به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۱۱۷۲۰۴

امریکا12هزار و 500پناهنده​سوری را پذیرفت

گروه بين الملل: یک مقام وزارت خارجه امریکا روز سه شنبه اعلام کرد : طی سال گذشته میلادی ، امریکا 12 هزار و 500 پناهنده سوری را پذیرفته است که این رقم بالاتر از هدف تعیین شده توسط باراک اوباما است و انتظار می رود سال آینده نیز پناهندگان بیشتری را از این کشور جنگ زده قبول کند.
امریکا12هزار و 500پناهنده​سوری را پذیرفت
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، ' آن ریچارد ' دستیار وزیر خارجه امریکا در امور جمعیت ، پناهندگان و مهاجرت گفت : این سوریها در بین 85 هزار پناهنده از سراسر جهان قرار دارند که در سال مالی پایان یافته در آخر هفته جاری اسکان یافته اند. این تعداد پناهنده بالاتر از 70 هزار نفر سال گذشته است. کاخ سفید هدف خود را پذیرش 110 هزار پناهنده طی 12 ماه آینده قرار داده است. هرچند که اهداف تعیین شده منطقه ای بوده نه کشورهای مشخص، اوباما اواخر سپتامبر از وزارت خارجه خواست در پاسخ به بحران بشردوستانه در سوریه پس از پنج سال جنگ ، 10 هزار پناهنده سوری را بپذیرد.

ریجارد به خبرنگاران گفت :' این دولت به صراحت گفته است که خواستار سوری های بیشتری است. رهنمود من این است که ما می خواهیم عده بیشتری از آنها را نسبت به سال حاری به اینجا بیاوریم بی آن که هدفی تعیین کنیم . 'اوباما هفته گذشته میزبانی یک اجلاس سران را به عهده داشت که در آن رهبران 49 کشور حضور داشتند و آنها قول کمک های بشردوستانه بیشتر ، فرصت های آموزشی و اشتغال قانونی برای پناهندگان سوری را دادند.
مرجع : ايرنا