به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۱۰ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : ۱۱۵۰۹۸

مذاکرات تاریخی صلح در میانمار

گروه بین الملل: صدها تن از نمایندگان قبایل قومی میانمار امروز چهارشنبه برای مذاکرات تاریخی صلح با دولت با هدف پایان چندین دهه تلاش‌های جدایی‌طلبی در پایتخت گردهم آمدند. این درگیری‌ها تاکنون جان هزاران تن را گرفته است.
مذاکرات تاریخی صلح در میانمار
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این هیات‌ها برای مذاکرات پنج‌ روزه در نایپیداو، پایتخت میانمار به درخواست دولت جدید آنگ سان سوچی جمع شدند؛ گرچه سمت رسمی سوچی مشاور دولت است اما وی به عنوان رهبر اصلی این کشور در نظر گرفته می‌شود. سوچی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس نیروهای مسلح میانمار قرار است در آغاز مذاکرات سخنرانی کنند. این مذاکرات قرار است سرنوشت این کشور با اقلیت‌های قومی متنوع را که حدود 40 درصد جمعیت میانمار را تشکیل می‌دهند، مشخص کند.

یکی از تسهیل‌کنندگان مذاکرات مذکور با عنوان "کنفرانس صلح اتحادیه-پانگلونگ قرن 21" گفت: تمام مردم سراسر میانمار صلح می‌خواهند. بنابراین باور دارم که ما در این کنفرانس موفق عمل خواهیم کرد. پانگلونگ اشاره به توافق پانگلونک دارد که سال 1947 توسط پدر فقید سوچی و ژنرال آنگ سان در شهری به نام پانگلونگ منعقد شد. کنفرانس این هفته با حضور 17 مورد از 20 مورد گروه مسلح از جمله کارن، کاچین، شان و وا و دیگر گروه‌ها برگزار می‌شود.
مرجع : ایسنا