به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۱۱۳۴۷۰

260 هزار پناهجو امسال وارد اروپا شدند

گروه بين الملل: سازمان بین المللی مهاجرت روز سه شنبه اعلام کرد بیش از 260 هزار پناهجو از آغاز سال جاری میلادی با گذر از دریای مدیترانه وارد اروپا شده و حدود سه هزار و 100 پناهجو نیز در مسیر مهاجرت جان باخته اند.
260 هزار پناهجو امسال وارد اروپا شدند
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، رقم دقیق پناهجویان از آغاز ژانویه (اواسط دی ماه) تا روز یکشنبه این هفته، 263 هزار و 636 نفر اعلام شده است. این آمار از آغاز ژانویه تا پایان اوت (10 شهریور) 2015 میلادی، 354 هزار و 618 نفر بود.بیشتر پناهجویان پس از عبور از دریا به یونان و ایتالیا وارد می شوند.مقصد نهایی پناهجویان، کشورهای اروپای غربی است؛ اما امسال بسیاری از کشورهای اروپای شرقی، مرزهایشان را به روی پناهجویان بسته اند و عبور آزادانه آنان را در اروپا تقریبا ناممکن کرده اند.
سازمان بین المللی مهاجرت در گزارش امروز خود، شمار پناهجویانی که هنگام گذر از دریای مدیترانه قربانی شده اند را از آغاز سال جاری میلادی تاکنون، سه هزار و 176 تن عنوان کرده است. این آمار در مدت مشابه پارسال دو هزار و 754 تن بود.بیش از دو هزار و 700 نفر از قربانیان، جان خود را در مسیر خطرناک شمال آفریقا به ایتالیا از دست داده اند.
مرجع : ايرنا