کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فرافکنی‌های آقای دکتر محمود احمدی‌نژاد!

18 مرداد 1395 ساعت 18:23

گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم ایران، با ارسال نامه‌ای خطاب به اوباما نسبت به مصادره دو میلیارد دلار از منابع مالی مصادره‌شده ایران اعتراض کرده است.


به گزارش مجمع اصلاح‌طلبان، امروز احمدی نژاد برای بار سوم به یک رئیس جمهور آمریکا نامه نوشت در حالی که در دفعات قبل، بوش و اوباما در رفتاری تحقیرآمیز، نامه‌هایش را بی پاسخ گذاشته بودند. همین چند هفته قبل احمدی‌نژاد با لحن کنایه آمیز از گفتگوی های مقامات ایران و آمریکا در دولت فعلی تلویحا انتقاد کرد و گفت: "خيال مي کنند اگر از کنار اوباما رد شدند و او نظري کرد خيلي مهم شده اند، نمي دانند او خود اسير است، اين گرگ بودن است که براي تخريب ديگران نقشه بکشند". حالا امروز احمدی نژاد خودش برای بار سوم به گدایی یکی از روسای جمهور آمریکا رفته تا شاید بر خلاف دفعات قبل این بار به او نظری کند. احمدی نژاد پارسال در بابل گفت: "سخنرانی رئیس کاخ سفید را دیدم، خنده‌ام گرفت و گفتم بیچاره تو سرازیری داری میری، ترمز بریدی، گاز می‌دی، بهتم می‌گن ترمز کن فحش میدی!!"  گفتنی است که بعد از انتخاب روحانی به ریاست جمهوری، اوباما برای او پیام تبریک فرستاد و در نیویورک هم برای برقراری تماس تلفنی پیش دستی کرد. هم چنین علی رغم تمایل اوباما، روحانی با او دیداری نداشته است.

سایت امید هسته‌ای هم نوشت: چنانچه از نامه غیرمنتظره رئیس دولت سابق به رئیس‌جمهور آمریکا برمی‌آید، وی مدعی شده که حکم صادره مربوط به دوره‌ای است که دولت یازدهم در ایران بر سر کار بوده و حکم توقیف دو میلیارد دلار در دولت یازدهم صادر شده است. مراجعه به جدول گزارش کمیته ویژه بررسی موضوع، نشان می‌دهد حکم اصلی توقیف دو میلیارد دلار از اموال ایران در سال 2008 میلادی صادر شده و دو حکم مورد اشاره احمدی‌نژاد در نامه فوق مربوط به تقاضای تجدیدنظر توسط دولت یازدهم در آن حکم اولیه است.

باتوجه به تاریخ‌های جدول کمیته ویژه مشخص می‌شود که نامه منتشره همراه با کارکرد سیاست خارجی جنبه سیاست داخلی هم دارد، اما در این نامه به یک نکته مهم توجه نشده است که حکم اولیه توقیف در دوره دولت محمود احمدی‌نژاد صادر شده و از این‌رو کماکان این سؤال بدون پاسخ است که آیا نمی‌شد به گونه‌ای عمل کرد که آمریکایی‌ها از ابتدا نتوانند حکم توقیف اموال ایران را صادر کنند؟


کد مطلب: 113371

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/113371/فرافکنی-های-آقای-دکتر-محمود-احمدی-نژاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir