به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۲ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۱۱۳۶۱۴
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رویکرد دولت تقویت رسانه ها و مطبوعات

280 روزنامه در کشور مجوز انتشار دارند
گروه فرهنگی: معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در زمان حاضر 280 روزنامه در کشور مجوز انتشار دارند اما در بهترین حالت 150 تا 160 مورد آنها فعالیت مستمر دارند.
رویکرد دولت تقویت رسانه ها و مطبوعات
حسین انتظامی در جشن 18 سالگی روزنامه منطقه ای 'گلشن مهر' با گستره توزیع در برخی استانهای شمالی ایران که در گرگان برگزار شد؛ افزود: روزنامه ها و نشریات محلی به دلایل مختلف همچنان توان رقابت با سایر رسانه ها را دارند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به آنها برای بهبود و ارتقای فعالیتشان کمک می کند.

وی اضافه کرد: در موج جدید رسانه ای و باوجود افزایش فعالیت شبکه های اجتماعی هنوز سه دسته از رسانه ها شامل رسانه های بین المللی، تخصصی و محلی با فرصت مواجهند و موج تخریب گر نتوانسته آنها را از چرخه تولید و فعالیت خارج کند.

وی همچنین خطاب به گردانندگان روزنامه گلشن مهر گفت: با شناختی که از مجموعه همکاران این رسانه پیدا کردم؛ معتقدم آنها این توانایی را دارند که به یک بنگاه مطبوعاتی تبدیل شوند و حتی چاپخانه هر چند از نوع کوچک آن را داشته باشند.

وی اظهار داشت: احداث چاپخانه جدید در استانها به روابط پایین دستی؛ توسعه و اشتغال استان نیز کمک می کند و از این جهت روزنامه گلشن مهر می تواند علاوه بر تاثیر فرهنگی؛ به اقتصاد گلستان نیز کمک مستقیم کند.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد با ستایش مدیریت روزنامه گلشن مهر گفت: اینکه مدیر این روزنامه نویسندگان و اعضای تحریریه ادوار مختلف خود را از گذشته تاکنون دور هم جمع کرده است؛ نشان از قدرشناسی و جای تقدیر دارد.

انتظامی خاطرنشان کرد: معتقدم گلشن مهر می تواند افق های جدیدی را در استان گلستان بگشاید و دو زبانه بودن مجوز انتشار آن هم در استانی که تنوع اقوام و مذاهب دارد، به همگرایی منطقه کمک می کند که اینچنین رویکردی در کلان کشور باعث انسجام و اقتدار ملی می شود. وی خاطرنشان کرد: در مجموع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تبعیت از رویکرد دولت به دنبال تقویت رسانه ها و مطبوعات بویژه در شهرستانها است.

در این مراسم معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شمار دیگری از مسوولان و اهالی فرهنگ و رسانه استان گلستان حضور داشتند.
مرجع : ایرنا