به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۰۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۱۴۸۳۸
بهترین نتیجه فیبا چلنج را در خانه می‌خواهیم

حسن‌زاده: تمرین‌های سنگینی داشتیم

گروه ورزشي: ملی‌پوش بسکتبال ایران گفت: با تمام قدرت در فیبا آسیا چلنج رقابت می‌کنیم تا در خانه بهترین نتیجه را بگیریم.
حسن‌زاده: تمرین‌های سنگینی داشتیم

محمد حسن‌زاده  درباره تمرین‌های تیم ملی ایران در مسیر رقابت‌های فیبا آسیا چلنج، اظهار کرد: در این مدت تمرین‌های بسیار پرفشاری داشتیم و کادرفنی تیم ملی سیستم‌های جدیدی به برنامه‌هایمان در حمله و دفاع اضافه کرده‌اند. با اینکه در روزهای اخیر برنامه‌های حمله‌ای داشتیم بازهم تاکید بیشتر کارهایمان روی دفاع بود تا بتوانیم در این مورد بی‌نقص باشیم. در مجموع تمرین‌های بسیار سنگینی داشتیم و به احتمال زیاد در روزهای آینده برنامه‌های سبک‌تر خواهیم داشت و بیشتر بسکتبال بازی می‌کنیم.ملی‌پوش پست چهار بسکتبال ایران در پاسخ به این سوال که وضعیت ملی‌پوشان ایران به خصوص جوان‌ترها چطور است؟ توضیح داد: همه بازیکنان با انگیزه بسیار زیادی تمرین‌هایشان را ادامه می‌دهند. بالاخره همه آنها می‌دانند جایی آمده‌اند که آرزوی هر بسکتبالیستی است؛ یعنی تیم ملی. به همین دلیل خیلی خوب فشار تمرین‌ها را تحمل کرده‌اند و توانایی‌هایشان را نشان داده‌اند.


او در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود تیم ملی کمی بازی دوستانه هم برگزار می‌کرد؟ تصریح کرد: مطمئناً تجربه با مسابقه دادن به دست می‌آید و هرچقدر مسابقه بدهیم بهتر است. وقتی برنامه فقط تمرین صرف باشد فایده ندارد چرا که بالاخره باید چیزهایی که یاد گرفته‌ایم را یک جا به نمایش بگذاریم. شرایط بازی خیلی به رشد بازیکنان کمک می‌کند. قرار هم بود که اردویی در آلمان داشته باشیم و نشد و کادرفنی تصمیم گرفت در ایران کارمان را ادامه دهیم و چون میزبان هستیم از فرصت پیش‌رو هم استفاده کنیم.حسن‌زاده افزود: با این حال به خوبی می‌دانیم که بازی با تیم‌های خوب و مطرح به رشد بسکتبال ایران کمک می‌کند. ما قبل از انتخابی المپیک اردوهای خوبی داشتیم و با تیم‌های قدرتمندی بازی کردیم. در انتخابی نیز برابر حریفانی نامدار به میدان رفتیم که واقعا تاثیرگذار بود. مطمئناً هرچقدر بازی‌های بیشتری با این تیم‌ها داشته باشیم برایمان بهتر است. البته این نکته را هم بگویم که بازیکنان همین چند وقت پیش در مسابقات بودند. تیم ملی در انتخابی بود و دیگران هم در جام ویلیام جونز و به همین دلیل از شرایط مسابقه دور نیستیم و این به ما کمک خواهد کرد.


او درباره فیباآسیا چلنج نیز بیان کرد: اطلاعی ندارم که تیم‌ها با چه ترکیبی به ایران می‌آیند اما مطمئناً همه کشورها با قدرت خواهند آمد و رقابت‌ها دشوار خواهد بود. با توجه به برنامه‌های جدید فدراسیون جهانی مطمئناً همه کشورها برنامه‌ریزی جدی خواهند داشت  و رقابت‌ها سنگین می‌شود. ما کاملا آماده‌ایم تا با قدرت رقابت کنیم و در تهران به بهترین نتیجه برسیم.ملی‌پوش پست چهار بسکتبال ایران در ادامه درباره تمدید قراردادش با نفت آبادان نیز ، خاطر نشان کرد: سال بسیار خوبی در آبادان داشتم و نتیجه خوبی هم گرفتیم. واقعا در این شهر آرام بودم و جا دارد از مردم،‌ مسوولان و باشگاه تشکر کنم که آنقدر خوب از تیم حمایت کردند. با توجه به این شرایط خوب و آرامش و راحتی خودم تصمیم گرفتم یک سال دیگر در آبادان بمانم و امیدوارم امسال بتوانیم اتفاق‌های بهتری رقم بزنیم. به هر حال کارمان دشوار است و نحوه برگزاری لیگ رقابت‌ها را سنگین‌تر می‌کند. من از حضورم در تیم راضی‌ام و تمام تلاشم را در این فصل نیز انجام می‌دهم.  تیم ملی بسکتبال ایران از نوزدهم شهریور کارش در رقابت‌های فیبا آسیا چلنج را در سالن دوازده هزار نفری آزادی آغاز می‌کند.

مرجع : ايسنا