به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۰ ساعت ۱۲:۲۰
کد مطلب : ۱۱۵۹۴۸
بان‌کی‌مون احمق است!

رییس‌جمهور فیلیپین باز هم فحاشی کرد!

گروه بین‌الملل: رییس‌جمهور فیلیپین در تازه‌ترین فحاشی‌های خود، این بار دبیرکل سازمان ملل را فردی "احمق" خواند!
به گزارش ایسنا به نقل از حبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، پیش از نشست آسیایی، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا را "حرامزاده" خوانده و گفته بود که وی باید سفرش برای حضور در این نشست را لغو کند اما پس از ابراز پشیمانی دوترته این دو رهبر در لائوس که محل برگزاری این نشست بود، دیدار کردند. دوترته روز جمعه زبان نیش دار خود را به سمت بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل نشانه گرفت و وی را فردی "احمق" خواند که ارزشی ندارد و صحبت‌هایش را حتی یک فرد معمولی هم می‌تواند بگوید.

رییس جمهوری فیلیپین در جریان سفر به جاکارتا گفت: بان کی‌مون "حرامزاده" نیست. او یک فرد "نابکار" است. وی تاکید کرد که تمایلی ندارد به رییس‌جمهوری آمریکا توهین کند و روی سخنش به صورت مستقیم، اوباما نبوده بلکه وزارت خارجه آمریکا بوده که در گزارش خود نسبت به نقض احتمالی حقوق بشر در فیلیپین اشاره کرده است. رییس جمهوری فیلیپین ادامه داد:‌ من از اینگونه تهدیدها درباره حقوق بشر در کشور بسیار عصبانی شدم. این گزارش نتیجه خطاهای افراد "احمق" در وزارت خارجه آمریکاست.

دوترته گفت:‌ من در جریان دیدار با اوباما کاملا این مساله را مشخص کردم. سازمان ملل نیز نسبت به جرایم ارتکابی و سرکوب‌هایی که از زمان روی کار آمدن دوترته به عنوان رییس جمهوری فیلیپین در این کشور رخ داده، ابراز نگرانی کرد و به همین دلیل، وی دبیرکل سازمان ملل را فردی "احمق" خواند و گفت: من به کمپین خود علیه مجرمان ادامه می‌دهم. من هیچ رحمی به آنها نمی‌کنم. من رییس جمهوری فیلیپین هستم نه رییس یک جمهوری جامعه بین الملل.

از زمان روی کار آمدن دوترته در سال جاری میلادی، وی قول داده تا 100 هزار تن از مجرمان را در نبرد علیه مجرمان و خلافکاران بکشد. اما سرکوب وحشیانه وی باعث بروز موجی از محکومیت های بین المللی شده است.