به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۱۱۲۷۷۳
با یادآوری ضدیت تندروها با مبارزین و شخص امام؛

هاشمی: برخی فقط ادعای انقلابی‌گری دارند

گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی در سال‌های اخیر چنان ادعای انقلابی‌گری دارند که اگر جامعه سوابق سکوت آنان در مقابل چپاول‌های استبداد و استعمار را در تاریخ ثبت نمی‌کرد، امروز ادعای پیشتازی با امام و مبارزین را داشتند.
هاشمی: برخی فقط ادعای انقلابی‌گری دارند
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، صبح امروز در دیدار هیأت رئیسه و روسای انجمن‌های فدراسیون آماتوری کارگری، ورزش را یکی از کارهای بسیار ضروری در عصر ماشین دانست و گفت: در شرایطی که اکثر کارها نشسته انجام می‌شود، بی‌توجهی به ورزش، حذف تدریجی سلامتی فردی و نشاط اجتماعی است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ارائه تحلیلی از تفاوت‌ها و شباهت‌های کارهای بدنی با کارهای ورزشی، گفت: شادابی روحی حاصل از ورزش، ضرورت خستگی‌های جسمی کارگران پس از یک روز کاری است.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به خاطرات دوران نوجوانی خویش در روستای بهرمان که کار به ویژه کشاورزی و ورزش سرگرمی توأمان بود، گفت: کارگران به خاطر تحرکات جسمی، معمولاً جزو افراد سالم جامعه هستند و اگر ورزش را هم همزمان با کار و یا پس از آن، در دوران بازنشستگی، ادامه دهند، بر درصد سلامتی آنها می‌افزاید. وی با یادآوری سوابق ورزش کارگری در تاریخ معاصر ایران، به سال‌های نخستین پس از پیروزی انقلاب و طرح مباحث مربوط به قانون کار در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: پس از جنگ که سازندگی، برنامه اصلی کشور شده بود، ورزش مربوط به بخش‌های کارگری جدّی گرفته شد و یکی از وظایف وزارت کار در کنار توجه به دیگر نیازهای معیشتی، جسمی و روحی کارگران، تأکید بر برنامه‌های ورزشی بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان این مطلب که «ورزش علاوه بر مردان، به خاطر شرایط جسمی زنان، از ضرورت‌های زندگی آنان است»، گفت: اینکه بعضی از متحجرین، ورزش را مغایر با شخصیت‌های زنانه می‌دانند، از وصله‌های ناجور در تفکرات اسلامی است و بزرگان دینی ما، بدون تبعیض البته متناسب با شرایط جسمی آنان بر اهمیت ورزش تأکید می‌کردند. هاشمی رفسنجانی، با ابراز تأسف از مانع تراشی‌های متحجران در کشورهای اسلامی و به خصوص در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اگر این گروه به جای تندروی، لااقل سکوت می‌کردند، انقلاب اسلامی با توجه به ظرفیت‌ها، الگوی ملت‌های مسلمان می‌شد.

وی با یادآوری ضدیت تندروها با مبارزین و شخص امام(ره) که حتی در جلسات، مبارزه را با تعابیری چون «مشت به سندان کوبیدن» و «آب غربال کردن»، به سخره می‌گرفتند و با قیافه‌ی حق به جانب می‌گفتند «جواب این خون‌ها را چه کسی می‌دهد؟»، افزود: همین جماعت در سال‌های اخیر چنان ادعای انقلابی‌گری دارند که اگر جامعه سوابق سکوت آنان در مقابل چپاول‌های استبداد و استعمار را در تاریخ ثبت نمی‌کرد، امروز ادعای پیشتازی با امام و مبارزین را داشتند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: ما خوشحال می‌شویم که با درک حقایق، به انقلاب بپیوندند و برای سربلندی نظام تلاش کنند، اما به یاد داشته باشند که با قدیس‌سازی‌ها، به فکر فریب جامعه نباشند. هاشمی رفسنجانی، در بخش دیگری از سخنان خویش، کارگران را سرمایه‌ای ارزشمند برای همه جوامع بشری دانست و گفت: علی‌رغم رشد تکنولوژی و گسترش حضور ماشین در تولیدات، نیاز به حضور نیروی انسانی، همیشه رو به افزایش است. وی کارگری را سالم‌ترین شغل برای امرار معاش دانست و گفت: روحیات کارگران به گونه‌ای است که نمی‌توانند مستبد باشند و حضور آنان در فضای سیاسی کشور براساس تفکرات ناب اعتدال اسلامی است.

در آغاز این دیدار، آقای دکتر فیروزآبادی، قائم مقام وزیر کار، در سخنانی با اشاره به سوابق ورزش ‌های کارگری در تاریخ ایران، گفت: در دولت یازدهم به ورزش کارگری توجه ویژه‌ای شد، به گونه‌ای که فدراسیون ورزش‌های کارگری، فعال و اولین مسابقات تمرینی المپیک داخلی، زمستان سال گذشته در مازندران برگزار شد. همچنین دکتر سید امیر حسینی، سرپرست فدراسیون آماتوری کارگری گزارشی از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و موفقیت‌های ورزش‌های کارگری ارائه کرد.