به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۲ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۱۱۶۰۶۳

دیوار بی‌اعتمادی بین هنرمندان و دولتمردان برداشته شده

گروه فرهنگي: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ امروز سینماگران پای پرچم مقابله با تهاجم فرهنگی ایستاده‌اند و مردم به جای دیدن فیلم‌های هالیودی به تماشای لانتوری، فروشنده وایستاده در غبار می‌نشینند.
دیوار بی‌اعتمادی بین هنرمندان و دولتمردان برداشته شده
علی جنتی طی سخنانی در مراسم جشن ملی روز سینما با تبریک این روز گفت:‌ ما در حوزه فرهنگ و هنر رشد زیادی کردیم اما قدم‌های بزرگی باقی مانده است.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحریم‌های سال‌های گذشته کشور اظهار کرد: بسیاری از کشورهای منطقه می‌خواستند تا وضعیت ما شبیه عراق شود و تبدیل به نفت در برابر غذا شویم. امروز کشورهای منطقه با کینه و حسادت به ما نگاه می کنند و ما باید قدردان کسانی باشیم که با خون خود امنیت را بر قرار کرد‌ه‌اند.

وی ادامه داد:‌ موج مهاجرت، ناامنی و دلسردی امروز بعد از رفع تحریم‌ها تبدیل به امید و زندگی شده است. در عرصه هنر دیوار بی‌اعتمادی بین هنرمندان و دولت مردان برداشته شده است و بعد از مدت‌های زیاد، وحدت و همدلی بین اهالی سینما و هنر دوباره برقرار شده است.جنتی با بیان اینکه امروز مدیران سینمایی از خود سینماگران هستند، به استقبال خوب مردم از فیلم‌های سینمایی اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول امسال فروش فیلم‌ها از ۱۰۰میلیارد تومان فراتر رفته است و به زودی نیز مشکل زیرساخت‌ها حل می‌شود.

وزیر ارشاد خطاب به نمایندگان مجلس و قوه قضاییه گفت: امروز سینماگران پای پرچم مقابله با تهاجم فرهنگی ایستاده اند و مردم به جای دیدن فیلم‌های هالیودی به تماشای لانتوری، فروشنده وایستاده در غبار می‌نشینند.جنتی با تاکید بر اینکه به هیچ فرد و گروهی اجازه دخالت در شورای پروانه ساخت و نمایش را نمی‌دهیم، اظهار کرد:  از همه هنرمندان و کسانی که مجوز دارند کاملا دفاع می کنیم و من دست همه سینماگران متعهد را می‌بوسم.

مرجع : ايلنا