به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۶
 
۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۱۳۵۰۷
اهداف واقعی نامه‌نگاري احمدی‌نژاد به اوباما از نظر زیباکلام

غیر از احمدی‎نژاد هرکسی برای اوباما نامه بنویسد فتنه‌گر است!

گروه سياسي: صادق زيباكلام، عوام فریبی و اعلام حضور را دو هدف اصلي نامه‌نگاري اخير محمود احمدي نژاد به "باراک اوباما مي‌داند و مي‌گويد: احمدی‌نژاد می‌خواهد بگوید «ای مردم ایران، من آن دو میلیارد را از بین نبردم» بلکه «آمریکا و اوباما» مقصر هستند.
غیر از احمدی‎نژاد هرکسی برای اوباما نامه بنویسد فتنه‌گر است!
اين کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به نامه احمدی‌نژاد به اوباما تصریح کرد: حتی اگر من و شما هم برای رئیس جمهوری آمریکا نامه بنویسیم اشکالی ندارد چراکه اقدام ما غیرقانونی نیست، اما با این تفاوت که اگر زیباکلام و شما نامه‌ای برای آقای اوباما بنویسیم به ماها می‎گویند «جاسوس و فتنه‎گر» و انگ‎های این‌چنینی به من و شما نسبت می‎دهند.

صادق زیباکلام، اظهار کرد: بحث این نیست که آقای احمدی‌نژاد در چه جایگاهی قرار دارد که صلاحیت نوشتن به باراک اوباما را داشته باشد، اما رئیس دولت‌های نهم و دهم به خوبی می‌داند که قوه قضاییه در آمریکا مطلقاً تحت تأثیر سایر قوا نیست به عبارتی قوه قضاییه ایالات متحده آمریکا کاملاً مستقل است. ضمن اینکه مشاهده کردیم هفته گذشته دادگاه تجدیدنظر آمریکا چه رأیی را صادر کرد.

وی به رأی دادگاه تجدیدنظر آمریکا اشاره کرد و افزود: دادگاه اول (بدوی) رأی به مصادره اموال بنیاد علوی برای اخذ غرامت به قربانیان بمب‌گذاری بیروت داده بود، اما دادگاه تجدیدنظر صراحتاً خلاف آن رأی را داد زیرا برای دادگاه تجدیدنظر رابطه بنیاد علوی یا وابستگی آن با جمهوری اسلامی محرز و ثابت نشده بود. دادگاه تجدید نظر ایالات متحده آمریکا گفته بود «اسناد و مدارکی که بنیاد علوی به ما داده حکایت از خصوصی بودن این نهاد دارد پس وابسته به حکومت ایران نیست». بنابراین دادگاه تجدیدنظر رأی دادگاه اول (بدوی) را نقض کرد.

زیباکلام قوه قضاییه ایالات متحده آمریکا را کاملاً مستقل دانست و گفت: با توجه به ماهیت قوه قضاییه آمریکا، آقای اوباما چگونه می‌تواند درخواست احمد‌ی‌نژاد را اجرایی کند؟ او به هدف اصلی نامه رئیس دولت‌های نهم و دهم به اوباما اشاره کرد و افزود: آقای احمدی‌نژاد به خوبی می‌داند که قوه قضاییه آمریکا مستقل است و زیر نظر حکومت آن کشور نیست، اما برای اوباما نامه می‎نویسد؛ به این دلیل که احمدی‎نژاد می‎خواهد از این دسته‎ گلی که در دوران ریاست جمهوری خویش به آب داده است رفع تکلیف و مسئولیت کند.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که اگر بررسی و تحقیق کارشناسانه‌ای درباره سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در آمریکا صورت می‎گرفت یا حقوقدانان و افراد با تجربه به رئیس دولت دهم می‌گفتند که «آقای احمدی‌نژاد این کار را انجام نده» شاید چنین سرمایه‌گذاری در خاک آمریکا انجام نمی‌شد. البته آقای احمدی‌نژاد کاملاً خودرأی و در تصمیمات مستبد بود و طبق نظر خودش همه امور را اداره می‎کرد. به عبارتی اگر باز هم همه هستی و تمام عالم به رئیس دولت دهم می‌گفتند «نه» احمدی‌نژاد می‎گفت «آره» و همان کار را انجام می‌داد.

وی با تأکید بر اینکه «نوشتن نامه احمدی‌نژاد به رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا فقط برای رفع مسئولیت از خود است»، گفت: احمدی‌نژاد می‌خواهد بگوید «ای مردم ایران، من آن دو میلیارد را از بین نبردم» بلکه «آمریکا و اوباما» مقصر هستند. زیباکلام به یکی دیگر از اهداف ارسال نامه به رئیس‌جمهوری آمریکا اشاره کرد و افزود: همه ما می‎دانیم که آقای احمدی‌نژاد به هر طریقی قصد مطرح شدن در داخل کشور را دارد. احمدی‎نژاد و حامیان وی، شبانه‌روز برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تلاش و تقلا می‌کنند، بنابراین وی از طریق سفرهای استانی، نامه نوشتن و ... قصد حضور در رسانه‎ها را دارد که البته اقدامات وی نه تنها هیچ ضرری ندارد بلکه برای او منفعت‌های زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

این استاد دانشگاه در پایان به عدم واکنش مقامات داخلی به نامه احمدی‌نژاد اشاره کرد و در این باره گفت: یک شهروند ایرانی مانند رئیس دولت‌های نهم و دهم علاقه نامه نوشتن به باراک اوباما را داشته است و دلیلی هم ندارد که مقامات و مسئولان به وی واکنش یا اعتراضی نشان دهند. حتی اگر من و شما هم برای رئیس جمهوری آمریکا نامه بنویسیم اشکالی ندارد چراکه اقدام ما غیرقانونی نیست، اما با این تفاوت که اگر زیباکلام و شما نامه‌ای برای آقای اوباما بنویسیم به ماها می‎گویند «جاسوس و فتنه‎گر» و انگ‎های این‌چنینی به من و شما نسبت می‎دهند.
.............

این استاد دانشگاه تهران در مصاحبه‌اي ديگر با يك رسانه اصلاح‌طلب نيز با اشاره به عدم مسئولیت پذیری وي بیان می‌کند: احمدی نژاد با این نامه نگاری، با یک تیر چند هدف را می‌زند و در حقیقت از پذیرش مسئولیت حیف و میل شدن اون ۲ میلیارد دلار سرمایه ملت ایران شانه خالی می‌کند و مطابق معمول به عوام فریبی‌های مرسوم خود دست میزند.

زیباکلام ادامه داد: احمدی نژاد قصد دارد با این اقدام بگوید که در تلاش برای بازپس گیری سرمایه ملت ایران است در حالی که همگان میدانند که اگر ایشان اهل مشورت با کارشناسان و نخبگان و آگاهان به قوانین داخلی امریکا بودند و باتوجه به مناسبات میان ایران و کشور نامبرده ،هرگز اقدام به سرمایه گذاری این پول در ایالات متحده نمیکردند.

این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران احمدی نژاد را فردی "خود رای"،"مستبد" و "دیکتاتور" می‌داند و می گوید: قطعا در ان زمان افرادی بوده اند که نسبت به عواقب این اقدام به احمدی نژاد تذکر دهند اما از آنجا که ایشان به غایت خود رای و دیکتاتور و مستبد است و برای نظرکارشناسان ارزشی قائل نبود از روی غرور و لجبازی و تکبر این تصمیم ناصحیح را گرفته و باعث ایجاد این مسئله شده است.

وی با اشاره به "عوام فریبی" به عنوان هدف نخست احمدی نژاد از این نامه دهی عقیده دارد: احمدی نژاد با این اقدام می‌گوید که آی ملت ببینید که من با اینکه وظیفه ندارم برای بازپس گیری این پول تلاش میکنم در حالی که رییس‌جمهور فعلی این اقدام را انجام نمی‌دهد د حالی که آقای احمدی‌نژاد به خوبی می‌داند که قوه قضائیه در امریکا .....کاملا مستقل است و تحت تاثیر شرایط و اوضاع و احوالات سیاسی سیاسی قرار نخواهد گرفت. (به همين دليل است كه «الیزابت ترودو» معاون وزارت امورخارجه آمریکا گفته است كه نامه رئیس‌جمهوری سابق ایران برای باراک اوباما را دیده اما وزارت دادگستری باید در باره این نامه اظهارنظر کند.)

زیباکلام "اعلام حضور" برای انتخابات پیش رو را دیگر هدف احمدی‌نژاد دانست و خاطرنشان کرد: احمدی نژاد با این اقدام بیان میکند که من هستم و در انتخابات پیشه رو برای راهیابی به پاستور شرکت خواهم کرد و گرنه احمدی نژاد به خوبی برا بی تاثیری این نامه خود به اوباما آگاه است اما به قول معروف " خودش را به اون راه زده"!

این تحلیل گر با سابقه مسائل سیاسی در خاتمه با تاکید بر پوپولیست گرایی و عوام فریبی های همیشگی رییس‌جمهور سابق میگوید : گِل احمدی نژاد با عوام فریبی درهم آمیخته شده و این اقدامات دست خودش نیست،حتی اگر چند ساعت به آخر عمر ایشون هم باقی مانده باشد به عوام فریبی و پوپولیست گرایی می‌پردازد آن هم در حالتی که میداند این نامه به لحاظ حقوقی هیچ اثری نخواهد نخواهد داشت اما میتواند ۲ هدف احمدی‌نژاد یعنی "عوام فریبی" و "اعلام حضور" وی را تضمین کند.

ابوذر از قوچان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۲:۴۶
دست مريزاد آقاي زيباكلام
جانا سخن از زبان ما مي گويي
البته بايد آگاهي و بصيرت مردم را بالا برد تا افراد مستبد بيشتر از اين كشور و اعتقادات و انسانيت مردم ايران را نابود نكنند. (342047)
سلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۸:۳۳
ول کنید بابا . هر کی هر کاری میکنه پسوند پوپولیست به اون میدن. چرا روحانی بعد 4 سال هیچ کاری نکرده و نمیکنه؟؟ این کار روحانی هم فرافکنیه.. لعنت بر دوروغ و تزویر... (342080)
علی
Romania
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۲:۴۹
اینکه ممنوع التصویرها در قلب مرد حضور دارند و کثیر التصویری که مقابل اراده رهبر ایستاد و قهر کرد و رفتار و کردارش تخریب فرهنگ و اخلاق و اقتصاد بود راست راست راه میرود و زور هیچکس هم به او نمی رسد چه معنی دارد ..... (342048)
علیه زیبا کلام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۳:۰۳
زیباکلام خودت هم می فهمی چی داری میگی ؟؟
اول اومدی و در برنامه زنده از رضا شاه تعریف کردی تا طرفدار جمع کنی و بعد هم تا تونستی علیه ایران و ایرانیت ......گفتی .
آقای زیباکلام تو که موی گندیده ی فلانی را به کورش بزرگ ترجیح می دهدی .....می کنی تو این کشور .....می زنی . اگر جمهوری اسلامی نبود امثال شما را باید پاسپورتشونو داد زیر بغلشون و گفت برید همون جا که دوسش دارید زندگی کنید . منظورم غرب و یا جزیره العرب.
آقای زیباکلام شما و دوستانت چی قراره به ملت بدی که احمدی نژاد نمی تونه؟
زنده باد بهار (342049)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۴:۰۱
در هر جای دنیا اگر کسی مانند احمدی نژاد عمل می کرد الآن در زندان بسر می برد اما متاسفانه در ایران ..................... (342052)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۴:۲۳
به شما چیکار داره بزارید محمود دنیا رو مدیریت کنهههه(((: (342055)
مردم
Romania
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۵:۰۱
اگه خدایی نکرده برگرده دیگه این کشور قابل سکونت نیست (342056)
علی
Germany
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۵:۱۵
اگه این آقا فتنه گر است پس اون آقایی که دشمن را باادب و باهوش می پنداشت چیه؟

یا اون آقایی که با دشمن قدم می زد، چطور؟ (342058)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۵:۱۵
ولي با تمام صحبت هاي جناب استاد ،چرا نامه با سربرگ رياست جمهوري زده ؟مي توانست در يك كاغذ معمولي اينكاررا بكند كه نياز به شماره كردن نداشته باشد.ومگر نه اينكه ايشان يكي از اعضاي تشخيص مصلحت نظام هستند ؟پس نامه ايشان آن هم در كاغذ سربرگ دار رياست جمهوري و جايگاه ايشان،بي توجهي به فرامين رهبري در باب ارتباط با آمريكاست.سكوت روزنامه هاي كيهان و وطن امروز ويالثارات قابل تامل است. (342060)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۵:۲۲
احمدي نژاد جز اینها هـيچ هنر ديگري ندارد اما شگفتي من در اين است كه هر كس ديگري مي بود كي ها بود كه او را محاكمه كرده بودند ولي اين اقا در شهر هاي مختلف مي گردد و براي مردم سخنراني مي كند و به ريش همه ملت ايران مي خندد !!!!!!!! (342061)
عباسعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۱۸:۳۱
نامه ایشان چون غیر رسمی است ارزشی ندارد (342079)
میرزا بنویس
Romania
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۲۰:۲۲
دلار وقطعنامه که کاغذ پاره بود. این نامه اسمش چیه؟؟ (342086)
ش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۲۲:۵۱
نامه تو دادی به من خوندمش یواشکی سوزوندمش یواشکی تا..... (342102)
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۰ ۲۳:۲۵
زیباکلام: احمدی‌نژاد می‌خواهد بگوید «ای مردم ایران، من آن دو میلیارد را از بین نبردم» بلکه «آمریکا و اوباما» مقصر هستند. خداییش احمدی نژاد مقصر ولی امریکا هم مقصر است چرا زیباکلام می خواهد آمریکا را موجه جلوه دهد. آمریکا همونی است که در برجام خیانت کرد. بهار تو رو خدا منتشر کن. (342105)
من وشما
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۱ ۰۰:۳۱
شما هم نامه بنویس ار منافع ملی دفاع کن هیچ مانعی ندارد (342115)