به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۱۹ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : ۱۱۳۴۲۲

شوخی کمال تبریزی با شبکه جم

گروه فرهنگی: دبیر هجدهمین جشن سینمای ایران در نشست خبری هجدهمین جشن خانه سینما به اعتراض‌های وارده به آیین‌نامه این رویداد هنری پاسخ داد و آرزو کرد حواشی جشن حافظ بار دیگر برای اهالی سینما رخ ندهد.
کمال تبریزی گفت: « مهمترین تغییر در داوری این دوره این است که بر خلاف دوره های قبل داوری ها با ۳۰۰ نفر شروع می شود و به ۴۷۰ داور می رسد.» تبریزی در ادامه درباره تلاش برای آکادمی کردن خانه سینما گفت:« این نوع داوری قدم اول در آکادمی شدن است و در تلاش هستیم این داوری ها با حضور نخبگان سینما چه در داخل و چه در خارج از خانه سینما انجام شود و به سمت یک نظر سنجی کلی برویم که در چنین شرایطی برآیند نظر نخبگان را خواهیم داشت.»او با اشاره به نمایش فیلم ها برای داوران بیان کرد:«هیچ کدام از داوران را مجبور به دیدن فیلم ها نمی‌کنیم و این بستگی به وجدان آن ها دارد. حتی قرار نیست در این زمینه حضور و غیاب انجام شود. به داوران توصیه می کنم تا از حق ۵ رای خود در رشته مورد نظر استفاده کنند و تعداد رای های خود را کم نکنند.»

تبریزی در ادامه درباره حاشیه‌هایی که بعد از جشن حافظ به وجود آمد و احتمال بوجود آمدن آن برای جشن خانه سینما توضیح داد:«بلای زیادی سر جشن حافظ نیامد. تجربه اولیه‌ای بود که از آن عبور کردیم و امیدوارم برای جشن ما اتفاق نیفتد. البته برای ما نحوه برگزاری جشن بیشتر اهمیت دارد و می‌دانم آن‌قدر شعور و همراهی در اهالی سینما هست که ما را دچار چنین دردسری نکند.»
این فیلمساز درباره پخش آنلاین برنامه جشن نیز توضیح داد: یک سری سایت‌ها این درخواست را داشته‌اند اما از آن‌جا که ممکن است آورده مالی برای خانه سینما داشته باشد، نپذیرفته‌ایم.


در تکمیل این سخن منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما نیز که در جلسه حضور داشت گفت: «با «فیلم‌نت» گفت وگو کرده‌ایم و قرار است با فاصله‌ای کم از طریق شبکه VOD مراسم را پخش کنند.پس از حرف شاهسواری،کمال تبریز به شوخی خطاب به شاهسواری گفت: «خدا کند جِم مراسم را پخش نکند.»میرباقری در ادامه درباره برپایی دیگر جشن‌های خانه سینما گفت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته 5 جشن داریم و در کنار جشن بزرگ سینمای ایران، آیین بزرگداشت‌ها، جشن انجمن مستندسازان، جشن فیلم کوتاه و جشن انیمیشن را هم خواهیم داشت. البته تولیدات انیمیشن امسال خیلی کافی نبوده بنابراین شورای سیاست‌گذاری تصمیم جدی در این باره خواهد گرفت.
مرجع : ایسنا