به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۸
 
۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۲۶ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۱۱۳۹۷۶

آقازاده اصولگرای تندرو بازداشت شد

گروه اقتصادی: در ادامه رسیدگی به پرونده «ی.ر» آقازاده ی یکی از تندترین نیروهای احمدی‌نژادی، قاضی پرونده برای این وی قرار وثیقه ۲۹ میلیاردی صادر کرد که به دلیل عجز از تودیع آن، متهم بازداشت و به زندان رفت.
به گزارش فارس، اوایل آبان ماه سال گذشته بود که موضوع یک تخلف مالی در شرکتی به نام رشد که در ابتدا عنوان می‌شد وابسته به هلال احمر است بر سر زبان‌ها افتاد. از قضا همان زمان مطرح شد که یک آقازاده با اسم مخفف «ی-ر» در این پرونده دست داشته و مرتکب تخلف شده است. ۵ آبان علی اصغر احمدی در پاسخ به این سئوال که پرونده تخلفات مسوولان پیشین مرکز دارویی رشد هلال احمر در آلمان در چه مرحله ای است، افزود: اکنون این پرونده در مسیر رسیدگی قضایی است. وی گفت: مسئولان جمعیت هلال احمر بارها تاکید کردند که اقدامات کامل باید صورت گیرد و اگر اموالی از هلال احمر بیرون رفته، باز پس گرفته و با فرد یا افراد خاطی برخورد شود. مسوولان کنونی هلال احمر طی ماه های گذشته، مدعی وجود تخلفاتی در شرکت مذکور شدند و اکنون این پرونده در مرحله بررسی قضایی است.

هنوز شکایتی نکرده‌ایم
اوایل آذر ماه بود که رئیس جمعیت هلال احمر سید امیرمحسن ضیایی توضیحاتی درباره تخلف در شرکت رشد هلال در آلمان داد. وی گفت: شرکت آلمان در سال‌های خیلی دور فعالیت‌های تدارکاتی و تجهیزاتی برای جمعیت هلال احمر انجام می‌داد. به گفته ضیایی، این شرکت خریدهایی برای هلال احمر می کرد و از حدود ۲ سال پیش غیر فعال شده و هیچ فعالیت بازرگانی نداشته است. وی درباره نوع تخلفات این شرکت افزود: در ارتباط با مدیریت آنجا مسائلی وجود دارد که جمعیت هلال احمر در حال پیگیری است تا اقدامات لازم انجام شود.

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که آیا هلال احمر شکایتی کرده ده است یا خیر گفت: هلال احمر در این مورد حرف دارد اما هنوز شکایت قضایی نکرده است. وی در پاسخ به این سوال آیا صحت دارد که «ی.ر» فرزند یکی از مسئولان سابق مدیریت این شرکت در آلمان را عهده‌دار بوده و تخلفات را انجام داده، گفت: بله درست است. البته من اطلاعی ندارم که مدعی العموم هم به این ماجرا ورود کرده یا خیر اما تخلفاتی صورت گرفته که مربوط به مدیران وقت این شرکت می‌شود.

پرونده شرکت رشد را خردادماه به سازمان‌های نظارتی تحویل دادیم
حسام‌الدین مدنی، مدیرعامل سابق سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: از روز اولی که به سازمان تدارکات آمدم اندک فعالیت‌های شرکت رشد را متوقف کردم. وی گفت: این شرکت از سال ۲۰۱۱ فعالیت چندانی نداشته اما کارمندانی داشت که تعدادی از آنها آلمانی بودند و مطالباتی ایجاد شده بود و ما نیز کلا شرکت را تعطیل کردیم. مدنی در رابطه با اسناد و مدارک مربوط به تخلف گفت: ما به آقای «ی.ر» اعلام کردیم که باید بدهی خود به سازمان تدارکات را تسویه کند، در غیر اینصورت از طریق مراجع قانونی عمل خواهیم کرد که ایشان تا زمانی که بنده در این سازمان مسئولیت داشتم نسبت به تسویه حساب اقدام نکرد و ما نیز مدارکی که طی یک سال و نیم گذشته فراهم کرده بودیم را خردادماه در اختیار دادگاه، سازمان بازرسی، رئیس جمعیت هلال احمر و همه دستگاه‌های نظارتی گذاشتیم.

وی در مورد رقم این پرونده گفت: از بیان رقم معذورم اما رقم مهم نیست و چه یک ریال چه صد میلیارد از بیت المال افراد باید نسبت به آن پاسخگو باشند. مدنی ادامه داد: ما اسناد و مدارک متقنی جمع آوری کردیم که حدود یک سال و نیم زمان برد اما مدارک مستند است.

شرکت رشد به نام «ی.ر» ثبت شده است/بدهی ۶ میلیاردی آقازاده
۲۲ آذر ماه سال گذشته بود که سید امیر محسن ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، در مورد آخرین وضعیت پرونده شرکت رشد و تخلف یک آقازاده، گفت: شرکت رشد از نظر جمعیت هلال احمر فعالیتی ندارد و خیلی وقت است که فعالیتش متوقف شده است. وی ادامه داد: موضوع شرکت رشد دارای ۲ بخش است که برای بخش اول آن اقدام قضایی صورت گرفته اما برای بخش دیگر فعلاً اقدامی صورت نگرفته است چرا که از نظر قوانین آلمان این شرکت متعلق به هلال احمر نیست بلکه به نام این آقازاده ثبت شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: شاید این فرد به تعهدات خود عمل کند و ما نیز موضوع را دیگر پیگیری نکنیم چرا که اکنون به پای میز مذاکره با رئیس سازمان تدارکات پزشکی نشسته و صحبت‌های خوبی نیز میان آنها انجام شده است. ضیایی در مورد علت اختلاف هلال‌احمر با «ی.ر» گفت: در واقع جمعیت هلال احمر تعدادی تجهیزات پزشکی از یک شرکت خارجی به مبلغ ۲ میلیون یورو خریداری کرده بود که این مبلغ را به شرکت رشد داد تا به عنوان واسطه به شرکت فروشنده تحویل دهد اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

وی با بیان اینکه ما اکنون بدهکار آن شرکت خارجی هستیم، گفت: این بدهی هنوز تسویه نشده و در تبادلات مالی وجود دارد و از آنجایی که ما فعالیت‌های زیادی به صورت مشترک با این شرکت انجام می‌دهیم هنوز این شرکت شکایتی از ما نکرده است اما ما باید این مبلغ را به آنها پرداخت کنیم. رئیس جمعیت هلال‌احمر در مورد قوانین آلمان و انتقال شرکت به «ی.ر» گفت: طبق قوانین آلمان، هر شرکتی که در این کشور فعالیت می‌کند باید تحت نظارت و مسئولیت یکی از اتباع آلمانی باشد و همین علت زمانی که شرکت رشد در آلمان راه‌اندازی شد «ی.ر» که دارای تابعیت آلمان بود مسئولیت شرکت را عهده‌دار شد.

وی تأکید کرد: شرکت از نظر قوانین آلمان متعلق به ما نیست و من نیز طی نامه‌ای به سازمان تدارکات پزشکی اعلام کردم که به صورت رسمی این شرکت هیچ ربطی به جمعیت هلال‌احمر ندارد و مسئولیت اقدامات آن با ما نیست گرچه اکنون این شرکت هیچگونه فعالیتی ندارد. رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: ما ۲ میلیون یورو به شرکت رشد دادیم تا پول تجهیزات پزشکی را پرداخت کند اما با وجود اینکه تجهیزات خریداری شده به داخل کشور آمده اما پولی به فروشنده نرسیده است، در این زمان ما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که از «ی.ر» طلبکار هستیم چرا که هنوز در دادگاه این موضوع را اثبات نکرده‌ایم و فعلاً عنوان اختلاف حساب به آن داده‌ایم.

به گفته ضیایی، شرکت رشد در زمان تصدی‌گری خاتمی در هلال‌احمر به این آقازاده منتقل شده و از زمان ۲ سال آخر ریاست فقیه بر هلال‌احمر، فعالیت آن متوقف شده است. ضیایی خاطرنشان کرد: یکی از اولین دستورهایی که من دادم مربوط به رسیدگی سریع به پرونده شرکت رشد بود و امیدواریم اکنون که این فرد به پای میز مذاکره نشسته است با او به توافق برسیم در غیر این صورت مجبور هستیم نسبت به تمام ابعاد قضیه اقدام قضایی را انجام دهیم. وی در پایان تاکید کرد: شرکت رشد هیچگاه به صورت رسمی تحت مالکیت هلال‌احمر نبوده است.

آخرین جزئیات پرونده یک آقازاده دولت دهم در هلال احمر
اما درست چند روز پیش یعنی ۱۶ مرداد بار دیگر سید امیر محسن ضیائی در حاشیه تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان جمع ‌آوری و فروش اموال تملیکی در جمع خبرنگاران و در مورد آخرین روند پرونده تخلف یک آقازاده در این سازمان و هم شرکت رشد اظهارداشت: به طور ویژه این مسئله توسط دادستانی تهران در حال بررسی است و منتظر اعلام حکم دادگاه هستیم همچنین به طور معمول کار در حال انجام بوده و فرد مورد نظر ممنوع‌الخروج است.

و اما بازداشت منزل آخر «ی.ر»
حالا امروز دادستان عمومی و انقلاب تهران پرده دیگری از پرونده این آقازاده احمدی نژادی که از قضا همسر یکی از بازیگران زن مشهور که در دولت احمدی نژاد با اسفندیار رحیم مشایی نیز همکاری فرهنگی داشته، را مطرح کرده است.

دادستان تهران به اعلام خبر صدور قرار وثیقه برای این فرد اکتفا کرد.
وی گفت: صدور قرار وثیقه ۲۹میلیاردتومانی برای متهم پرونده شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر صادر شده است و پرونده مطروحه با اعلام شکایت سازمان هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است. جعفری دولت آبادی تصریح کرد: بازپرس برای متهم قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی صادر کرد که به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.