به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۹ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۱۱۷۳۴۹
ایران – پرتغال

فوتسال ایران در اندیشه اولین مدال جهانی

گروه ورزشي: ملی پوشان فوتسال ایران فردا درحالی در بازی رده‌بندی به مصاف پرتغال می‌روند که درصورت پیروزی، اولین جهانی مدال فوتسال ایران و همچنین اولین مدال جهانی یک رشته تیمی را برای ورزش ایران به ارمغان خواهند آورد.
فوتسال ایران در اندیشه اولین مدال جهانی
تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2016 به پایان راه رسیده و می‌خواهد با پیروزی در دیدار رده بندی، اولین مدال طلای جهانی تاریخ خود را کسب کند. تیم ملی ایران در بازی رده بندی باید از ساعت 20:30 فردا(شنبه) به مصاف پرتغال برود. این بازی در ورزشگاه 12 هزار نفری کولیسئو ال پوبلو شهر کالی برگزار خواهد شد.
پرتغال در آخرین رده‌بندی اعلام شده، رده هفتم را به خود اختصاص داده است. این تیم پیش از دیدار نیمه نهایی در جایگاه ششم قرار داشت اما با باخت به آرژانتین یک پله سقوط کرد و ایران به رده ششم رسید.
حریف ایران در بازی رده‌بندی در مرحله گروهی مسابقات مقابل کلمبیای میزبان به تساوی رسید و سپس پاناما و ازبکستان را با نتیجه پرگل از پیش رو برداشت تا به عنوان تیم نخست به یک هشتم نهایی صعود کند. پرتغالی‌ها در مرحله حذفی با چهار گل، کاستاریکا را در هم کوبیدند؛ در ادامه و در یک چهارم نهایی نیز به سختی و با نتیجه سه بر دو از سد آذربایجان گذشتند، اما در نیمه نهایی با نتیجه پنج بر دو به آرژانتین باختند و راهی دیدار رده‌بندی شدند.
شاخص ترین بازیکن پرتغالی ها ریکاردینیو است. بازیکن فوق العاده تکنیکی و سرعتی که بازی او را با فالکائو برزیلی مقایسه می‌کنند. ریکاردینیو تاکنون سه بار توپ طلای فوتسال پلنت را از آن خود کرده و در سال های 2010، 2014 و 2015 به عنوان بهترین بازیکن جهان معرفی شده است.
او همچنین در این مسابقات بیش از نیمی از گل های پرتغال را به ثمر رسانده و با شانزده گل به عنوان اصلی ترین کاندیدای آقای گلی مطرح است. بعد از ریکاردینیو، کاردینال با سه گل، دومین گلزن برتر پرتغال محسوب می‌شود.
ایران و پرتغال تاکنون چهار بار به مصاف هم رفته‌اند که تنها برد ایران در گرند پری 2010 و با نتیجه پنج بر سه بوده است. ایران در بازی‌های دوستانه 2008 مقابل پرتغال یک باخت و یک تساوی را تجربه کرده است. تنها مصاف دو تیم در جام جهانی نیز به 12 سال پیش برمی‌گردد جایی که تیم ملی ایران با هدایت محمد حسن انصاری فرد در جام جهانی چین تایپه مقابل پرتغال با نتیجه چهار بر صفر شکست خورد.
خبر بد برای هواداران تیم ملی در بازی رده بندی، غیبت کاپیتان کشاورز است. او که با تجربه اش توانست تیم را در بازی های حساسی چون دیدار با برزیل رهبری کند، در بازی با روسیه دچار مصدومیت شدیدی شد و دیدار رده بندی را از دست داد. پیش از این نیز قدرت بهادری جام جهانی را از دست داده بود و به این ترتیب ناظم الشریعه مقابل پرتغال تنها 10 بازیکن در اختیار خواهد داشت.
یکی از نکات جالب بازی‌های تیم ملی در جام جهانی 2016، آمار عجیبی است که از تیم به جا مانده است. به عنوان مثال شاگردان ناظم الشریعه مقابل تیم‌های اروپایی اسپانیا، روسیه و آذربایجان پیروز نبودند، اما تیم‌هایی از آمریکای جنوبی همچون برزیل و پاراگوئه را شکست داده‌اند؛ با این فرمول فرضی، بهتر بود ایران به آرژانتین که تیمی از آمریکای جنوبی است برخورد می‌کرد. همچنین شهر مدئین و ورزشگاه ایوان در مرحله گروهی و نیمه نهایی برای ایران خوش یمن نبوده است. اما ملی پوشان در دیدار رده بندی برای اولین بار در ورزشگاه  12 هزار نفری کولیسئو ال پوبلو شهر کالی بازی خواهند کرد. اگر بیش از این ها با نگاه خرافاتی به نتایج تیم ملی نگاه کنیم، بهتر است بازیکنان در بازی فردا قرمز بپوشند چرا که تمام نتایج ضعیف ایران در این مسابقات با لباس سفید بوده و هرگاه قرمز بر تن کرده، پیروز میدان بوده است.
با این حال از قدیم می گویند تیمی که مدال برنز را می گیرد همیشه خوشحال تر از تیم دوم روی سکو می‌رود، چرا که مسابقات را با برد به پایان برده و شیرینی این برد تا ابد در خاطره می‌ماند. ملی پوشان فوتسال مقابل پرتغال کار راحتی نخواهند داشت و این تیم بدون شک با بدشانسی و روی اتفاق از راه یافتن به فینال بازمانده است، اما تیم ملی ایران با برتری در این بازی و رفتن روی سکو، پایانی خوش را برای خود رقم می‌زند و این تیم رویایی تا همیشه در یادها خواهد ماند. تیمی که از آن به عنوان بهترین تیم تاریخ فوتسال ایران یاد می‌کنند و اگر این تیم روی سکو نرود، شاید به این زودی ها شاهد کسب چنین افتخاری چه در فوتسال و چه سایر رشته های تیمی نباشیم.
مرجع : ايسنا