به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۶ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۱۱۶۳۰۸
ادعای دروغ دیدار خاتمی با جورج سوروس

تَکرار دروغ حسین شریعتمداری درباره خاتمی

گروه سیاسی: حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه‌ای که با بیت المال اداره می‌شود، برای چند صدمین بار ادعای دروغ دیدار سیدمحمد خاتمی با جورج سوروس را تکرار کرد؛ ادعایی که علی رغم پاسخ به آن همچنان تکرار می‌شود.
تَکرار دروغ حسین شریعتمداری درباره خاتمی
به گزارش انصاف نیوز، شریعتمداری در یادداشتی که در آن برای توجیه عذرخواهی سعید مرتضوی، به اصطلاح «فرار رو به جلو» کرده است، مدعی شد: «آقای خاتمی حداقل ۲ بار با جرج سوروس، سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی ملاقات پنهانی داشته است. جرج سوروس دشمن تابلودار اسلام و انقلاب اسلامی است که دشمنی و کینه خود علیه ایران اسلامی را بارها به صراحت اعلام کرده است. آقای خاتمی باید برای ملت توضیح بدهد که در ملاقات پنهان با جرج سوروس در پی چه بوده است؟ و یا جرج سوروس از ملاقات با آقای خاتمی چه انتظاری داشته است؟ آنچه مشخص است اینکه، اولاً؛ ملاقات یاد شده قبل از فتنه ۸۸ صورت پذیرفته و ثانیاً؛ جرج سوروس حمایت و دخالت خود در فتنه را نفی نمی‌کند».

خبرنگار سایت اصولگرای تابناک در واشنگتن، مهر ۸۸:
شواهد اثبات می کند خبر دیدار خاتمی و سوروس از اساس جعلی است


پس از این که اولین بار در دولت احمدی نژاد خبرگزاری ایرنا در سال ۸۸ چنین ادعایی را مطرح کرده بود، سایت اصولگرای تابناک که وابسته به «محسن رضایی» است، در دوم مهرماه سال ۱۳۸۸ به نقل از خبرنگار خود در واشنگتن ضمن بررسی جزییات ادعا و گزارش تماس ها و پیگیری های خود، نوشت: شواهد و قرائن حکایت از آن دارد که خبر منتشره از سوی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) وابسته به دولت [احمدی نژاد]، که در آن مدعی شده بود آقای جورج سوروس ـ که در ایران به تئوریسین انقلاب های مخملی معروف شده است ـ در سالن اجتماعات هتل ترومپ (Trump International Hotel) در شهر نیویورک! در جمع مدیران و فعالان تعدادی از سازمان های غیردولتی از دیدار خود با آقای خاتمی در سال ۲۰۰۶ سخن گفته است، غیر واقعی بوده و بیشتر به خبری تخیلی ساخته ذهن خبرنگار این خبرگزاری شباهت دراد.

البته به نظر می رسد با توجه به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر اثبات نشدن ارتباط چهره های معترض در حوادث اخیر با خارج از کشور، تلاش های رسانه رسمی و یا نزدیک به دولت [احمدی نژاد] برای یافتن این ارتباط به هر قیمتی، ولو از دست دادن وجهه خود، به دنبال انتشار اخبار نادرست کمی تامل برانگیز باشد. به هر حال حتی در صورت احتمال ارتباط برخی جریان های داخلی با چنین اشخاصی، استفاده از این روش ها برای اثبات آن تنها به نارضایتی بیشتر مردم بدل خواهد شد.

بنا بر این انتظار می رود در شرایطی که رهبری انقلاب گروه های مختلف را به پرهیز از دروغ و تهمت دعوت کرده اند رسانه های مانند خبرگزاری جمهوری اسلامی، فارس و روزنامه کیهان که با هزینه بیت المال امورات خود را می گذرانند و همچنین سایت های دولتی دیگر از انتشار خبرهای بدون منبع و پایه محکم که اسباب ترویج فضای دروغ و تهمت را در جامعه فراهم ساخته و به تخریب شخصیت ها و سرمایه های نظام منجر می شود دوری کنند. [تابناک / ۲ مهرماه ۱۳۸۸]

پاسخ خاتمی به اتهام دیدار با سوروس و دریافت پول ازشاه عربستان

سایت الف که صاحب امتیاز آن «احمد توکلی» است هم در سال ۹۲ در خبری با این تیتر نوشت: سید محمد خاتمی در پاسخ به سوالی از سوی ماهنامه اندیشه پویا درباره ی ادعای کیهان درباره ملاقات با جرج سوروس و دریافت کمک های مالی برای موسسه بین المللی گفت و گوی تمدن ها، گفت:

شان من بالاتر از خیلی کسانی است که آنها می گویند با آنها ملاقات کرده ام. باید افتخار بدهیم که اینها بیایند وقت ملاقات بگیرند و صحبت بکنند اما من وقت ملاقات ندادم. صحبت هم نکردیم. به دروغ می نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کرده که بیاید آن را در ایران پیاده کند. می گویند می خواهم نسخه کسی را در ایران اجرا کنم که نه او را دیده ام و نه با او صحبت کرده ام! من برای این انقلاب خون دل خورده ام. من روحانی ام. سابقه ام در انقلاب مشخص است. من می خواهم جمهوری اسلامی الگو باشد تا مسلمان و غیر مسلمانِ آن بگویند من می توانم در اینجا زندگی کنم، کار کنم و پیشرفت داشته باشم. من می خواهم حقوق بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه، زندگی آبرومند و امن در ایران تضمین شود.

متهم هستیم که میلیاردها دلار از این و آن کمک مالی دریافت کرده ایم. در حالی که من یک ریال از کسی نگرفتم. حتی احتیاط هایی کردم. الان آقای کلینتون هر جا بخواهد برای سخنرانی برود قبل از آن ۳۰۰ هزار دلار به حساب او می ریزند. آقای گورباچف هر جا بخواهد سخنرانی کند ۵۰ هزار دلار می گیرد. ماندلا در دوران ریاست جمهوری من به منطقه آمد. به عربستان و کویت و امارات رفت. از هر کدام ۸ تا ۱۴ میلیون دلار گرفت. به ایران هم آمد. با کمال افتخار یک میلیون دلار گرفت و در نهایت با ۳۰ یا ۴۰ میلیون دلار بنیاد ماندلا را برای کمک به بیماران ایدز راه اندازی کرد. چه اشکالی داشت من هم این کار بکنم و بروم ۴۰ – ۳۰ میلیون دلار برای سرمایه گذاری در این کار بگیرم. اما من این کار را نکردم.

پرسش انصاف نیوز: آیا حسین شریعتمداری هم روزی مانند سعید مرتضوی به خاطر دروغ هایی که تاکنون گفته است عذرخواهی خواهد کرد؟ آیا عذرخواهی او هم قبل از صدور رای محکمه ای خواهد بود که برای رسیدگی به اتهاماتش روزی شاید برگزار شود؟

اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۶ ۱۵:۰۹
بر مردم ايران مثل روز روشن است كه او به اقاي خاتمي تهمت مي زند وان شاء الله هر چه زودتر خداوند او را هم همچون دوستش وادار به عذرخواهی خواهدكرد (343234)
رییس جمهو آینده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۶ ۱۵:۳۱
چیزی که خیلی منوفارغ ازاین ماجراهاآزارمیده محبوبیت عجیب وغریب احمدی نژاده.نمیدونم چی بگم.شایدمن اشتباه میکنم!!!!! (343237)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۲:۵۹
دقیقا چه جوری ازار میده. (343259)
ختلاس و تورم و تحریم و...؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۶:۲۲
از آراء لیست دولت بهار در انتخابات شوراها در سال 92 که نامزدهای این لیست از آخر اول شدند و از آراء نزدیکان احمدی نژاد در تهران و شهرستان ها در چند ماه پیش و... می توان محبوبیت عحیب و غریب احمدی نژاد را ثابت کرد!!! (343262)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۶ ۲۰:۳۳
من یک سوال از حاج حسین دارم:
آقای شریعتمداری آیا به روزواپسین اعتقاد داری ؟ (343241)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۶ ۲۱:۲۳
حالا چرا اینقدر دست پاچه شده اید !!!!اصلا جناب خاتمی وطن پرست ترین انسان و اصلا در پی گرا دادن به دشمنان نبوده و به قول هوشنگ امیر احمدی در خواست تحریم هم از امریکا نداشته !!!خوب کی باور میکنه !!!؟ (343244)
کریم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۶ ۲۳:۲۹
دروغگو دشمن خداست . این تهمت ها و دروغ ها به سید بزرگوار نمی چسپد روزی خداوند بزرگ دروغگویان رسوا حواهد کرد. (343248)
جزايري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۷:۴۲
داش کريم، مدت هاست رسوا و روسياهند، نمي بيني از حسادت محبوبيت و عزت سيد خندان در حال دق هستند؟ (343266)
ابوالقاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۰:۱۱
سلام ،
امثال شریعتمداری، اگر بَروبازوئی هم داشته باشند،به هر حال در دسته مگس وزن و پَر وزن محسوب میشوند،( که آنهم رانتی است )ولی حاضرند آنچه دارند ( اگر داشته باشند )بر باد رود،اما، امثال آقای خاتمی که در دسته فوق سنگین هستند و ساحتشان هم،عرصه سیمرغ،او را ببیند ! او،با نام بردن از خاتمی،بدنبال کسبِ وزنِ کاذب است! فکر میکند با نام بردن از بزرگان، عایدای خواهد داشت ! (343249)
saeed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۰:۱۲
بنده فرزند انقلابم و با جان و دل دوستش داریم
اما کسانی که تلاش میکنند آقای خاتمی را نزد ملت خراب کنند بدانند تلاش آنان همه بنفع سید بزرگوار تمام میشه و به محبوبیت او افزون ،به راستی فراموش کردند در انتخابات مجلس با نطق دو دقیقه ای ایشان در شبکه های مجازی آراء مردم به کدام سمت رفت پس بس کنید از این همه بدگویی .ملت ایشان را دوست دارند چونکه عملکرد این سید فقط برای منافع ملی بود بیشتر از این خودتان را خراب نکنید (343250)
غضنفر
Spain
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۰:۱۹
عذرخواهی از اصولگراها ؟
در اصولگرایی تعریفی از عذرخواهی وجود نداره اگر عذرخواهی شود یعنی یک اموری اصلاح شود و یعنی اصلاح طلب
پس اصول واجب تر از اصلاح (343252)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۰:۲۶
اکثال شریعتمداری هرچه میخواهند بگویند نمی توانند محبوبیت انسان وارسته ای چون سید محمد خاتمی را دل مردم در آورد. (343253)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۰:۲۸
امثال اقای شریعتمداری و دوستانش هرچه می خواهند بگویند ولی خدایی هست و همه چیز روشن میشود و بداند که با این جور رفتارها محبوبیت سید محمد خاتمی بین مردم بیشتر و بیشتر میشود. (343254)
مهران دزفولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۰:۴۶
سید بزرگوار در قلب تک تک ما جا داره.هر چه بیشتر بهش نسبت های ناروا زده بشه هر چه بیشتر در انظار ظاهر بشه بیشتر محبوبتر میشه. (343255)
ایثارگر8سال دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۲:۱۲
اقای شریعتمداری تو تادنیا دنیا باشه نزد ماها ارزش خاتمی راپیدانمیکنید من تعجبم شماها این مسلمونی را از کجاها یادگرفتید بخداقسم مسلمونی اینجوری نیست ..... (343257)
امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۲:۱۷
حسین شریعتمداری رکورد محبوبیت را در ایران شکسته است !!! (343258)
رضا .ف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۳:۳۴
حرفهای کیهان را بر عکس کنید متوجه حقیقت خواهید شد چون کیهان هیچگاه برای اثبات حرفهاش سند و مدرک ارائه نکرده در ثانی اگر کشوری حمایت مردمی داشته باشد با ملاقات 2 نفر آسیب نمیبیند .تازه مگر این جورج سورس چیکاره س که انقدر کیهان تکرار میکنه اصلا در سطح خاتمی نیست وجهه رییس جمهور کشور رو با این اخبار دروغ خدشه دار نکنید . (343260)
سید علی
United States
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۵:۳۳
حالا اگه از کل مردم دنیا بپرسی سوروس کیه میگن همون که حاج حسین هر ماه یه بار میگه خاتمی رو ملاقات کرده؟!!! بابا حاج حسین قربون کلام مخملیت بیخیال شو این سوروس مخملی رو.... خلاصه حاج حسین از سال 88 تا الان یه 7 سالی هست اعصاب ملتو مخملی کردی از بس گفتی سوروس مخملی.. خلاصه حاجی مخملک گرفتیم بیخیال (343261)
علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۶/۲۷ ۰۷:۴۲
بياييد منصانه هشت سال آقاي خاتمي را با هشت سال آقاي احمدي نژاد مقايسه كنيم!آيا اگر در مدت رياست جمهوري آقاي خاتمي حتي يك ريال از بيت المال جا به جا شده بود اين دم و دستگاه آقايان ساكت مي نشست؟چرا با اين همه كينه توزي كه با ايشان دارند حتي يك مورد تخلف مالي از ايشان و همكارانشان پيدا نكردند؟ (343267)