به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۲ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۱۳۶۱۹
داعش مسؤولیت حمله را برعهده گرفت

اقدام تروریستی نافرجام در کانادا

گروه بین الملل: یکی از هواداران داعش که قصد اقدام تروریستی در یکی از مراکز شهری پر رفت و آمد کانادا را داشت، پس از منفجر کردن بمب دست ساز، به ضرب گلوله مأموران امنیتی از پای در آمد.
اقدام تروریستی نافرجام در کانادا
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «مایک کابانا» معاون کمیسر پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا این موضوع را روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد. کابانا گفت که پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) اوایل روز چهارشنبه از ویدئوی مرتبط با یکی از طرفداران داعش در کانادا خبر داده بود که حکایت از یک حمله قریب الوقوع در این کشور داشت.

وی گفت که بنا بر گزارش های دریافت شده، احتمال وقوع حمله تا کمتر از 72 ساعت در یکی از مراکز شهری وجود داشت. مقام های امنیتی بسرعت فرد حاضر در ویدئو را شناسایی و عصر روز چهارشنبه او را در 220 کیلومتری تورنتو غافلگیر کردند.

«ایرن درایور» 24 ساله با مشاهده مأموران پلیس، بمب خود را که در صندوق عقب یک تاکسی تعبیه شده بود، منفجر کرد. این انفجار تلفات جانی به دنبال نداشت و درایور خود به ضرب گلوله از پای در آمد. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از پایگاه خبری «اعماق» وابسته به داعش اعلام کرد که این گروه، مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

گفتنی است که عامل این حمله پیش از این در ژوئن سال 2015 به اتهام انتشار پست های افراطی در شبکه های اجتماعی بازداشت، اما با حکم مشروط دادگاه آزاد شده بود. با کاهش قریب به یک چهارم حوزه تحت مالکیت داعش در 18 ماه گذشته، تلاش های این گروه برای بقا، در قالب حمله های تروریستی گاه و بیگاه نمود پیدا کرده است.
مرجع : ایرنا