به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۳۰ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : ۱۱۴۲۳۱

معضلات عمده مردم ناشی از بی انگیزگی است

گروه فرهنگی: کارگردان ایرانی فیلم های اجتماعی براین باور است که معضلات عمده و دورشدن مردم از سلامتی ناشی از بی انگیزگی است حتی دلیل ابتلا به سرطان نیز مشکلات روحی است.
ابوالفضل جلیلی افزود: جشنواره های زیادی در ایران برگزار می شود اما مهم این است که این جشنواره ها نتایج خوبی داشته و تنها به یکبار برگزاری خلاصه نشود. وی ادامه داد: همه ما دوست داریم سلامت باشیم اما برای اینکه بدانیم چطور سلامت باشیم باید به ما روش های متفاوتی آموزش ببینیم.برنده جایزه اوسلای طلایی جشنواره ونیز خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر سرطان در کشور ما بسیار شیوع پیدا کرده و بسیاری ازهنرمندان هم به آن مبتلا شده اند و جان خود را از دست دادند.

شاید سرطان منشاء های مختلفی داشته باشد اما علت اصلی آن بیماری روح است که در ابتدا باید درمان شود.کارگردان «حافظ»، با بیان اینکه متاسفانه در فیلمسازان ما دغدغه زیادی برای پرداختن به موضوع سلامت و بیماری ها وجود ندارد، گفت: در مورد این موضوعات بهتر است به جوانان فرصت داده شود زیرا درسال های اخیرجوانان فیلمساز فیلم های بسیار خوبی ساخته اند که در اکثر جشنواره های مطرح به خوبی درخشیده و آنها توانستند خود را به خوبی نشان دهند.

صاحب جایزه پلنگ نقره ای جشنواره لوکارنو ادامه داد: با توجه به اینکه جوان ها ایده های خوبی دارند و خوش فکر هستند می توانند برای این جشنواره های موضوعی مانند جشنواره فیلم سلامت تولیدات خوبی داشته باشند.


جلیلی با اشاره به وجود مشاوره های سلامت نیز، گفت: حضور این نوع مشاورها می تواند بسیار تاثیرگذارباشد زیرا آنها می توانند در ارتقا سطح آگاهی مردم نقش مهمی ایفا کنند تا آنها بدانند چه چیزهایی برای سلامتی شان مفید است.این کارگردان که جایزه بهترین فیلم جشنواره دوربان را نیز به دست آورده است، افزود: متاسفانه بیشترخانواده ها امکانات لازم برای اینکه بتوانند از سلامتی خوبی برخوردار باشند را ندارند بنابراین رسانه ملی با ساختن برنامه هایی با این موضوع با حضور کارشناسان زبده وهمچنین حضور مشاوره های سلامت در برخی نقاط شهر می تواند تاثیرگذار و حتی می تواند تیزرهایی در مورد سلامت در پارک ها، تلویزیون و بزرگراه ها به نمایش بگذارند.

جلیلی با بیان اینکه فیلمسازان ما باید دغدغه ساخت فیلم در این مورد را داشته باشند، گفت: در سال های گذشته فیلم هایی در مورد بیماری های مختلف از جمله ایدز، سرطان، ام اس و ... ساخته شده است که جای تشکر دارد اما باید این نکته را هم درنظر داشته باشیم که در نهایت در این فیلم ها باید به امید برسیم طوری که مخاطب از در سینما و یا بعد از دیدن فیلم و سریال از رسانه ملی ناامید بیرون نیاید.دیس چارسو برگزار خواهد شد.