به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب : ۱۱۲۷۲۳
رسانه های ترکیه مطرح کردند:

رهبر کودتای ترکیه ادعای مهدویت دارد!

گروه بین الملل: رسانه های ترکیه می‌گویند: فتح الله گولن روحانی متنفذ ترکیه‌ای ساکن آمریکا خود را "مهدی موعود" می‌داند!
رهبر کودتای ترکیه ادعای مهدویت دارد!
"حسین گولرجه " ستون نویس روزنامه استار ترکیه که پیشتر یکی از نزدیک ترین افراد به فتح الله گولن بوده و امروز از جدی ترین مخالفان او محسوب می شود، در برنامه یکشنبه شب سی ان ان ترک مدعی شد او از زبان خود فتح الله گولن شنیده است که این رهبر روحانی خود را " انسانی صالح و برگزیده از سوی خدا" و " مهدی موعود " می داند. او در این مصاحبه تاکید کرد که در مدارس گولن، کودکان و نوجوانان شستشوی مغزی می شوند و به آنها این گونه القاء می شود که گولن همان مهدی موعود است.

او در این باره به ذکر خاطره ای از هاکان شوکور (فوتبالیست سابق) و نماینده مجلس ترکیه از حزب حاکم عدالت و توسعه می پردازد. به گفته حسین گولرجه : پس از ماجرای انتشار ویدئویی که در آن گولن در حال نفرین حزب حاکم ترکیه و اردوغان بود _ حدود 3 سال پیش و در ماجرای افزایش اختلافات جنبش خدمت و حزب حاکم ترکیه و بسته شدن مدارس گولن در ترکیه – هاکان شوکور در سفر به آمریکا به دیدار گولن می رود. او در آن دیدار دلایل نفرین کردن گولن را مورد پرسش و انتقاد قرار می دهد. گولن در پاسخ به شوکور می گوید: آقای شوکور. این من نیستم که این حرف ها را می زنم و این کارها را می کنم . این کلام ها از جایی دیگر بر زبان من جاری می شود.

سپس گولرجه افزود: گولن چرا می گوید که این من نیستم . چون او بارها خود به من گفته است که او مهدی موعود است. خود او به من می گفت به حضور پیغمبر اسلام شرفیاب شده است.

او افزود: یک بار در سفری به آمریکا برای دیدار با گولن به پنسیلوانیا رفتم. در این دیدار از افتتاح مدارس گولن در آمریکا ابراز خوشحالی کردم و به گولن گفتم که چه خوب شد که به آمریکا آمدید. او در جواب به من گفت : من از کودکی مامور این کار بودم." او بارها به من گفت که او انسانی برگزیده از سوی خداست.

گولرجه 3 روز پیش نیز در مقاله ای در روزنامه استار ترکیه با تیتر "گولن مهدی نیست " به سابقه دیدارها و خاطرات گذشته خود با این روحانی متنفذ اشاره کرده و نوشته است:" فتح الله گولن از همان ابتدا معتقد بود مهدی موعود است و این را مرهون عنایات خاص خدا به خودش می دانست... او در طی این سال ها پیروان و اطرافیان خود را با این تصور که او بنده صالح و موعود خداست ، فریفته است."

این روزها و پس از کودتای نافرجام 15 ژوئیه حملات رسانه های حامی دولت ترکیه به فتح الله گولن به شدت افزایش داشته است. دولت ترکیه ، فتح الله گولن و حامیان او در داخل ترکیه را به طرح ریزی کودتا متهم می کند؛اتهامی که از سوی گولن به شدت رد شده است.

آنکارا از دولت آمریکا خواسته است تا با استرداد فتح الله گولن به ترکیه، زمینه محاکمه او را فراهم کند؛ اما مقامات واشنگتن گفته اند درخواست استرداد گولن و مستندات دولت آنکارا از دست داشتن او در کودتای نافرجام اخیر را بررسی خواهند کرد.

همزمان " بکیر بوزداغ " وزیر دادگستری ترکیه دیشب در یک مصاحبه تلویزیونی هشدار داد فتح الله گولن در صدد خروج از آمریکا و سفر به یک کشور دیگر است. او گفت: اطلاعات به ما رسیده حاکی است که او هنوز در آمریکاست؛ اما همزمان اطلاعاتی داریم که نشان می دهد او در حال بررسی گزینه های خروج از آمریکا و سفر به یک کشور دیگر در صورت لزوم و تنگ شدن فضا بر او در آمریکاست.
مرجع : عصر ایران