به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۲
 
۶۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۱۱۴۲۷۶
توجيه باخت با توهین به مربی و بازيكن حريف!

مهماندوست-بیگی؛ خائن! لیلا رجبی، باغیرت؟

مهماندوست-بیگی؛ خائن! لیلا رجبی، باغیرت؟
گروه ورزشي: در آخرین روز از مسابقات تکواندوی سی و یکمین دوره المپیک ۲۰۱۶ ، سجاد مردانی نماینده وزن ۸۰+ کیلوگرم کشورمان به مصاف رقبای خود رفت. سجاد مردانی نماینده تکواندو ایران در این وزن دور نخست تکواندوکار تونگا را ۱۶ بر یک شکست داد و سپس برابر «ماهاماچو» از بریتانیا در وقت چهارم و با امتیاز طلایی نتیجه را واگذار کرد. با شکست این تکواندوکار برابر «رادیک عیس اف» از آذربایجان و نرسیدن او به دیدار نهایی، مردانی هم شانس حضور در گروه بازنده ها را از دست داد و از جدول مسابقات خارج شد.

تکواندو ایران با سه نماینده در بخش مردان و یک نماینده در بخش بانوان راهی ریو شد. فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخش و سجاد مردانی با شکست برابر رقبای خود از دور رقابتها کنار رفتند و تنها کیمیا علیزاده در بخش بانوان با کسب مدال برنز این رشته اولین مدال تاریخ زنان ایران در بازیهای المپیک را از آن خود کرد تا در تاریخ ایران ثبت گردد. ایران با چهار نماینده و کسب تنها یک برنز یکی از بدترین نتایج تکواندو را در المپیک به نمایش گذاشت اما پولادگر رييس فدراسيون با حمله به مربي ايراني تيم ملي آذربايجان و بازيكن ايراني الاصل اين كشور (بيگي) آنها را مزدور ناميد كه اشاره به آن لازم به نظر مي رسد.

لیلا رجبی با اصلیت بلاروسی، همسری ورزشکار دارد که از قضا مربی بسیار مشهوریست، لیلا رجبی مدال های زیادی برای کشور به ارمغان آورده است و با انتخاب خودش مسلمان شده و به ایران آمده است. میلاد بیگی، به هر دلیلی (خواست شخصی، پول، ادامه تحصیل و ...) به آذربایجان رفته است و برای آن ها مدال های زیادی به ارمغان آورده است و با انتخاب خودش رفته است. اما او که شرایطش دقیقا شبیه لیلا رجبیست عجیب است که انگ خیانت بخورد اما لیلا رجبی با غیرت تلقی شود! هر رفتاری نسبت به میلاد بیگی اگر شبیه لیلا رجبی نباشد استاندارد دوگانه است.

مهماندوست برترین مربی تکواندوی جهان که خدمات بی شماری به تکواندوی ایران کرد اکنون مربی تیم ملی آذربایجان است و پولادگر او را مزدور خواند. دو فرزند بیمار داشت که یکی از آن ها به رحمت خدا رفته است و اگر پول کافی داشت شاید او را حفظ می کرد. سامان طهماسبی هم به همین صورت، صباح شریعتی نیز مانند سامان و این داستان محدود به ورزش نیست.

اگر مهماندوست مزدور و خائن است، آقای پولادگر پس ولاسکو که با ایران آرژانتین را می برد مزدور بود؟ سیچلو دستیار ولاسکو که ایتالیا را با ایران برد خائن بود؟ یورگن کلینزمن که با آمریکا مقابل آلمان قرار گرفت خائن بود؟ حسن رنگرز که مربی تیم کشتی فرنگی مراکش بود اگر ایران را می برد خائن بود؟ پارک کی وون که با والیبال ایران، کره جنوبی را برد خائن بود؟ چطور به مهماندوست می گویید مزدور؟

این که نفر اول تکواندوی جهان، عاشورزاده با استرس فراوان و نبود یک تیم روانشناس مبارزه اول خود را باخت، این که مهدی خدابخشی به حریف خود میلاد بیگی با آن اختلاف باخت نشان از ناموفق بودن تیم ملی تکواندو دارد و آقای پولادگر به جای فرار رو به جلو و سوار شدن روی موج احساسات مردم بهتر است پاسخگوی این موارد باشد. آقای فولادگر لطفا استعفا بدهید زیرا با فرافکنی و توهین به یک مربی موفق و پرافتخار ایرانی نمی‌توانید شکست تیم تکواندو را توجیه کنید. مگر مهماندوست، طلسم تاریخی کره جنوبی را نشکست و تیم ملی ایران را قهرمان جهان نکرد؟ مگر بهترین سرمربی جهان نشد؟ چرا پولادگر او را از دست داد؟ مهماندوست و میلاد در باکو چه می‌کنند؟
 
 شکست تکواندوی ایران در زمستان ۹۱ کلید خورد. حرف‌های آن روزهاي رضا مهماندوست را بخوانید تا مطمئن شوید که آنها نه وطن فروش هستند و نه بی غیرت. او گفته بود: «اگر از گرفتاری‌های من فيلمی درست شود، زار زار گريه خواهيد کرد. بايد حتما زير تابوت‌مان بروند تا باور کنند که بی‌دليل خواستار رسيدگی به وضعيت‌مان نبوديم. اما اگر به پيشنهاد خارجی‌ها جواب مثبت بدهم، به عنوان يک خائن که مملکت خود را گذاشت و رفت، از من ياد خواهند کرد.»

مهمان دوست افزود: «آقای سيد محمد پولادگر، مرا کنار می‌گذاريد عيبی ندارد، اما حقم را چرا نمی‌دهيد، اين پول، حق فرزند معلول من است. خرج دارو و درمان و پرستار اوست.»

با وجود تاکيد کميته المپيک، نه تسويه حسابی با او صورت گرفت و نه شرايط بازگشتش به تيم ملی محقق شد. تکواندو نيز در المپيک لندن، نتايجی ضعيف به جا گذاشت. پسر مهماندوست هم از دنیا رفت تا بگوید: "پسرم را از دست دادم. پولی که به من ندادند تا برای درمانش هزينه کنم را بايد برای ختمش بپردازم." دختر رضا مهماندوست هم به دليل بيماری در بيمارستان بستری بود. می‌گفت: بايد برويم و در قبر بخوابيم تا بفهمند. بايد هر دفعه دختر بيمارم را از طبقه چهارم ساختمان به دوش بگيرم و به بيمارستان منتقل کنم. مشکلات آنزيمی و غددی هر روز حال او را خراب‌تر می‌کند...

كارنامه مديريت فولادگر:
◀️ ‏المپیک آتن: یک طلا و برنز
◀️ ‏المپیک پکن: یک طلا
◀️ ‏المپیک لندن: یک نقره
◀️ ‏المپیک ریو: یک برنز

سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۰:۱۶
مهماندوست یک موضوع قدیمی را آورد جلوی چشممان. مهاجرت نخبگان. نتایجش هم خوب بوده. یک طلا و 2 برنز در تکواندو برای آذربایجان گرفته. کشور آذربایجان همین یک طلا را گرفته. به جای توهین به آنها باید کاری کرد بقیه بمانند. البته هر کسی صلاح خودش را بهتر میداند. (342424)
ياسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۱:۲۹
خائن و بي غيرت اون كسيه كه پول ورزشكار رو ميخوره و باعث ميشه مهاجرت كنه (342429)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۲۲:۳۶
در هر حال ورزشکاری که پا پول مالیاتی که مردم کشورش میدن رشد میکنه اما میره زیر علم کشوردیکری سینه میزنه حالا به هر دلیلی باشه خائن و مزدور نباشه اما بی غیرته. (342458)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۰:۳۱
اقای پولادگر خجالت داره لطف کن استعفا بده اگ ظرف 48 ساعت استعفا ندی کمپین تشکیل میدیم و حکم اخراجتو در کف دستت قرار می دیم (342425)
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۲:۱۲
نه تو رو خدا تشکیل بده (342431)
عمو رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۸:۱۹
این کمپین رو خوب اومدی ضمن اینکه نباید دچار افراط بشیم و زحمتهای پولادگر راهم نادیده بگیریم (342453)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۱:۰۲
بهار تو هم سوار موج نشو و مغلطه نکن. اعتراضی به مهماندوست نیست. دنیای مربی گری همینه. هیچ کس به مهماندوست اعتراض نمیکنه چرا مربی گری تیم کشور دیگری را پذیرفته. اما ورزشکاری که با هزینه سرسام آور در کشورش رشد میکنه ولی میره زیر پرچم دیگری مبارزه میکنه عرق و تعصبش به چیه؟ ورزشکارای ما وضعشان بد نیست انشا الله بهتر هم بشه. تصاویر زاغه نشینی نفر دوم المپیک وزنه بردار ارمنستانو دیدین حتما، چرا وطنش را نفروخت؟ بله بیگی و طهماسبی مزدور هستند اما مهماندوست کار بدی نکرده. مربی گری در کشور ی دیگه طیعیه. (342426)
رسول مشهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۱:۱۷
از دلایل مهاجرت دیگر تکواندوکاران به کشور آذربایجان اطلاعی ندارم ولی آقای مهماندوست را آقای پولادگر خودش نخواست ضمن اینکه آقای پولادگر حق و حقوق او را که از طرف کمیته المپیک به وی تعلق میگرفت به وی پرداخت نکرد.آقای پولادگر فرض کنیم آقای مهماندوست مربی گری کشور آذربایجان را قبول نمیکرد آیا شما حاضر بودی وی را جذب کنی.؟
آقای پولادگر ضعفهای تکنیکی و بدنی تکواندوکاران شما کاملا مشهود بود.شما مشکل کادرفنی داری ربطی به غیرت این و آن ندارد.شهامت پذیرش شکست را داشته باش. (342428)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۱:۴۲
متاسفانه دید عده ای این جنین است که بقیه را خائن و بد میدانند و فقط خودشان را قبول دارند
همین مساله در مورد ایوان زایتسف که برای تیم ملی ایتالیا در مقابل ایران بازی کرد، یا لیونل مسی یا خیلی های دیگه هم رخ داده که ، بردن ایران را ، و افتخار آفرینی برای کشورشان را زشت میدانند
آقا، این باعث افتخاره که مربی ایران در سطح دنیا موفق است (342430)
یک مربی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۲:۴۷
اصلا کسی خبر دارد که آقای پولادگر با برنامه ریزی هایی که کرده است چه تعداد از آینده سازان تکواندو ایران را از باشگاههای تکواندو کوچک که در زیر زمینهای محله خود به این ورزش مشغول بودند فراری داده . علت هم این است در زمان هادی ساعی و یوسف کرمی و یک ورزشکار فقط مجبور بود که شهریه باشگاه را بپردازد و فقط برای قهرمانی تمرین بکند . اما اکنون با استراتژی خواص و ویژه آقای پولادگر ورزشکار قبل از اینکه وارد باشگاه شود باید هزینه های متفاوتی به حساب فدراسیون واریز نماید ... (342434)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۳:۱۸
متاسفانه در این مملکت باب شده بعضی از مسئولین عدم توانایی ، ......عدم مدیریت صحح خودشان را به گردن دیگران می اندازند و فرا فکنی می کنند آقای پولادگر هم نمونه ای از آنهاست باید به حال خودمان و ورزش این مملکت متاسف بود که افرادی با چنین شخصیتی مدیریت آن را به عهده دارند (342437)
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۵:۳۱
بزرگوار، این دو قضیه هیچ ارتباطی ب هم نداره،میلاد بیگی ب نظر من کار قشنگی نکرده،ولی لیلا رجبی مجبور بوده تو ایران زندگی کنه ب خاطر خانوادش، (342446)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۱۹:۱۶
من نه سایتهای اصولگراها رو قبول دارم نه اصلاح طلبها ولی با این مطلب شما کاملا موافقم. (342454)
بهیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ۲۲:۲۰
اشکال وارد بر دولت تدبیر و امید ، به کار گرفتن مدیرانی مانند کیومرث هاشمی ، پولادگر ، جنتی و گودرزی است . با مدیران این چنینی ، نتیجه همین خواهد بود . (342457)