به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۶ ساعت ۱۷:۰۵
کد مطلب : ۱۱۴۸۰۹

مشاجره‌مهماندار‌و‌مسافران‌دردسرساز شد

گروه جامعه: پرواز امروز صبح تهران به مقصد مشهد مقدس هواپیمایی قشم با مشکلاتی مواجه شد و به فرودگاه مهرآباد بازگشت اما در نهایت دوباره به مقصد پرواز کرد.
صبح امروز پرواز تهران -مشهد هواپیمایی قشم با مشکلاتی روبرو شد. به گفته یکی از مسافران، قرار بود این پرواز ساعت ۵ و ۵ دقیقه صبح به مقصد مشهد پرواز کند که متاسفانه با نیم ساعت تاخیر در ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه پرواز کرد و وقتی مسافران با حراست پرواز در مورد اقامه نماز در فرودگاه صحبت کردند، به مسافران اعلام شد که می توانند نماز را در هواپیما بخوانید.این مسافر پرواز قشم ایر به خبرنگار مهر گفت: در هنگام پرواز به مهماندار مراجعه کردیم تا فضایی را برای نماز در اختیارمان قرار دهد و با موافقت خلبان قرار شد که در فضای تعیین شده نماز خوانده شود. اما در همین حین سرمهماندار پرواز وارد شد و گفت که چنین امکانی وجود ندارد. در نهایت هم یک نفر یک نفر باید برای خواندن نماز به انتهای هواپیما بروید.

در همین حین که چند نفر از مسافران با سرمهاندار وارد بحث شده بودند، به ما اعلام کردند که بیش از دو نفر اگر در هواپیما ایستاده باشد، تعادل پرواز به هم می‌خورد که به محض اعلام این موضوع، همگی سر جای خود نشستیم.وی ادامه داد: پس از اینکه ما سرجای خود نشستیم، هواپیما چند تکان خورد و خلبان  اعلام کرد به دلیل ایستادن چند نفر از مسافران این اتفاق افتاده است و پس از آن به دلیل اینکه حال تعدادی از مسافران با تکان‌های هواپیما بد شده بود خلبان اعلام کرد که باید به فرودگاه مهرآباد بازگردیم؛ این در حالی بود که تا فرودگاه مشهد ۱۰ دقیقه فاصله داشتیم.

سرانجام پس از فرود در مهرآباد، خلبان اعلام کرد که این مسافران پرواز را با مخاطره مواجه کردند بنابراین نباید دوباره در پرواز حضور داشته باشند اما با وساطت مسئول حراست، مشکل حل شد و هواپیما دوباره به سمت مشهد پرواز کرد.در این خصوص، یکی از مسئولان شرکت هواپیمایی قشم در گفتگو با خبرنگار مهر با تکذیب این صحبت‌ها، گفت: این هواپیما از نوع RJ بوده که فضای کمی دارد بنابراین عملا فضایی برای نماز جماعت خواندن در آن نیست.

وی با بیان اینکه تاخیر پروازها در اختیار شرکت‌های هواپیمایی نیست و پروازها با دستور برج مراقبت انجام می‌شود، افزود: در این پرواز تعداد ۱۰ نفر از مسافران به بخش انتهای هواپیما رفتند تا به جماعت نماز بخوانند که به آنها گفته شد این موضوع، تعادل هواپیما را بر هم می‌زند اما این مسافران شروع به مشاجره با مهمانداران می‌کنند.این مسئول با اشاره به اینکه در نهایت به دلیل تجمع چند نفر در قسمت انتهایی، تعادل هواپیما به هم می خورد و منجر به تکان های شدیدی می شود، اظهار داشت: حال تعدادی از مسافران بد می شود و خلبان به  ناچار به فرودگاه مهرآباد باز می‌گردد.

به گفته وی، اتفاقات این پرواز در جلسه‌ای با حضور خلبان در سازمان هواپیمایی کشوری مورد بحث و بررسی خواهد گرفت و پس از اعلام نتیجه این جلسه، می‌توان در مورد آن اظهارنظر دقیق کرد.
مرجع : مهر