به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۳ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۱۱۲۹۸۰
در پی انفجار بویینگ 777 هواپیمایی امارات؛

پروازها در فرودگاه دبی از سرگرفته شد

گروه حوادث: یک فروند هواپیمای «بوئینگ 777» شرکت هواپیمایی امارات که از هند پرواز کرده بود روز چهارشنبه هنگام فرود در فرودگاه بین المللی دبی دچار سانحه شد اما 300 سرنشین این هواپیما سالم تخلیه شدند.
پروازها در فرودگاه دبی از سرگرفته شد
به گزارش خبرگزار فرانسه از دبی ، این حادثه که موجب آتش سوزی در این هواپیما شد، تعلیق همه پروازهای فرودگاه بین المللی دبی را که فعالترین فرودگاه جهان از نظر تعداد مسافر به شمار می آید به دنبال داشت. دفتر اطلاع رسانی دولت دبی در توییتر خود اعلام کرد :« پرواز هواپیمایی امارات از هند هنگام فرود در فرودگاه بین المللی دبی دچار سانحه شد.»
این دفتر پس از آن تاکید کرد :« گروههای امدادرسان و اورژانس اقدامات خود را آغاز و همه مسافران و کادر پرواز این هواپیما را که از ثیرووانانثابروام (هند) به پرواز در آمده بود به سلامت خارج کردند.»

شرکت هواپیمایی امارات اعلام کرد پرواز «ای کا 521» با 282 مسافر و 18 کادر پرواز هنگام فرود در فرودگاه بین المللی دبی حدود ساعت 12 و 45 دقیقه (هشت و 45 دقیقه به وقت گرینویچ) دچار سانحه شد. دفتر اطلاع رسانی دولت دبی یا این شرکت جزئیاتی درباره علت این حادثه منتشر نکردند. این شرکت در پایگاههای اجتماعی افزود :« در حال حاضر اطلاعات بیشتری در خصوص علت این حادثه در اختیار نداریم.» هواپیمایی امارات تاکید کرد با نیروهای امنیتی و گروههای اضطراری همکاری می کند.

تصاویر منتشر شده در پایگاههای اجتماعی، آتش سوزی و برخاستن دود سیاه از این هواپیما را که خودروهای آتش نشانی آن را احاطه کرده اند نشان می دهد. دفتر اطلاع رسانی دولت دبی افزود نیروهای آتش نشانی توانستند آتش سوزی در این هواپیما را مهار کنند.  اما این حادثه موجب شد تمام پروازهای این فرودگاه به حال تعلیق درآید.  دفتر اطلاع رسانی افزود :« همه پروازها از فرودگاه دبی به تعویق افتاد و پروازها به این فرودگاه نیز به فرودگاههای دیگر منتقل می شود.»  این دفتر افزود سازمان فرودگاههای دبی ساعت پنج عصر امروز (13 به وقت گرینویچ) بیانیه جدیدی درباره این پروازها منتشر خواهد کرد.

مقامات دبی ابتدا تنها پروازها از این فرودگاه را متوقف کرده بودند.  این دومین بار در کمتر از 10 روز گذشته است که یک هواپیمای شرکت هواپیمایی امارات دچار مشکل می شود.  26 ژوئیه نیز یک فروند هواپیمای «بوئینگ 777» این شرکت که عازم مالدیو بود به علت نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در شهر بمبئی هند شد.  چهار ماه پیش نیز یک هواپیمای شرکت «فلای دبی» هنگام فرود در فرودگاه روستوف روسیه سقوط کرد که 61 نفر از سرنشینان آن کشته شدند.  هواپیمایی امارات بزرگترین استفاده کننده از هواپیماهای «بوئینگ 777» و «ایرباس ای 380» در جهان است و از فرودگاه دبی به بیش از 153 مقصد پرواز انجام می دهد. این شرکت از ناوگانی شامل 250 فروند هواپیما استفاده می کند.