به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۱۱۴۵۶۱

کلینتون ۱۲ درصد از ترامپ پیش افتاد

گروه بين الملل: نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اختلاف ۱۲ درصد از «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه خود پیشی گرفت.
به گزارش  رویترز، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در میان رأی دهندگان احتمالی با اختلاف ۱۲ درصد از «دونالد ترامپ» جمهوریخواه پیشی گرفت.نتایج نظرسنجی انجام شده در فاصله روزهای هجدهم تا بیست و دوم آگوست نشان می دهد که ۴۵ درصد از رأی دهندگان احتمالی از هیلاری کلینتون حمایت می کنند؛ در حالیکه دونالد ترامپ از حمایت ۳۳ درصدی رأی دهندگان احتمالی برخوردارست.شایان ذکر است که وزیر خارجه سابق آمریکا- هیلاری کلینتون- در اکثر نظرسنجی های انتخاباتی ۲۰۱۶ بر ترامپ جمهوریخواه برتری یافته است. با این حال،‌ این برتری ۱۲ درصدی نشان دهنده افزایش حمایتها از این نامزد دموکرات نسبت به چند هفته گذشته است.این در حالی است که طبق نتایج نظرسنجی های اوایل ماه آگوست، برتری کلینتون بر ترامپ بین ۳ تا ۹ درصد در نوسان بود.
 
نظرسنجی اخیر همچنین نشان می دهد که حدود ۲۲ درصد رأی دهندگان احتمالی به هیچ یک از این دو نامزد رأی نخواهند داد.«تام اسمیت» مدیر «مرکز مطالعات سیاست و جامعه» در دانشگاه شیکاگو می گوید که رأی دهندگان احتمالی که هنوز در انتخاب خود مردد هستند، احتمالاً از یک نامزد ثالث حمایت خواهند کرد و به هیچکدام از دو نامزد کنونی رأی نخواهند داد.
 
گفتنی است که در نظرسنجی جداگانه ای که «گری جانسون» نامزد حزب آزادی و «جیل اشتاین» نامزد حزب سبز نیز به عنوان گزینه های ریاست جمهوری مطرح شده بودند، اختلاف امتیاز کلینتون بر رقبای خود اندکی کاهش یافت.در میان رأی دهندگان احتمالی، ۴۱ درصد از کلینتون و ۳۳ درصد از ترامپ حمایت کردند و جانسون و اشتاین به ترتیب توانستند حمایت هفت و دو درصدی رأی دهندگان را به خود اختصاص دهند.