به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۰۹ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۱۱۷۳۵۴

افزایش ۶۰ درصدی فروش ایران خودرو

گروه اقتصادي: معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو از افزایش 60 درصدی فروش محصولات این شرکت از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: دلیل این افزایش، ارتقای کیفیت محصولات ایران خودرو و نیز ارائه تسهیلات مختلف بر اساس سلیقه و توان پرداخت مشتری بوده است.
مصطفی خان کرمی در حاشیه برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات یدکی تبریز در جمع خبرنگاران افزود: این توفیقات درحالی بدست آمد که وضعیت تولید و فروش ایران خودرو طی ماه های مرداد و شهریور سال گذشته به حداقل ممکن رسیده بود.
 
وی با بیان اینکه در 7 ماه نخست سال 94 ایران خودرو و صنعت خودروسازی شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشت ادامه داد: در نیمه دوم سال گذشته 36 هزار انواع خودرو تولیدی شرکت ایران خودرو بدون مشتری مانده و در پارکینگ ها انبار شده بود.
 
خان کرمی یکی از مهمترین دلایل کاهش تولید و بدون مشتری ماندن محصولات داخلی را کمپین تحریم خرید خودرو عنوان کرد و گفت: از آنجاییکه صنعت خودروسازی در رشد 2.5 درصدی اقتصاد کشور سهم بسزایی به خود اختصاص می داد، مهمترین هدف از این تحریم تضعیف دولت بود.
 
وی در عین حال افزود: در آن موقع وضعیت بازار خودرو تابعی از شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر برجام بود و این وضعیت برای عده ای فرصت طلب بهانه ای برای تخریب صنعت شد.
 
خان کرمی همچنین موضوع برجام و شایعات مطرح شده در خصوص ورود خودروهای ارزان قیمت پس از توافقات هسته ای را از دیگر دلایل عدم خرید خودروهای ایرانی خواند و اظهار کرد: این شرایط از آبانماه 94 و به دنبال ارایه تسهیلات دولتی برای خرید خودرو رو به بهبود گذاشت.
 
معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو یادآور شد: در آبانماه گذشته ظرف 5 روز تعداد 90 هزار تقاضا در سایت ایران خودرو ثبت شد که 64 هزار محسول این شرکت را در عرض دو ماه وارد بازار کردیم.
 
وی با بیان اینکه در نیمه اول سال گذشته میزان تولیدات این شرکت به هزار و 800 دستگاه کاهش یافته بود، وضعیت تولید ایران خودرو در نیمه نخست امسال را دو هزار و 200 دستگاه عنوان کرد.
 
خان کرمی برنامه ایران خودرو برای سال جاری را تولید 630 تا 670 هزار دستگاه محصول اعلام کرد و یادآور شد: ما در رابطه با فروش این تعداد محصول نگرانی نداریم چون با تولیدات کیفی نیاز مشتریان را به خوبی پاسخ داده ایم.
 
وی ادامه داد: برای سال جاری تعداد 30 هزار دستگاه خودرو نیز برای صادرات برنامه ریزی شده است.
 
معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو، پرفروش ترین محصول این شرکت را پژو 206، پژو پارس و سمند اعلام کرد.
 
بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی چهارشنبه شب در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز گشایش یافت.
 
این نمایشگاه تا دهم مهرماه از ساعت 16 تا 22 در شش سالن نمایشی مسقف، در فضایی به وسعت 35هزار مترمربع برای بازدید علاقمندان و متخصصان به این صنعت دایر است.