به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۲ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۱۱۲۸۳۴

کلش اف کلنز کاربران را پرخاشگر می‌کند

گروه جامعه: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه با بیان اینکه اساس بازی‌های بومی محلی و قدیمی بر سه محور قدرت، سرعت و دقت است، به خانواده‌ها توصیه کرد: فرزندان خود را از این بازی‌ها محروم نکنند.
به گزارش ایسنا، رضا موزونی، ویژگی مشترک و مهم بازی‌های بومی محلی را مشارکت‌دهی بچه‌ها عنوان کرد و افزود: ویژگی مشترک بازی‌های بومی محلی در این است که باعث ایجاد تحرک و شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان می‌شود. موزونی با بیان اینکه بازیهای قدیمی به طور غیرمستقیم و با مشارکت دادن کودکان و نوجوانان در امور مختلف اصول زندگی اجتماعی را به آنان می‌آموزند، گفت: دویدن، همکاری کردن، دست هم را گرفتن و... نقش مهمی در انتقال عاطفه بین کودکان و نوجوانان دارد.

وی افزود: کودکان و نوجوانانی که بازی‌های قدیمی را انجام می‌دهند دارای قدرت تصمیم‌گیری بالاتری هستند و در مواقع لزوم، بهتر و راحت‌تر می‌توانند انتخاب کنند. موزونی با بیان اینکه برخی از بازی‌های بومی محلی را می‌توان در فضای بسته نیز انجام داد، گفت: موفقیت‌ها، پیروزی‌ها، شادی‌ها، غم‌ها، تشویق‌ها، تنبیه‌ها و... بازی‌های بومی محلی کودکان و نوجوانان را آماده زندگی اجتماعی می‌کند و به آنها راه و رسم زندگی کردن را می‌آموزد.

موزونی در ادامه با بیان اینکه بازی‌های جدید و به طور خاص بازی‌های رایانه‌ای کاربران خود را به سوی یکجا نشینی، تنهایی، سکوت و... سوق می‌دهد، گفت: افرادی که این بازیها را انجام می‌دهند در بلند مدت افرادی عصبی و پرخاشگر می‌شوند. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه افزود: شاید بازی‌های رایانه‌ای خانواده‌ها را به طور مقطعی از شلوغی و شیطنت‌های بچگانه راحت کند، اما این بازی‌ها بی‌تحرکی را در کودکان و نوجوانان بوجود می‌آورد و کودک و نوجوانی هم که تحرک نداشته باشد بیمار است.

وی در ادامه اشاره‌ای به طراحی بازی "کلش اف کلنز" و مورد توجه قرار گرفتن این بازی در بین ایرانی‌ها داشت و افزود: برای این بازی میلیاردها تومان هزینه شده و بر اساس تحقیقات صورت گرفته بیشترین کاربران آن ایرانی‌ها هستند. وی با بیان اینکه "کلش" کاربران خود را عصبی و پرخاشگر می‌کند، افزود: نحوه طراحی این بازی بگونه‌ای است که اگر هم کودک آن را فراموش کرده و یا کنار بگذارد بعد از مدتی برایش پیامک فرستاده شده و او را فرماندهی خطاب می‌کند که سربازانش منتظرش هستند و بدین ترتیب دوباره افراد را به سمت بازی سوق می‌دهد.

موزونی با بیان اینکه شیوه طراحی این بازی بگونه‌ای است که افراد برای جمع‌آوری امتیاز بیشتر باید سکه جمع‌آوری کنند، گفت: این بازی افراد را ترغیب می‌کند تا برای گرفتن امتیاز بیشتر به شیوه‌های ناجوانمردانه روی آورده و از این طریق دزدی و ناجوانمردی را به کاربران خود آموزش می‌دهد.
مرجع : فاش نیوز