به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۳ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۱۴۶۰۹

افزایش کشته های زلزله شدید در ایتالیا

گروه حوادث: زلزله ای به بزرگی ۶.۲ ریشتر در نزدیکی رم پایتخت ایتالیا روی داده است. این زلزله از نظر بزرگی نزدیک زلزله ای است که هفت سال پیش در ایتالیا ۳۰۰ کشته بر جای گذاشت. شهردار منطقه نزدیک به کانون زلزله از مرگ دست کم ۳۷ نفر خبر داد.
مرکز لرزه نگاری بین المللی آمریکا (USGS) اعلام کرد این زلزله بامداد چهارشنبه در عمق ده کیلومتری منطقه نورچیا رخ داده که به شهر پروجا نزدیک است و در ۱۴۰ میلومتری شمال شرقی رم، پایتخت ایتالیاست.سایت روزنامه رپابلیکا گزارش داده که زلزله حدود بیست ثانیه ساختمان های رم را لرزاند.شهردار اعلام کرد صدها نفر در زیر آوار دفن شده اند و درخواست کمک کرد.این عکس را دیلی استار به عنوان یکی از اولین عکس های مخابره شده از خسارات زلزله منتشر کرده است.

مرکز زلزله در منطقه کوهستانی است.دفتر نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که دولت در تماس مستقیم با مقام های محلی برای هرگونه اقدام لازم است.برخی رسانه های محلی بزرگی زلزله را ۶.۴ گزارش داده اند.سال ۲۰۰۹ زلزله ای به بزرگی ۹.۳ ریشتر در منطقه لاکوئیلا در نزدیکی رم رخ داد که آن زلزله نیز در پایتخت احساس شد و ۳۰۰ کشته برجای گذاشت.لاکوئیلا یک شهر تاریخی بود که بخش تاریخی شهر نابود شد و علاوه بر کشته ها، حدود ۱۵۰۰ نفر نیز مجروح شدند.