به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۱۱ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۱۵۱۹۲
سنا بزرگترین بی عدالتی تاریخ برزیل را رقم زد

روسف: من بی گناهم

گروه بین الملل: «دیلما روسف» رئیس جمهوری برزیل پس از برکناری از قدرت، روز چهارشنبه در سخنانی ضمن تاکید بر بی گناهی خود گفت که سنا با رای به برکناری وی بزرگترین بی عدالتی تاریخ این کشور را رقم زده است.
روسف: من بی گناهم
به گزارش خبرگزاری اروپاپرس ، روسف در یک سخنرانی برای خداحافظی از برزیلی ها گفت : امروز (چهارشنبه )، مجلس سنا وارد تاریخ بزرگترین بی عدالتی ها شده است. آنها تصمیم گرفتند که قانون اساسی را بشکنند .آنها یک بی گناه را محکوم کردند. در نشست امروز سنا ، 61 نماینده به برکناری روسف رای مثبت و 20 نماینده رای منفی دادند. روسف ماه ها پیش به اتهام فساد مالی از سمت خود تعلیق شده بود.

روسف پس از این رای اظهار کرد که همان گونه از ریاست جمهوری کنار می رود که آن را به دست گرفت، یعنی بدون ارتکاب هیچ گونه عمل غیر قانونی ، بدون خیانت به تعهدات خود ، با عزت و عشق و تحسین برزیلی ها. رئیس جمهوری برکنار شده ادامه داد :من با حقیقت زندگی کردم .بهترین ها را انجام دادند. از مسئولیت ها فرار نکردم. با درد و رنج مردم متاثر شدم، با نبرد علیه فقر و ننگ به هیجان آمدم و با نابرابری مبارزه کردم. روسف تصریح کرد : این یک کودتا از سوی سیاستمدارانی است که عاجزانه به دنبال فرار از بازوی عدالت بودند و آنهایی که در آخرین انتخابات شکست خوردند، در صدد انتقام بودند. وی خاطرنشان ساخت: این یک کودتای پارلمانی ، سلطه ی رای 61 سناتور بر اراده 54 میلیون رای در صندوق ها و یک تقلب است.

وی افزود: این دومین ضربه ای است که در زندگی ام با ا« روبه رو شدم ، نخستین ضربه در دوران جوانی و مبارزه و در زمانی وقوع کودتای نظامی با زور اسلحه ، سرکوب و شکنجه بود و دومین ضربه ، امروز با یک نمایش مضحک قانونی بر من وارد شد که مرا از سمتی که برای آن انتخاب شدم، جدا می کند. روسف هشدار داد، یک جریان و نیروی ارتجاعی و محافظه کار جایگزین دولتش خواهد شد که نهادهای دولتی را در خدمت لیبرالیسم رادیکال اقتصادی و عقبگرد اجتماعی قرار خواهد داد.

او تاکید کرد: کودتا تنها علیه من نبوده است .این یک آغاز است. آغازی علیه سازمان های سیاسی مترقی و دموکراتیک، علیه جنبش های اجتماعی و سندیکایی مدافع حقوق مردم است. رهبر چپگرا برزیل تاکید کرد که به تمامی سازمان های علیه استیضاح خود اعتراض خواهد کرد. آنها فکر می کنند که بر ما پیروز شدند اما اشتباه می کنند. من می دانم که نبردی مشترک اغاز شده است. ما قاطع ترین ، پر انرژی ترین و خستگی ناپذیر ترین مخالف دولت کودتاگر هستیم. روسف ابراز اطمینان کرد که تاریخ، این چنین خاتمه نخواهد یافت. این کودتا، نهایی نیست. ما برای ادامه راهمان به سوی یک برزیل که در آن مردم مستقل و آزاد باشند، باز خواهیم گشت.
مرجع : ایرنا