به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۳۰
 
۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۱۱۳۵۰۶
نامه نایب رییس فراکسیون امید به احمدی‌نژاد؛

چرا دلواپس «کاغذپاره»‌ها شدي دكتر؟

گروه سیاسی: نایب رییس فراکسیون امید در نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد نوشت: نامه من به شما اصلاً سیاسی نیست، بلکه نامه‌ای‌است از یک شهروند ایرانی و از منظری کاملاً انسانی، و تنها سوالم این‌که چگونه کسی که خود در دوران ریاست‌جمهوری‌اش پاسخگوی هیچ‌یک از موارد متعدد تخلف و مفاسد اقتصادی نبوده و هنوز هم نیست، حال از رییس‌جمهور کشوری دیگر انتظار پاسخگویی دارد!؟
چرا دلواپس «کاغذپاره»‌ها شدي دكتر؟
عبدالکریم حسین‌زاده در نامه‌ای در واکنش به نامه اخیر محمود احمدی‌نژاد به باراک اوباما، با انتقاد از عملکرد رییس دولت‌های نهم و دهم، خواستار پاسخگویی او در برابر ملت ایران شد.

جناب آقای محمود احمدی‌نژاد
اگر به خاطرتان زحمت دهید، شما در شرایطی بر مسند ریاست جمهوری ایران نشستید که بزرگترین شعارتان «عدالت اجتماعی» و برنامه‌‌تان، مبارزه با فساد اقتصادی بود. هنگامی شعار مبارزه با فساد اداری-مالی سردادید که رهبرانقلاب فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد را تبیین فرموده بود: اگر کمی به خاطرتان زحمت دهید، آن روزها شما ادعای این داشتید که حق ملت را اربابان سرمایه خواهید ستاند و حقوق ملت در استفاده از ثروت ملی را محقق می‌کنید.

آن روزها انتظار این بود شما که ردای شهید رجایی بر تن کرده‌اید، هیولای فساد را به‌زیر بکشید اما هنوز زمان زیادی نگذشته بود که فهمیدیم شما نه‌تنها ریشه فساد اداری-مالی را نخشکاندید؛ بلکه با طوفانی از خودرایی و نخوتی غیردموکراتیک در آتش این فساد دمیدید که وقوع بزرگترین اختلاس تاریخ کشور توسط منصوبان‌تان هم دیگر چندان دور از انتظار نبود و همین شد که آن شکوه‌ها از بیت گرامی شهید رجایی بلند شد که این‌چنین از ایشان هزینه نکنید.

آقای احمدی‌نژاد، اکنون زمانی بسیار از پایان تصدی شما می‌گذرد؛ چیزی حدود ۴سال، ولی هنوز موارد بسیاری هست که نه کسی پاسخگوی آن بوده و نه حتی کسی امکان طرح سوالی درباره‌اش را با شما یافته است! بماند که سوال‌هایی قدیم‌تر از دوران تلخ ریاست جمهوری شما نیز موجود است: هنوز نه تکلیف هزینه‌های فاقد سند شهرداری تهران مشخص شده و نه سرنوشتِ پرونده سوآپ نفتی اردبیل، که سال‌هاست بایگانی شده است.

هرچند همچنان در عجبم چگونه شما که برای بی‌اثر شدن قطعنامه‌ها دست به قلم برده‌اید، زمانی آن‌ها را کاغذپاره می‌نامیدید، اما گذشته از این‌ها، آن‌چنان که موردی مهم را به رییس‌جمهور ایالات متحده متذکر شده‌اید، بنده نیز قصد دارم زمانی نه‌چندان دور را به شما یادآور شوم که البته از این نامه‌نگاری اخیر پیداست، بسیار به یاد آن روزها هستید؛ دوره ۸ هشت ساله ریاست جمهوری که اگر درست عمل شود، می‌تواند اسباب جهش و توسعه کشوری را سبب شود، نه آن‌که آن سرزمین را در قهقرای فساد بیاندازد.

آنان که از نزدیک شاهد آن ۸ سال بودند، شاهد هدر رفتن سرمایه‌های ملی بودند؛ ۸ سالی که فساد ۳ هزار میلیاردی در آن رخ داد، پرونده پرماجرای تامین اجتماعی و داستان مرتضوی شکل گرفت و البته این‌ها تنها دو نمونه از مشهورترین یادگارهای تلخ آن ۸ سال است. حال بماند که علاوه بر آن، شما به جان خریدید ۱۱ روز خانه‌نشینی و قهر سیاسی را بخاطر یک فرد خاص، که این شیوه و عمل در تاریخ این سرزمین بی‌مثال است، یا حاضر شدید بخاطر فرد خاص دیگری در تامین اجتماعی، شیخ‌الاسلامی را که وزیرتان بود، قربانی کنید و «یکشنبه سیاه» مجلس را رقم بزنیم؛ روزتلخی که از ناسزاگویی به هیچکس فروگذار نشدید.

و خدا خود می‌داند اگر با رای مردم در سال ۹۲ مسیر مدیریت کشور تغییر نمی‌کرد یا به نحوی قانون به شما امکان ماندن می‌داد، امروز به غیر از دکل‌های نامرئی و خط‌لوله‌های جادویی که هیچ‌وقت وارد کشور نشد اما میلیاردها تومان از اموال ملت را به جیب دلال‌ها و سفارش‌شده‌های خاص سرازیر کرد، باید چشم‌انتظار رونمایی از کدام مدل از مفاسد اقتصادی می‌بودیم.

راستش را بخواهید، نامه من به شما اصلاً سیاسی نیست، بلکه نامه‌ای‌است از یک شهروند ایرانی و از منظری کاملاً انسانی، و تنها سوالم این‌که چگونه کسی که خود در دوران ریاست‌جمهوری‌اش پاسخگوی هیچ‌یک از موارد متعدد تخلف و مفاسد اقتصادی نبوده و هنوز هم نیست، حال از رییس‌جمهور کشوری دیگر انتظار پاسخگویی دارد!؟

شاید اوباما از نظرها دور باشد و خارج از دسترس ما و حتی دیگر مجال آن نیابد که پاسخ شما را بدهد اما حداقل شمایی که در این نزدیکی و در دسترس هستید و صدای ملت را هم خوب می‌شنوید، برای یک بار هم که شده، بیایید پاسخگوی تخلفات خود و اطرافیان‌تان باشید و پس از آن که عذر تقصیر به درگاه خداوندگار بردید، از ملت بخاطر تمامی آن مظالمی که در حق‌شان کردید، پوزش بخواهید!

با آرزوی سلامت و بهروزی برای ملت ایران
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی - عبدالکریم حسین‌زاده
مرجع : ایلنا

حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۱:۵۳
راست میگه.
ولی مشکل اینجاست که در کشور ما بی بند و باری سیاسی وجود داره.
حزب درست و درمونی که جوابگوی انتخابها و اعمالشان هم باشن وجود نداره (هم اصولگراها فرافکنی میکنن و هم اصلاح طلبان).
شایدم مشکل از ملته چون اصولاً مسئولین ما کارشون بیسته و به عملکردهای خودشون هم 20 میدن!!!!
علاوه بر این هرکی بر مسند قدت باشه که کلا پاسخگو نیست بعدشم گویا از مصونیتهای قضایی برخورداره.

بهار تو هیچ وقت نظرات تند و ملایم و بعضا مستند من را نسبت به دولت فعلی منتشر نکردی. لا اقل این را منتشر کن. (342044)
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۲:۲۱
با عرض سلام.
هرچند که بعید می دانم دم زنندگان از آزادی بیان نظر بنده را منتشر کنند ولی مینویسم.
این همه تخریب احمدی نژاد و ترس شما از او نشان می دهد که شما خود می دانید که ایشان چه جایگاهی در میان مردم دارند. نمی گویم که دکتر بی عیب بود وخطایی نداشت ولی ایشان کارهای فراوانی در کشور انجام داده اند که از چشم مردم دور نیست.مسکن مهر بیمه محرومان سفرهای استانی توجه به مناطق محروم رییس جمهور تمام ایران نه فقط چند استان مردمی بودن ضد استکبار مروج حس قدرتمندی ملت ایران و.....باتشکر (342045)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۷:۰۹
اگر واقعا هموطن هستی پس بخود بیا و و سر از زیر برف برآور و نیک بنگر که وطنی نماند در دوره 8 ساله ای که تمام پهنای آن را شخم زدند و غارتگران قهار چپاول کردند ثروتش را هر آنچه که توانستند.
صبح است هموطن!! بیدار شو. (342071)
مشدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۸:۲۱
دوست عزیز، بنده هم مثل بسیاری از هموطنانم از آمدن دوباره احمدی نژاد می ترسم. همانطور که هرکس تاریخ مغول را در تاریخ خوانده باشد از هجوم مجدد چنین لشکری خواهد ترسید. این ترسی بجا و عاقلانه است. اما خیالم آسوده است که دکتر شما دیگر هرگز قدرت را در دست نخواهد گرفت، چرا که ایشان نه بین مردم محبوبیتی دارد و نه دیگر از سطوح بالا حمایت خواهد شد. او حتی آبرویی برای حمایت کنندگانش نگذاشت! (342076)
یک معلم
Denmark
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۸:۲۴
توبیابان کلنگ زدن هنربود"چاپ پول بی پشتوانه وتزریق به مسکن مهرهنربود:دلاررا3ونیم برابرهنربود:فسادهای هزاران میلیاردی چی اماازدیدتوفوش دادن به اسراییل وامریکامبارزه بااستکباربود..... (342077)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۲۱:۲۷
دوست عزیز ایشون جز تحریم چه دست اوردی برای این مملکت داش یک ناشناس سیاسی که مردم رشید ایران را تحریم کرد ....
دوست عزیز یا عینکتون را عوض کنید یا چشمهایتان را بشورید (342093)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۲:۴۴
سوال بزرگ در ذهن مردم این است که چرا همۀ اصولگرایان و .....در مقابل تخلفات بزرگ اقتصادی و بی انظباطی های آشکار دولت احمدی نژاد سکوت کرده و می کنند! (342046)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۷:۱۳
چون دولت احمدی نژاد محصولِ اراده آنها بوده است (342072)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۸:۲۶
احمدی نژاد اینباربا30میلیون رییس جمهوره زیادحرص نخورید (342078)
فرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۱ ۰۰:۳۷
شرطش اینه که اول در یک دادگاه صالحه محاکمه بشه و از تمام اتهامات فسادی که به وی و دولتش زده میشه تبرئه بشه!!!!!! (342117)
ابوذر از قوچان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۳:۰۵
صد ها هزار احسنت و آفرين به اين نماينده قاطع و حقگو (342050)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۵:۰۲
عالیییییییییی بود. بسیار بجاست تا عملکرد احمدی نژاد در آن 8 سال در کوره دهاتها هم به مردم معرفی شود تا دیگر این مردم به شعارهای عوام فریبانه و پوپولیستی دل نبدند و پوپولیست ها مردم را فریب ندهند (342057)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۶:۰۸
درود بر آن مردمی که شما را به عنوان نماینده خود برگزیده اند (342062)
خخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۶:۴۶
با حال بود (342067)
از یه شهر خراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۷:۲۰
امام علی (ع)می فرماید:اگر میخواهید جامعه را اصلاح کنی اول خودت رو اصلاح کن داش محمود (342074)
Mahmoud
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۸:۵۲
جناب اقای عبد الکریم!!مگر شما داروغه شهری که بدون هیچ سند و مدرک محکمه پسندی اینگونه رییس جمهور سابق مملکت رو زیر سوال میبری و اتهامات ناروا می بندی!!!مملکت دستگاه قضایی داره و اگر شما واقعا مدرکی از فساد دارین به دستگاه قضا بسپارین و از ان نهاد خواستار محاکمه شوید نه اینکه اینگونه به هوچی گری بپردازید!!تازه مگر چی شده که اینگونه از نوشتن نامه او به ااوباما خشمگین و ناراحتین!!مگر غیر از این است که بعنوان یک شهروند عادی مثل شما درخواست بازگرداندن اموال بلوکه شده ایران در امریکا شده!! (342083)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۲۱:۵۵
مگر وقتی احمدی نژاد در مناظره ها به دیگران بدون مدرک تهمت میزد و عکس زن رقیبش را نشان می داد و بگم بگم راه انداخته بود داروغه شهر بود؟! اگر مدرکی داشت چرا به قوه قضاییه نداد؟ در ضمن ایشون اونموقع که یک شهروند عادی نبود و میتوانست با تصمیماتش از بلوکه شدن پول جلوگیری کند چرا اهمال و کوتاهی کرد؟ (342096)
seyed mohammad
۱۳۹۵/۰۵/۲۱ ۰۰:۱۹
محمود عزیز از جماعت شما توقع انصاف و صداقت نیست چرا که همه شماها سینه چاکان یک آدم پوپولیستی هستید که به نام عدالت و بنام مبارزه با فساد بزرگترین مفاسد اقتصادی تاریخ بشریت در دولتش رخ داد و با وجود 800 میلیارد دلار درآمد افسانه ای نفتی (1/5 برابر 98 سال قبل ازخودش) کشور را با خزانه خالیٰ سیلوها و انبارهای خالیٰ تورم 44٪ و دلار 4000 تومان نرخ سود بانکی 28٪ و شکاف طبقاتی بالا تحویل دولت بعد از خودش داد. براستی این است معجزه هزاره سوم و این همه توانمندی را در کدام شخصیت تاریخی میتوان یافت؟؟؟!!! (342114)
ناشناس
Netherlands
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۲۰:۲۸
خوبه احمدی نژاد مثل بعضی ها نامه نداده که ایران روتحریم کنید
رسانه مستقل وپویاپیام رو چاپ کن (342087)
ناشناس
Romania
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۲۲:۴۸
آقای احمدی نژاد با این کارها می خواهد بگوید کسی بهتر از او نمی تواند کشور را اداره کند مردم منم هستم یک زمانی بودم برای مطرح کردن خود در جهان وبرسر زبان انداختن خود در جهان کشور ایران را هشت سال در رنج بردم من را فراموش نکنیدچگونه سخنان نسجیده می زدم میوه آن در تحریم کشور می چیدم (342099)
ژانگولر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۲۲:۴۹
اما احمدی نژاد یک روح شوخی داشت که در اوج تحریمها مردم رو شاد میکرد (342100)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۲۲:۵۰
Mahmoud خان عبدالکریم نماینده مجلس است و حق دارد در همه موارد اظهار نظر کند .چند نفر از کابینه محمود به فساد محکوم شدند رحیمی ،بقایی ،مرتضوی و زنجانی .جریان دکلها ،دانشگاه ایرانیان 3000 میلیارد و12000 میلیارد را حنما شنیده ای اینها سند نیست .ایشان با چه معیاری پول بیت المال را برده در آمریکا سرمایه گذاری کرده نزدیک 220 کشور دیگر در این دنیا وجود دارد آیا این برای شما جای سوال نیست دکتر شما با این زرنگی و مدیریت و 8 سال شعار اینکه آمریکا دشمن است پول را آنجا سرمایه گذاری کرده و حالا دبه کرده است (342101)
ناشناس
United States
۱۳۹۵/۰۵/۲۱ ۰۲:۱۵
همون اموال دومیلیارد دلاری که خود آقای احمدی نژاد در آمریکا سرمایه گذاری کرده بودن بلوکه شده بود دوست عزیز لطفا بفرمایید جای دیگه نبود تو کشور که رفتن تو آمریکا سرمایه گذاری کردن؟ (342122)