به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۱۳۹۴۰
بايد همه مواد غنی‌شده هسته‌ای را یک جا بدهیم

اين هم پیشنهاد هسته‌اي احمدی‌نژاد!

گروه سياسي: محمدجواد لاریجانی گفت که احمدی‌نژاد پیشنهاد داشت همه مواد غنی‌شده هسته‌ای را یک جا بدهیم و خودش هم با اوباما مذاکره و مسئله را حل کند.
اين هم پیشنهاد هسته‌اي احمدی‌نژاد!
محمدجواد لاریجانی معاون قوه قضائیه در مصاحبه با تسنیم گفت: گروهی صرفاً دنبال آن هستند که جایی از برجام خراب شود تا آن را عَلَم کنند. دوستانی که با آقای احمدی‌نژاد و سایت‌های نزدیک به آنها کار می‌کنند از این دسته هستند. اینها حرفهایی می‌زنند که بنده تعجب می‌کنم؛ زیرا خود ایشان در سال‌های آخر ریاست جمهوری‌اش بدتر از این برجام را پیشنهاد می‌کرد. احمدی‌نژاد پیشنهاد داشت همه مواد غنی‌شده هسته‌ای را یک جا بدهیم و خودش هم با اوباما مذاکره و مسئله را حل کند! مشخص است که این نوع نقد نیز نقد به درد بخور و کارسازی نیست.

- جناب رئیس‌جمهور در مصاحبه اخیرشان به بخشی از دستاوردهای برجام اشاره کردند که به نظر من درست است. یعنی ما می‌توانیم بخش خوبی از نفت خود را بفروشیم، یک پول‌هایی به ما رسیده، رفت و آمد کشتی‌های ما به یک جاهایی باز شده که قبلاً ممکن نبود، همه این ها درست است منتها باید ببینیم اینها در چه چارچوبی باید ارزش‌یابی شود و "قدر" این امور چه اندازه است و خلاصه معیار برای ارزیابی این دستاوردها نیاز داریم.

کار درست ارزیابی و "توزین" معقول و منطقی و البته اصولی این دستاوردها است. از ابتدا باید روشن باشد که توفیق دولت توفیق ملّت است و همه از آن بهره‌مند و همه بدان‌ها می‌بالیم. هیچ وطن پرستی و هیچ شهروند این کشور نباید از عدم توفیق مسئولان احساس خوشحالی کند.

- گشایش اقتصادی در ایران مایه تقویت جمهوری اسلامی است و این امر برای غرب بسیار ناخوشایند است لذا، مواهب برجام باید "قطره چکانی" و "تحت کنترل شدید آمریکا" به ما برسد و آنچه رسیده همه از این مسیر بوده!

- توجه کنید که نمی‌توان گفت آمریکا تنها می‌ماند و اروپا از وی پیروی نمی‌کند!! امکان ندارد، زیرا صنایع، اقتصاد و بخصوص مراوادت مالی آمریکا و اروپا بهم تنیده است و اروپا رهبری آمریکا را در کلوب غربی پذیرفته‌ است. لذا در عمل مجبورند که نظر آمریکا را رعایت کنند همانطور که تاکنون کرده‌اند و بانک‌های بزرگ و شرکت‌های مهم منتظر چراغ سبز آمریکا هستند در حالیکه روی کاغذ چنین امری ظهور ندارد. این امر حتّی در تراکنش مالی حاصل از فروش نفت‌های جدید هم اتّفاق افتاده است.

- نتیجه مهم اینست که ادامه تضییقات صرفاً تأخیرهای بوروکراتیک نیست و با گذشت زمان بخودی خود رفع نمی‌شود بلکه ناشی از یک تصمیم موکّد و حساب شده دولت آمریکا و همراهی -با درجات مختلف طوعاً و البته اجباراً با تمام موارد- اروپا می‌باشد.

- جمهوری اسلامی بهای بسیار سنگینی برای تحقق توافق هسته‌ای داده است و اگر بنا بود شرایط این چنین باشد و قرائت آمریکا از برجام پایه عمل قرار گیرد حتماً موضع جمهوری اسلامی چیز دیگری بود. آمریکایی‌ها تئوری‌شان این است که قطره قطره اجازه دهند ما دهانمان گاهی شیرین شود، ولی هرگز ساختار تحریم‌ را برندارند.

محمد رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۰:۳۹
خدا نگذره از کسانی که با ندانم کاری این تحریم ها رو به ملت ایران تحمیل کردن (342261)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۶:۳۰
این شیش نفری که رای منفی دادن یعنی موافق تحریم بودن و دوست داشتند که تحریم باشیم ؟؟؟؟ پس این نشون دهنده اینه که ما کاسب تحریم داریم در این کشور . وگرنه هیچ انسان عاقل و بالغ و سالمی تحریم رو خوب نمیدونه (342279)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۷:۴۴
رئیس جمهور میگه تحریم ها برطرف شده، اونوقت قراره یه کنفرانس توی تهران برگزار بشه که افراد تحریم شده ایرانی حق شرکت در اون رو ندارند.
چه تدبیری.
چه صداقتی.
چه عزتی.
درود (342281)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۰:۴۹
نه بابا. پس خوب بود رفت وگرنه .هسته ای ایران را نابود میکرد. (342264)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۳:۰۰
ایول میدونم شوخی می کنی ایران جان .اینجور وقتها چند تا علامت تعجب بزار همه بدونند متلک می گی .
اینجوری !!!! (342269)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۴:۴۳
بابا بخدا خیلی رو دارین نزدیک اتنخاباته هرجور شده میخواین احمدی نژاد رو خراب کنید
بهار میدونم این پیام منو تو سایت نمیزاری ولی اینو بدون که احمدی نژاد 15میلیون رای ثابت داره و مسلما از رای لب مرزی روحانی که ریزش بسیار داشته بیشتر رای میاره خودتونو خسته نکنید دنبال یک کاندیدای دیگه باشد که در حد احمدی نژاد باشه (342271)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۰:۵۲
منم میگم خوب بود بتن پرکردن اگر احمدی نژاد بود.نمیذاشت بتن پرکنن امریکا ناراحت میشد. (342265)
محمود دل ها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۱:۲۲
سلام.چرا فقط با گفته یک نفر که معلوم نیست ایا از روی حب و بغض گفته شده می اییم این همه مطلب می زنیم در حالیکه ممکنه اصل خبر کذب باشه.در ثانی این یه واقعیته که همه در این کشور یارانه و مسکن و مقاومت هسته ای رو متعلق به احمدی نژاد میدونن و اینجور حرف ها بیشتر بوی دشمنی سیاسی میده.به هر حال ما با منتظریم فرزند ملت بیاد و مردم رو از وضع اسفناک فعلی چه در زمینه ی وادادگی نسبت به بیگانگان و چه در زمینه اشتغال و رونق اقتصادی نجات بده. (342267)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۴:۴۷
افراطی های دلواپس ! بترسیدازروزی که «یوم تبلی السرائر»پرده هاکنارروند،حقیقت،
عریان وشفاف آشکارگردد.
احمدی نژاداین ........،بازهم از ایشان حمایت می کنید؟!!! وای برشما!!! (342272)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۴:۴۹
اگر بجای شلوغ کاری در پرونده هسته ای و مطرح کردن و چسباندن موضوعات بی ربط و زیانباری مثل انکار هولوکاست به آن، همان شیوه مذاکرات در دوره آقای خاتمی ادامه می یافت می توانستیم به توافقی بهتر دست پیدا کنیم. بنابراین دلواپسانی که می گویند میشد به توافقی بهتر دست پیدا کنیم بدانند که بله میشد اگر شما ۸ سال فرصت سوزی نمی کردید. (342273)
شهروند
Germany
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۴:۵۵
اگه ذهنم درست یاری کنه ، خیلی از دوستان اصولگرا بابت این جمله آقای روحانی"کدخدای همه اینها عربستان هستش"بهش حملات شدیدی کردند. ولی امروز میبینیم که همون عزیزان دارند حرف رییس جمهور محترم رو تکرار میکنند؟؟؟؟؟؟ (342274)
حسین
France
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۵:۵۸
یه عمر تو سه قوه هر کاری خواستید کردید و واسه حفظ منافع شخصیتون با هر بادی هم مسیر شدید..فقفط این مرد بود که پا گذاشت رو دمتون پس طبیعیه که بکوبیدش و تخریبش کنید (342277)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ۱۷:۳۳
هسته ایی دستاورد احمدی نژاد بود اگر هم معامله میکرد ان را مفت به امریکا نمیداد (342280)