به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۱۱۴۳۴۰

واکنش واعظی در مورد فیلتر تلگرام

گروه فناوری: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تنها شورای عالی فضای مجازی می تواند درباره فعالیت تلگرام در ایران اعلام موضع کند.
واکنش واعظی در مورد فیلتر تلگرام
«محمود واعظی»در حاشیه افتتاح پروژه های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی(رگولاتوری) گفت: براساس هماهنگی های انجام شده تنها شورای عالی فضای مجازی می تواند درباره فعالیت تلگرام در ایران اظهار نظر کند و مدتی پیش نیز دبیر شورا نظر رسمی شورا را در خصوص ادامه فعالیت تلگرام در ایران بیان کرد. وی که با خبرگزاری جمهوری اسلامی سخن می گفت، تاکید کرد، اظهارنظرهای دیگر باید با هماهنگی شورای عالی فضای مجازی باشد. یک مقام قضایی ایران به تازگی گفته است، ادامه فعالیت شبکه های اجتماعی خارجی و از جمله 'تلگرام'، منوط به تبعیت از قوانین داخلی است.

وی گفته است، در حال حاضر فعالیت همه شبکه های اجتماعی خارجی در کشور ادامه دارد و قوانین و مقررات کشورمان در این شبکه ها رعایت نمی شود.وی تاکید کرده است ادامه فعالیت شبکه های اجتماعی منوط به رعایت قوانین و مقررات داخلی است. چنانچه شبکه های اجتماعی و به خصوص تلگرام به همین رویه ادامه بدهند، به طور قطع فیلتر خواهند شد و در این زمینه همه اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و حتی اعضای شورای عالی فضای مجازی متفق القول هستند که هر چه سریعتر باید زمینه فعالیت شبکه های اجتماعی داخلی فراهم شود.

وی گفت: شبکه های اجتماعی خارجی به فرهنگ و اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی لطمه وارد می کنند و باید از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شود.