به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۶/۲۸ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۱۱۶۴۸۹
امل کلونی:

سازمان ملل زنان ایزدی را نا امید کرد

گروه بین الملل: وکیل مشهور حقوق بشر ضمن انتقاد از سازمان ملل به خاطر ناکامی در انجام اقدامی مناسب برای ایزدی‌ها تاکید کرد، هزاران تن از اعضای اقلیت ایزدی‌ها همچنان برده گروه تروریست داعش هستند.
سازمان ملل زنان ایزدی را نا امید کرد
به نقل از پایگاه خبری نیوزویک، امل کلونی، وکیل مشهور حقوق بشر در جریان مراسم برگزار شده به افتخار نادیا مراد، زن ایزدی ۲۳ ساله‌ای که پیش از فرار به مدت سه ماه برده جنسی داعش بود، گفت: اشتباه نکنید، آنچه نادیا می‌گوید یک نسل‌کشی است و نسل‌کشی به صورت اتفاقی و تصادفی رخ نمی‌دهد. شما باید برای نسل‌کشی برنامه‌ریزی کنید.

امل کلونی در یکی از دادگاه‌های کیفری بین‌الملل از پرونده ایزدی‌ها دفاع خواهد کرد و به دنبال اجرای عدالت علیه داعش به خاطر نسل‌کشی، برده‌داری جنسی و قاچاق زنان و دختران ایزدی است.

وی گفت: من به عنوان یکی از طرفداران سازمان ملل واقعا متاسفم که کشورها در جلوگیری و یا حتی مجازات نسل‌کشی ناکام هستند چرا که آنها در این راه منافع خود را پیدا کرده‌اند. من به عنوان یک وکیل متاسفم که هیچ عدالتی در این رابطه اجرا نشده و حتی شکایتی نیز برای آن تنظیم نشده است. من به عنوان یک زن شرمنده‌ام که دخترانی چون نادیا وادار به تن فروشی شده‌اند و از آنها به عنوان میدان نبرد استفاده شده است. من به عنوان یک انسان شرمنده‌ام که ضجه‌های آنها برای کمک را نادیده گرفتیم.

در جریان این مراسم نادیا مراد به عنوان سفیر حسن نیت برای مقام بازماندگان قاچاق انسان در آژانس مواد مخدر و جنایت سازمان ملل منصوب شد. نادیا مراد در این مراسم داستان زندگی خود هنگامی که در چنگال داعش اسیر بود را تعریف کرد و گفت: تا زمانی که هزاران دختر دیگر مثل من اسیر داعش هستند احساس آزادی نمی‌کند. در همین حال بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل نادیا مراد را مدافع خستگی‌ناپذیر و جدی ایزدی‌ها توصیف کرد.
مرجع : ایسنا