به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۷ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۱۱۷۲۴۷

تسلا در فکر شهر خورشیدی است

گروه فناوری: الون ماسک، مدیر و مالک شرکت فناوری تسلا در نظر دارد تا به زودی پروژه تامین و مدیریت برق خورشیدی منازل را عرضه کند.
تسلا در فکر شهر خورشیدی است
پروژه سقف خورشیدی تسلا شامل مجموعه مبدل‌های خورشیدی قابل نصب روی سقف، باتری و واحد کنترل مصرف الکتریکی خانه است.
پروژه جدید شرکت تسلا که شهر خورشیدی نامگذاری شده در مرحله اول از علاقه‌مندان دعوت می‌کند تا برای نصب و تجهیز منازل به سیستم تولید و مدیریت برق ثبت‌نام کنند.
در پروژه شهر خورشیدی تسلا مالکان خودروهای برقی تسلا می‌توانند علاوه بر نصب مجموعه شارژر باتری خودرو از امکانات دیگر این شرکت مثل مجموعه مدیریت انرژی خانه از انرژی خورشیدی نیز بهره ببرند.
 
مجموعه تامین انرژی الکتریکی تسلا علاوه بر تامین برق در روز قادر است تا با ذخیره‌سازی مازاد انرژی روز در طول شب و یا زمان ناپایداری شبکه، برق خانه را تامین کند. شرکت تسلا قصد دارد تا در اکتبر امسال نمونه آزمایشی این طرح را به علاقه‌مندان معرفی کند. نمونه آزمایشی مجموعه سقف خورشیدی شامل سه سامانه مجزا یعنی واحد تولید برق، واحد مدیریت و باتری توانمند است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در صورت حمایت علاقه‌مندان، مجموعه سقف خورشیدی در اواخر سال 2017 تولید و عرضه می‌شود. این مجموعه به صاحبان خانه کمک می‌کند تا برق مورد نیاز خود را به صورت مستقل و رایگان از خورشید دریافت کنند.











مرجع : ساینس‌دیلی