به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۸ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۱۶۴۷۲
آخرین روز ریو 2016؛ نتایج کامل کاروان ایران

پارالمپیک در سوگ مرگ دلخراش دوچرخه‌سوار ایران

گروه ورزشی: درحالی که مردان پنجه طلایی و صاحب 7 مدال طلا و نقره در هفت دوره بازیهای پارالمپیک به عنوان آخرین نمایندگان کاروان ورزشی ایران روز یکشنبه در آخرین روز پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک 2016 برای کسب مدال طلای والیبال به مصاف مدافع عنوان قهرمانی المپیک 2012لندن، بوسنی هرزگوین می روند، مرگ دلخراش دوچرخه سوار جانباز ایرانی پایان غم انگیزی بر این دوره از رقابت ها، رقم زد.
پارالمپیک در سوگ مرگ دلخراش دوچرخه‌سوار ایران
«بهمن گلبارنژاد» دوچرخه سوار ایران که روز شنبه در جریان رقابت های دوچرخه سواری جاده بازی های پارالمپیک 2016 دچار حادثه شد و از ناحیه گردن آسیب دید، پس از انتقال بیمارستان دچار حمله قلبی شد و درگذشت. مرحوم گلبارنژاد که در سال 67 به دلیل انفجار مین پای چپ خود را از دست داد و جانباز شده بود پیش از این همسرش را هم بدلیل سرطان از دست داده بود.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در پیامی مرگ دوچرخه سوار ایران را اتفاقی غم انگیز خواند که بر بازی های پارالمپیک 2016 سایه انداخت. «فیلیپ کریون» با تاسف انگیز خواندن مرگ گلبارنژاد گفت: قلب ما از این خبر شکست و با خانواده، دوستان و کمیته ملی پارالمپیک ایران همدردی می کنیم. وی تاکید کرد خانواده پارالمپیک در این اتفاق غم انگیز در کنار هم حضور دارند، اتفاقی که بر این پارالمپیک بزرگ در ریو سایه افکند.

یازدهمین و آخرین روز بازیهای پارالمپیک ریودوژانیرو در سه رشته راگبی با ویلچر ،والیبال نشسته مردان و دوومیدانی به پایان می رسد و تیم والیبال نشسته مردان ایران هم ساعت 19:30به وقت تهران با ترکیب ابوالفضل اولیایی، صادق بیگدلی، مهدی بابادی، آرش خرمالی، عیسی زیراهی، رمضان صالحی حاجی کلایی، میثم علیپور، داود علیپوریان، حسین گلستانی، مجید لشکر صنمی، مرتضی مهرزاد، مهرزاد مهروان برای عنوان قهرمانی به مصاف تیم بوسنی و هرزگوین می رود.

این دو تیم پیشتر در فینال پارالمپیک لندن برابر هم صف آرایی کردند که بوسنی با غلبه بر ایران قهرمان شده بود. همچنین تیم های برزیل و مصر ساعت 17:00به وقت تهران نیز برای کسب نشان برنز به میدان می روند. کاروان پارالمپیک ایران که از سال 1988سئول در چهار رشته والیبال نشسته مردان، بسکتبال ، دوومیدانی و وزنه برداری به پارالمپیک راه یافته است تا به امروز مردان والیبال ایران توانستند علاوه بر 8 سهمیه متوالی پارالمپیک پنج مدال طلا و دو نقره را در سبد ایران قرار دهند.

**والیبال نشسته های مردان ایران از سئول تا لندن
1988سئول کسب نخستین مدال طلا در این رشته
1992بارسلون کسب دومین مدال طلا
1996آتلانتا کسب سومین مدال طلا
2000سیدنی کسب چهارمین مدال طلا
2004کسب نخستین مدال نقره
2008پکن کسب پنجمین مدال طلا
2012لندن کسب دومین مدال نقره
نمایندگان ایران که در این بازیها در 12 رشته کسب سهمیه کرده بودند در شش رشته جودو با عنوان (چهارمی) ، شنا (هشتم)، قایقرانی (نهم)، بسکتبال باویلچر(دهم) ، والیبال نشسته زنان (پنجم) و دوچرخه سواری بدون کسب عنوان از راه یابی به سکوی مدال بازماندند. همچنین دیگر ورزشکاران در رشته های وزنه برداری با ( 3 مدال) ،تیراندازی ( 2مدال) و تیرو کمان(3مدال)، فوتبال هفت نفره (یک نقره)،فوتبال پنج نفره(یک نقره)و دوومیدانی (12مدال) رسیدند.
بر این اساس کاروان پارالمپیک ایران با نام «منا» با 111ورزشکار (88ورزشکار مرد و 23ورزشکار زن ) در هشتمین دوره حضور خود تاکنون با کسب 7طلا، 9 نقره و 7برنز در جایگاه 20 جدول توزیع مدال ها ایستاد.

** مدال طلا
1-«ساره جوانمردی» در تیراندازی،
2-«مجید فرزین» در وزنه برداری
3-«محمد خالوندی» در پرتاپ نیزه
4- « غلامرضا رحیمی» در تیروکمان
5-«ساره جوانمردی» در تپانچه خفیف 50 متر میکس
6-«سیامند رحمان» در وزنه برداری
7-«زهرا نعمتی» در تیروکمان

** نقره
1- «سامان پاکباز» در پرتاپ وزنه،
2-« زهرا نعمتی و ابرهیم رنجبر »در میکس ریکرو
3-«سجاد محمدیان» در پرتاپ وزنه
4- «محمد حیدری» در پرتاپ نیزه
5- «علیرضا قلعه ناصری» پرتاب دیسک
6-« سجاد نیک پرست» در پرتاب نیزه
7-«حامد امیری» در پرتاپ وزنه
8- نقره تیمی «فوتبال هفت نفره»
9-«،فوتبال پنج نفره

** برنز
1- «پیمان نصیری» در دو 1500متر
2- « ابراهیم رنجبر» در تیر و کمان
3-«علی صادق زاده »در وزنه برداری
4-«اسدالله عظیمی »در پرتاب وزنه
5-«جواد حردانی » در پرتاپ نیزه
6-«محسن کائیدی» در پرتاپ نیزه
7-« جاوید احسانی» در پرتاپ روزنه
پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک 2016 ریو که به طور رسمی از 18شهریورماه برابر با هشتم سپتامبر به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل آغاز شد، امروز به کار خود پایان می‌دهد.