواهند القاء کنند که حقوق 30 میلیون تومانی بزرگتر از فساد 3 هزار میلیاردی است!
محسن صفایی فراهانی در گفت و گو با جماران، درمورد مطرح شدن موضوع حقوق های نجومی با اهداف سیاسی و تضعیف دولت روحانی پیش از انتخابات، گفت: عدو شد سبب خیر اگر خدا خواهد؛ بحثی که جناح مخالف دولت شروع کردند و روی آن تبلیغ و آگراندیسمان می­کنند، فرصت خوبی است، چرا که رسانه ها برای پرداختن به مساله فسادهای مالی، اداری و حکومتی محدودیت داشتند؛ اما اکنون برای کشور و رسانه ها فضایی ایجاد شده که به این مساله بپردازند.

وی تصریح کرد: به نظر من هرکسی فساد کرده چه در این دولت چه سایر دولت ها، حقوق ناسالم و پاداش ناسالم گرفته و چه از رانت ناسالم استفاده کرده و چه از موقعیت شغلی خود سوء استفاده کرده، مردود است و باید پاسخ بدهد و فرقی نمی کند در چه دولتی این کار را انجام داده است و باید باید هزینه آن را بپردازد. این اقتصاددان تاکید کرد: قبول دارم، این تلاش ها به این دلیل است که می خواهند در ذهن مردم این فرضیه را القاء کنند که پرداخت ماهانه حقوق 30 میلیون تومان بزرگتر از فساد 3 هزار میلیارد تومانی است و نیت خیری در این امر نیست؛ این نشان دهنده این است که مخالفان دولت به منافع ملی کاملا بی توجه و درصدد زیان زدن به کشور هستند و در این شکی نیست.

صفایی فراهانی با بیان این که به هرحال با هر نیتی که حقوق های نجومی مطرح شده است، این فرصت پیش آمده که چنین مسایلی در کشور مطرح و شفاف شود، گفت: به عنوان مثال وزیر نیرو در مصاحبه ای اعلام کرد که برای ساخت راه آهن مشهد ـ گرگان با سرمایه مورد نیاز 4 هزار میلیارد تومانی، مقرر شد دولت 15 درصد برابر با 600 میلیون تومان را از طریق واگذاری دارایی پرداخت کند اما در دولت دهم 12 هزار میلیارد تومان دارایی واگذار شده بود! که برابر با سه برابر کل سرمایه مورد نیاز پروژه بوده است.

وی همچنین با اشاره به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه مبنی بر وجود بدهکار بانکی که 7هزار میلیارد بدهکار بوده است و اکنون آزادانه می گردد، گفت: باید به تمامی این فسادها رسیدگی گردد، تمام این سه سال فقط بابک زنجانی مطرح شد درحالی که معاون اول رییس جمهور در مصاحبه ای گفت "کسان دیگری هستند که مشابه ایشان نفت برده­ اند و هیچ پولی بابت آن به دولت نداده اند"، بهتر است این افراد معرفی شوند؛ خوب است در کنار بحث حقوق ها این افراد هم معرفی شوند و به مسایل آنها رسیدگی شود.

این اقتصاددان اظهار کرد: تا الان ورود کردن به این مسایل ممنوع بود و سیاه نمایی عنوان می شد، امروزه در این محیط شفاف می توان به آنان پرداخت. خوشبختانه فضای شفافی در حال ایجاد شدن است، ان شاالله که جلوی آن را نمی گیرند و می گذارند که این شفافیت ادامه پیدا کند تا در این فضا، رسانه ها و گردش اطلاعات باعث شود که مقداری از این فساد ها کاهش پیدا کند و به سمتی برویم که محیط سلامت تری داشته باشیم. صفایی فراهانی خاطرنشان کرد: فسادهای اقتصادی تنها منابع کشور را به تاراج نمی برد بلکه باعث می شود که آسیب های اجتماعی تشدید و ارزش های اجتماعی نزول پیدا کند.

رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ۰۳:۲۱
الان بفرمایید در مقابل فیشها جناح دولت چه روشنگری انجام داد .برای ملت واضح است که حقوق خیلی ها در سه قوه و بسیاری از نهادها بیشتر نباشد کمتر نیست دولت کدام افشاگری انجام داد .این وسط دولت خنثی عمل کرده است و جوری عمل میکند که ظاهرأ بازی را باخته جناح مقابل با این حجم فساد و اختلاس با پرروگری طلبکار است و در نقش مهاجم عمل میکند .هر چقدر روحانی عقب نشینی کند به نفع جناح مقابل است . (341636)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ۰۵:۵۰
مخالفان دولت يا بهتر بگوييم مخالفان ملت به تنها چيزي كه فكر نميكنند منافع ملي مي باشد انان جز به منافع خودشان به چيزي ديگر نمي انديشند اما اقاي روحاني بدون كمترين اغماضي بايد تمام مفسدان اقتصادي را به مردم معرفي كنند و بخواهند تا انان را محاكمه وبيت المال را ازانان پس بگيرند گر چه تا كنون دیکر قوا نسبت به موضوع با مماشات برخورد كرده وزياد با دولت هماهنگ نبوده است (341637)
شسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ۱۱:۱۷
بهانه خوبی هم شده واسه دولتیها برا توجیح ناکارامدی برجام که عمر سه ساله دولت که می تونست صرف توسعه و پیشرفت مملکت بشه رو هدر داد البته دولت در این یک سال اخر در حوضه نرم افزاری خیلی فعال تر شده مثلا همین دفاع از حقوق زنان یادش بخیر .... (341643)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ۱۳:۰۴
چی بگیم والا. این حرکات دلواپسان عوام فریبانه س و جامعه هدف اونا عوام اند تا وقتی عوام و عموم مردم زود گول میخورند این حرفا خریدار داره بدبختی اینجاست قشر حقوق بگیر نمیتونن تصور کنن که فسادهای میلیارد دلاری خیلی بیشتر از حقوقای نامتعارفه. در مورد حقوق باید گفت عموم قشر حقوق بگیر ما نسبت به دنیا کمتر حقوق میگیرند وگرنه حقوق مدیران در دنیا همونقدریه که مدیران ما میگرفتند. اینا همش ضعفه امیدوارم روزی مردم آگاه شوند. هی روزگار (341646)
فلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ۱۵:۵۳
دوست عزیز : دزدی دزدی است چه سی میلیون و چه سه هزار میلیارد . به یاری خداوند همه ی این اموال که متعلق به ملت ایران است پس گرفته خواهد شد . (341656)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ۱۷:۰۲
درست است که حقوق 30 میایونی با فساد 3000 میلیاردی قابل مقایسه نیست ولی ابزار اطلاع رسانی (صدا وسیما )دست آنهاست و دولت از داشته های خود به خوبی استفاذه نمیکند دولت حتی میتواند بعنوان وکیل ملت از دولت قبل بخاطر اختلاسهای فراوان و غارت بیت المال شکایت کند و باعث روشنگری برخی از افراد ساده دل شود و از فریبکاری مجدد جلوگیری کند . (341660)