به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۱۱۴۳۴۲
طنز

کویر لوت و یک پیشنهاد كنسرتي

گروه هنری- رسانه ها: آرش قلعه گلاب در ستون طنز روزنامه کارون نوشت: با توجه به حمایت شش امام جمعه‌ی دیگر از آقای علم‌الهدی امام جمعه‌ی مشهد؛ از برگزار نشدن کنسرت در شهرهای شان و احتمال قریب‌الوقوع دومینوی چنین درخواستی از سوی دیگر ائمه‌ی جمعه‌ی سراسر ایران، به تبعیت از امام جمعه‌ی مشهد و محتمل بودن پذیرش درخواست ایشان از سوی آقای جنتی وزیر ارشاد! پیشنهاد می‌کنیم از سوی آقای جنتی وزیر ارشاد، محدوده‌ای از کویر لوت به عنوان تنها نقطه‌ و مکان، برای برگزاری کنسرت در ایران در نظر گرفته شده و دیگر در هیچ نقطه‌ای به غیر از این محدوده، کنسرت برگزار نشود. به ترجیح و پیشاپیش، نکاتی را درباره‌ی شرایط برگزاری کنسرت در چنین محدوده‌ای متذکر می‌شویم، باشد که قبول خاطر دلواپسان افتاد ودیگر فکر مخالفت با برگزاری کنسرت در لوت، به سرشان نزند.

یکم: نزدیک‌ترین فاصله‌ی چنین محل و مکانی به نزدیک‌ترین شهر در ایران، 300کیلومتر باشد!
دوم: کنسرت‌ها به صورت ماه‌های زوج و فرد برگزار شود. در ماه‌های فرد، فقط بانوان در کویر لوت برای رفتن به کنسرت حضور داشته باشند و در ماه‌های زوج فقط آقایان.
سوم: از سوی وزارت ارشاد و مسکن و شهر سازی، هیچ‌گونه تسهیلات اقامتی برای علاقه‌مندان به کنسرت در کویر ایجاد نشود.
چهارم: کنسرت‌ها فقط در ساعات میانی روز برگزار شود و به هیچ وجه در این مکان و در شب کنسرت برگزار نشود. برگزاری کنسرت زیر آسمان پر ستاره و در کویر، مطلقا ممنوع باشد.
پنجم: هیچ گونه جاده‌ی ارتباطی برای رسیدن به چنین مکانی در قلب کویر لوت احداث نگردد. بی‌شک عاشقان موسیقی خود بهتر می‌دانند چگونه با پای پیاده؛ برای رسیدن به قلب کویر و محل برگزاری کنسرت برنامه‌ریزی کنند!
ششم: وزیر ارشاد و معاون ایشان در حوزه‌ی موسیقی تعهد بدهند که از برگزاری چنین کنسرت‌هایی در کویر لوت، هیچ‌گونه فایل صوتی و تصویری به بیرون از کویر لوت و فضای مجازی ارسال و یا فرستاده نشود!
هفتم: کلیه‌ی خوانندگان و برگزارکنندگان کنسرت در حوزه‌ی موسیقی، پیش از رفتن به کویر لوت با پای پیاده، در اداره‌ی ارشاد محل سکونت‌شان حضور یافته و تعهد دهند که به هنگام اجرای زنده‌ی موسیقی شان، کسی یا شخصی از حاضران در کنسرت بدنش را زیاد تکان ندهد!
هشتم: با توجه به این که ممکن است بعد از شرایط سختی که ما در بالا برای برگزاری سالم و صحیح کنسرت در کویر برشمردیم، شرایط دیگری از سوی دلواپسان در آینده وضع شود! به عرض شما می‌رسانیم که شرط هشتم ما را، به هیچ وجه شرط آخر تلقی نفرمایید!