به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۵ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۱۱۴۶۹۲
توسط یک پایگاه خبری آمریکایی؛

ادعایی درباره پروازهای ایران به‌‌ سوریه

گروه ساسی: پایگاه خبری فوربس با بیان اینکه ماهان از جمله شرکت‌های هواپیمایی ایران است که هنوز در لیست تحریم‌های آمریکا قرار دارد، مدعی شد که در ماه‌های اخیر پروازهای ماهان با شماره پروازهای جعلی به سوریه جریان داشته است.
ادعایی درباره پروازهای ایران به‌‌ سوریه
پایگاه خبری فوربس در مقاله‌ای ضمن بیان ویژگی‌های قرارداد ایران با بویینگ اظهار داشت: تهران خواهان خرید ۵۰۰ فروند هواپیما برای نوسازی خطوط هوایی فرسوده‌اش است و در این مسیر ایرباس قراردادی برای فروش ۱۱۸ هواپیما با ایران بسته است. علاوه بر این، تهران در توافقی با شرکت ایتالیایی-فرانسوی ATR قرار خرید ۴۰ فروند هواپیمای منطقه‌ای را امضا کرده و در عین حال با شرکت بومباردیر کانادا و امبریر برزیل نیز در حال مذاکره است.

علیرغم مخالفت کنگره آمریکا با فروش بویینگ، سازمان هوایی ایران انتظار دارد دولت اوباما از توافق این کشور با بویینگ حمایت کند. فوربس مدعی شد: ایران‌ایر، شرکت هواپیمایی دولتی ایرانی تنها کمپانی طرف خرید هواپیماهاست. خطوط هوایی ایران در سال‌های اخیر با ۳۶ هواپیما مشغول به کار بوده‌اند، اما در حقیقت ۱۴ فروند از این هواپیماها مورد استفاده ایران‌ایر قرار می‌گرفته است، چراکه این شرکت نیاز به تعداد زیادی هواپیما ندارد و به‌نظر می‌رسد قرار نباشد تعداد زیادی از این هواپیماهای خریداری شده را نگه دارد.

این خبرگزاری همچنین با تاکید براینکه ایران‌ایر به نظر یک شرکت در راس بقیه شرکت‌های هواپیمایی در ایران نظیر ماهان‌ایر است که همچنان در تحریم‌های آمریکاست، مدعی شد که ماهان اولین شرکت هواپیمایی ایرانی است که هواپیماهایش به دمشق پروازه کرده و از فرودگاه آبادان به عنوان یک مرکز تدارکات تحت پوشش استفاده کرده است.

خط حمل و نقل هوایی ارتش تهران به سوریه از سال ۲۰۱۱ کمی بعد از تبدیل اعتراض‌ها در سوریه به یک جنگ داخلی آغاز شد و در گام بعدی در اگوست سال ۲۰۱۵ از اقدامات هفتگی به اقدامات روزانه افزایش یافت. هواپیمای آنها اخیرا در تاریخ ۹ ژوئن امسال از آبادان به دمشق پرواز کرد و از شماره پرواز تهران دمشق استفاده کرد. این هواپیما در تاریخ ۸ و ۱۵ ژوئن، در حالی از تهران به دمشق رفت که از شماره پرواز نجف-تهران که اکنون بلااستفاده مانده است، استفاده می‌کرد. از آن تاریخ به بعد پرواز این ایرلاین به دمشق چندین بار با شماره پروازهای مختلف صورت گرفته است. یکی از آخرین این پروازها از یزد بود که از شماره پرواز تهران – دمشق در تاریخ ۲۹ ژوئن استفاده می‌کرد.
مرجع : ایلنا