به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۱۱۴۱۶۶

معاون وزیر بهداشت: ۳۰درصد مردم ایران گرسنه‌اند و نان خوردن ندارند

گروه جامعه: معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند که این آمار را وزارت رفاه هم تائید می کند.
معاون وزیر بهداشت: ۳۰درصد مردم ایران گرسنه‌اند و نان خوردن ندارند
دکتر علی اکبر سیاری  در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به گزارش آسیب های اجتماعی در شورای اجتماعی کشور، افزود: معتقدیم در برخورد با آسیب های اجتماعی نباید فقط به ظواهر پرداخت بلکه باید ریشه مشکلاتی همچون طلاق، اعتقاد و فقر شناخته شود. وی ادامه داد: شعار ما در مواجهه با آسیب های اجتماعی باید کاهش نابرابری های اجتماعی باشد. امروزه دنیا با عدد و رقم حرف می زند و باید با عزم و اراده سیاسی از بالا و حمایت اجتماعی از پایین به مبارزه با معضلات اجتماعی بپردازیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه کرد: باید شرایط زندگی روزانه مردم را بهبود ببخشیم، زیرا طی چند دهه اخیر شرایط زندگی مردم بر اساس شاخص های مختلف سخت تر شده است. بهره مندی ناعادلانه از قدرت، ثروت، منابع و خدمات، از ریشه های بروز آسیب های اجتماعی است که باید با آن مقابله شود. سیاری تاکید کرد: در حال حاضر ۳۰ درصد مردم کشور گرسنه اند و نان خوردن ندارند که این آمار را وزارت رفاه هم تائید می کند.

وی با بیان اینکه روش های گذشته در برخورد با آسیب های اجتماعی، مشکلات مردم را حل نمی کند، خاطرنشان کرد: باید به دنبال عدالت اجتماعی، مشارکت مردمی، همکاری بین بخشی با تکنولوژی سلامت برویم که این موارد در قالب طرح تحول سلامت دیده شده است. معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: سالانه ۷۰۰ هزار نفر در ایران به دلیل هزینه های درمان ورشکست می شوند و مسئله آسیب های اجتماعی در حوزه سلامت یک مورد نوپدید است به طوری که ۵۵ درصد عوامل سلامت، عوامل اجتماعی است.

سیاری با بیان اینکه ۲۵ درصد جمعیت شهری ایران حاشیه نشین هستند، ادامه داد: ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سکونتگاه‌های غیر رسمی شناسایی شده اند و حاشیه نشین ها بیشتر مهاجران روستایی و تهیدستان شهری هستند. معاون بهداشت وزیر بهداشت تاکید کرد: رویکرد دولت ها در مواجهه با حاشیه نشینی در ابتدا رویکرد چشم پوشی و انکار و در مرحله بعد اقدامات سلبی و ایذائی بوده است که در مواردی موجب نارضایتی عمومی شد اما در حال حاضر باید رویکرد ما برنامه ریزی ارتقاء شرایط حاشیه نشینان در جهت کاهش فقر و نابرابری های درون شهری باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در حاشیه شهر مشهد زندگی می کنند. همچنین شهر تبریز ۵۰۰ هزار نفر حاشیه نشین دارد. سیاری با بیان اینکه نابرابری های پنهان در جامعه رو به افزایش است، افزود: فقر، محرومیت اجتماعی، پایین بودن شاخص های توسعه انسانی، بی بهره ماندن از خدمات شهری، پایین بودن سطح بهداشت عمومی و شیوع بیماری ها از جمله مسائل حاشیه نشینی است، به طوری که ۹۴ درصد افراد ساکن در حاشیه شهرها اعلام کرده اند که از سطح پایین بهداشت برخوردارند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنین خشونت، اعتیاد، فرار از منزل و زنان ویژه را از جمله مشکلات دیگر حاشیه نشینی دانست و گفت: برای مقابله با این آسیب ها باید حرفه آموزی و توانمندسازی، ایجاد اشتغال، ارائه تغذیه رایگان و درمان بیماری ها در راس فعالیت ها باشد. وی تاکید کرد: بر اساس آمار ستاد مبارزه با مواد مخدر، یک میلیون و ۳۵۰ هزار معتاد در کشور وجود دارد که آمار وزارت بهداشت رقم دیگری را نشان می دهد. سیاری در خصوص ارتباط با زنان ویژه افزود: کمترین میزان ارتباط با این دسته زنان به سیستان و بلوچستان، لرستان و همدان است. همچنین بیشترین میزان حضور این دسته از زنان در استان های گلستان، تهران، البرز و کمترین در خراسان جنوبی، آذربایجان شرقی و زنجان است.

ن آشناس
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۱۳:۱۵
مي دانم چاپ نمي شود ولي مي نويسم

ماشااله خيلي پيشرفت كرده ايم 30درصد گرسنه اما براي پيشرفت بيشتر و اضافه كردن 65درصد بقيه خود همين وزارت بهداشت و همكاران پزشكش از هيچ كوششي دريغ نمي كنند به اميد روزي كه با همت همه مسئولين و مديران، جامعه يك دست و با فاصله بسيار كم طبقاتي همه در يك طبقه زير فقر باشيم.
حتما مي پرسيد 5درصد بقيه چه مي شود آنها همان مسئولان هستند (342395)
فلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۱۳:۲۲
چشم همه روشن (342396)
25
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۱۳:۵۰
سوال : قضیه ی برجام الکی بود ؟ پس چرا روسها الان تو ایرانند ؟یعنی همه سر کار بودیم ؟ (342397)
مجتبی
Germany
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۲۱:۰۳
این آمار به نظر من غیر واقعی و اغراق آمیز و بی پایه است که با آنچه ما در جامعه می بینیم مغایرت دارد، یعنی هر سه نفر یکی نان برای خوردن ندارد (342416)
ارسلان
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۱۴:۱۲
وضعیت خشونت، اعتیاد، هزینه های طاقت فرسای بیماری، فقر به مرحله خطرناک نزدیک و محیط زیست در حال احتضار (342398)
به خدامنتشرنمیکنی.قسم میخورم.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۱۴:۱۴
خوب این که کاری نداره.یه کم ازشمال تهرانیا بگیرین بدین به این افراد
اونایی که بی ام .....i8سوارمیشن وماشین بچه هاشون حدودا1میلیاردمی ارزه.
اونایی که توفروشگاهشون گوشت هشت پا وقورباغه پیدامیشه.
اونایی که افتخارشون جریمه ماشین پسرشون باخلافی 50میلیون تومنه.
ودرآخراونایی که معلومه توانتخابات به کی رای میدن!!!! (342399)
جعفر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۱۴:۵۸
مهم اینه که مردم فلسطین و لبنان با الطاف ما سیر هستن. (342402)
سید سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۱۵:۱۱
وقتی توزیع ناعادلانه بین قدرت و ثروت و منابع وجود دارد و کسانی بیشترین بهره مندی از ثروت و قدرت و منابع را دارند که کمترین و شاید هیچ هزینه ای را در مقابل سیل تهدیدات و مشکلات و انقلاب و جنگ را نپرداختند ولی در سهم خواهی از امکانات نود درصد را مال خود کرده اند و قشر هزینه داده و آسیب پذیر در خطر فقر و قحطی و بی خانمانی و فلاکت قرار گرفته اند و بر اساس فاصله طبقاتی و احساسی و اجتماعی و اشرافی هیچ برنامه ای برای تغییر وضعیت این قشر مظلوم وجود ندارد زیرا زیاده خواهان بهبود وضع دیگران را برنمیتابند. (342405)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۱۵:۱۷
مبارک است انشاالله! اميدوارم تمامي مردم ايران به اين سرنوشت ها مبتلا شوند تا مسئولين بسيار محترم مملکت خيالشان بالکل تخت و راحت شود و همه دغدغه و نگراني خود را معطوف به فلسطين و لبنان و سوريه و غزه بنمايند. انشاالله تعالي (342406)
aomidia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۱۷:۱۹
بسمه تعالی
حقیقتیست انکار نا پذیر مسئولین و نمایندگان مجلس و احمدی نژاد ها باید از خجالت ......وای بر این ملت وا اسفا شعر دادن بس است کشور ما دارای منابع طبیعی غیر قابل تصوری است مملکت را بسپارید بنیروهای مومن ومخلص وبی ریا (342408)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۲۰:۳۶
معاون بهداشت وزیر بهداشت باید می فرمودند فقط ده درصد شکم سیر هستند و بقیه گرسنه اند (342413)
فلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ۲۰:۵۴
به خدا قرارمون این نبود (342415)