به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۲ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۱۱۴۴۸۲
روز کاری پارلمان بدون غایب

پس لرزه‌ سخنان ترکان در مجلس

گروه سیاسی: رییس کمیسیون اقتصادی امروز در صحن علنی مجلس از صحبت‌های اکبر ترکان در برنامه تلویزیونی انتقاد کرد.
پس لرزه‌ سخنان ترکان در مجلس
صحن علنی مجلس غیر از تذکر علی لاریجانی به وزیر دفاع در خصوص لزوم رعایت ادب حکمرانی و پاسخ به تذکر شفاهی نماینده دلواپس مردم شاهین شهر که به برگزاری جلسه غیر علنی روز یکشنبه مجلس درباره قراردادهای نفتی جدید اعتراض داشت با حاشیه های دیگر نیز همراه بود.

صحبت های سخیف
آنجا که محمدرضا پورابراهیمی در تذکری با استناد به ماده 64 آیین نامه گفت: آقای ترکان در برنامه متن و حاشیه صحبت‌های سخیفی در مورد مناطق آزاد مطرح کرده و به وزارتخانه‌های اطلاعات و صنعت و ساز مان بازرسی و مجلس هجمه وارد کرده است که به هیچ وجه این سخنان قابل قبول نیست و لازم است رییس مجلس در این باره موضع گیری کند.

وی در همین رابطه ادامه داد:‌ با استناد به بند 11 سیاست‌های اقتصادی مقاومتی که حوزه عمل مناطق آزاد را تعریف می‌کند در کمیسیون تصمیم گیری کرده و با کلیات موافقت کردیم اما اشکالات عمده در عملکرد بیست ساله مناطق آزاد باعث شده که 15 شهر را بگذاریم، ولی آقای ترکان اطلاعات غلطی ارائه کرده که نیازمند ورود مجلس به این موضوع است.

روز کاری مجلس بدون غایب
از نکات جالب دیگر امروز نیز می توان به اظهارات عضو هیأت رئیسه مجلس در خصوص غایب نبودن هیچ نماینده ای اشاره کرد. هیات رییسه پارلمان اعلام کرد که امروز خانه ملت نماینده غایب نداشت.

این در حالی بود که جلسه علنی صبح امروز مجلس با حضور 201 نفر از وکلای ملت آغاز شد که بر این اساس کرسی 85 نماینده مجلس خالی بود. به نظر می رسد که عدم حضور نمایندگان در هماهنگی با هیات رییسه و براساس ماموریت کاری نمایندگان بوده است.
مرجع : خبرآنلاین