کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هاشمي:انسان گرسنه و بیکار هر اقدامی را برای خود توجیه می‌کند

اگرتامین اجتماعی​جدی گرفته​می‌شد شاهد فقردرسطح جهان ​نبودیم

ايسنا , 10 شهريور 1395 ساعت 23:20

گروه سياسي: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأمین نیازهای زندگی مردم، به خصوص اقشار ضعیف را هدف تأسیس تأمین اجتماعی در سراسر دنیا خواند و گفت: نیازهای انسان به غذا، درمان، تحصیل، شغل و مسکن از ضروری‌ترین نیازهاست که اگر برآورده شود، جامعه جهانی با رقابت در مسیر پیشرفت، به نتایج خوبی می‌رسد.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار آقای هانس هورست کنکلوسکی، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی(ایسا) وابسته به سازمان ملل، مسئولیت در هر سطح از تأمین اجتماعی را مهم توصیف کرد و گفت: تلاش برای کم کردن نیاز انسان‌ها و در راستای فطرت انسانی، بسیار خوب است.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تأمین نیازهای زندگی مردم، به خصوص اقشار ضعیف را هدف تأسیس تأمین اجتماعی در سراسر دنیا خواند و گفت: نیازهای انسان به غذا، درمان، تحصیل، شغل و مسکن از ضروری‌ترین نیازهاست که اگر برآورده شود، جامعه جهانی با رقابت در مسیر پیشرفت، به نتایج خوبی می‌رسد.

هاشمی رفسنجانی، با ابراز تأسف از گزارش رسمی سازمان ملل که اعلام می‌کند، یک میلیارد نفر گرسنه در کره زمین هستند، گفت: اگر تأمین اجتماعی در جهان جدّی گرفته می‌شد، الان شاهد فقر در سطح بین‌الملل و نیاز به غذای این تعداد انسان نبودیم.وی با اشاره به تبعیت هیأت همراه از کشورهای هند، کره و نپال، گفت: باید در سطح جهانی این مسأله را فرهنگ کنیم که کمک به همنوعان در هر حالتی خوب است و باید ملت‌ها و دولت‌ها در این راه تلاش نمایند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری گزارش‌های سال‌های قبل مسئولان سازمان ملل که ادعا می‌کردند «می‌خواهیم تعداد گرسنگان زمین را کم کنیم»، گفت: در اخبار متعدد می‌بینیم که گروه‌های زیادی از مردم کشورهای مختلف برای رسیدن به غذا و تأمین امنیت، متأسفانه مجبور به فرار یا مهاجرت از کشورشان می‌شوند که در این راه خطرات فراوان غرق شدن و کشته شدن را به جان می‌خرند.هاشمی رفسنجانی، با اشاره به شعار یکی از نامزدهای انتخاباتی آمریکا که «من مهاجران را اخراج می‌کنم»، گفت: این ادعای غیرانسانی در حالی مطرح می‌شود که مسئولان آمریکایی می‌دانند آن همه قدرت و ثروت را از طریق چپاول منابع ملت‌ها و تلاش‌های همین مهاجران به خصوص از کشورهای آفریقایی به دست آورده‌اند.

وی با اشاره به تجربه موفق کشورهای اسکاندیناوی، در اجرای تأمین اجتماعی، خطاب به دبیر کل و مسئولان سازمان تأمین جهانی، گفت: انتظار از شما این است که طرح و برنامه‌ای بریزید تا نیاز اولیه انسان‌ها در همه‌ی کشورها، به خصوص کشورهای فقیر تأمین شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با «خطرناک توصیف کردن عدم توجه به نیازمندان برای جامعه جهانی»، گفت: جوانان عصبانی که به خاطر گسترش ابزار اطلاع‌رسانی، از همه چیز خبر دارند، به خاطر احساس تبعیض تبدیل به بمب‌های ساعتی در جهت تهدید امنیت جهانی می‌شوند.

هاشمی رفسنجانی، افزود: یکی از عوامل مهم رشد کمی و کیفی تروریست‌ها، خشم مردم ناراضی از تبعیض‌های استعماری و چپاول ملت‌ها توسط استبدادگران است.

وی با تشریح اوضاع ملت‌های گرفتار به وبای تروریست، در کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، سوریه، یمن، لیبی و حتی نیجریه و دیگر کشورهای آفریقایی، گفت: اگر ریشه‌ی فقر شدید که عامل بسیاری از اقدامات تروریستی است، خشکانده نشود، مطمئن باشید این میکروب از طریق تروریست‌ها در همه جای دنیا پخش می‌شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر ضرورت تقویت قدرت اجرایی سازمان تأمین اجتماعی سازمان ملل، گفت: باید از طریق رسانه‌ها، برنامه‌های خود را به گوش مردم در اقصی نقاط جهان برسانید تا هم از اقدامات شما خبردار شوند و هم به مسئولان کشورها هشدار دهید که برای رفع فقر کارهای عملی کنند.

هاشمی رفسنجانی، تأمین اجتماعی را برای تعمیق امنیت جهانی مهم دانست و گفت: انسان گرسنه و بیکار هر اقدامی را برای خود توجیه می‌کند و اگر خواستار امنیت جهانی هستیم، راهش تقویت تأمین اجتماعی کشورها در جهت تأمین نیازهای ضروری زندگی انسان‌ها و خانواده‌هاست.

هانس هورست کنکلوسکی، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی(ایسا) هم در این دیدار با ارائه گزارشی از اهداف سفرش به جمهوری اسلامی ایران، گفت: برای شرکت در سمینار فنی کارشناسان تأمین اجتماعی در منطقه جنوب آسیا با عنوان «کارایی اجرایی و عملیاتی در محورهای IGT، منابع انسانی، ساختار سازمانی و گسترش  ادامه پوشش» آمدیم که ایران در تأمین اجتماعی کارهای بسیار ارزنده‌ای انجام داده است.

دبیر کل ایسا با ابراز رضایت از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی در ایران، گفت: برای مسئولان بین‌المللی تأمین اجتماعی، جای خرسندی است که جمهوری اسلامی ایران این موضوع را در قانون اساسی خویش آورده است.وی با اشاره به افزایش نیازمندان به خدمات تأمین اجتماعی در دنیا، گفت: ما هم امیدواریم تا سال 2030 اقدامات خوبی برای ریشه کنی فقر انجام دهیم.

هانس هورست کنکلوسکی، با اشاره به «موافقت‌نامه اهداف توسعه پایدار» که بین کشورهای عضو سازمان تأمین اجتماعی به امضا رسیده، گفت: می‌دانیم که وظیفه همه دولت‌هاست که برای تأمین نیازهای مردم خود تلاش کنند و ما آماده‌ایم که به دولت‌ها در این مسیر کمک کنیم.

دبیر کل ایسا، با بیان این جمله که «ساختار سازمان تأمین اجتماعی کشورها متفاوت است»، گفت: در سطح آسیا پوشش تأمین اجتماعی در کشورهایی مثل ایران و چین خیلی خوب است و باید از طریق همکاری اعضای سازمان و گسترش دامنه فعالیت‌ها به کشورهایی چون عراق و تاجیکستان، در راه کم کردن فقر بکوشیم.

سیدتقی نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی کشورمان نیز در سخنانی گفت: 157 کشور عضو این سازمان هستند که از سال 1927 کار خود را شروع کرده و ایران از 40 سال پیش با مصوبه مجلس شورای ملی وقت عضو آن شد.وی افزود: توسعه تعاملات بین‌المللی سازمان تأمین اجتماعی موجب بهره‌گیری از تجارت جهانی سازمان‌های تأمین اجتماعی و اثربخشی بیشتر خدمات پایدار منابع صندوق‌های تأمین اجتماعی می‌شود که سمینار منطقه‌ای اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی در همین راستا به میزبانی سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد.


کد مطلب: 115180

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/115180/اگرتامین-اجتماعی-جدی-گرفته-می-شد-شاهد-فقردرسطح-جهان-نبودیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir