به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب : ۱۱۷۴۷

صوت علامه جوادی‌آملی درباره هاشمی

صوت علامه جوادی‌آملی درباره هاشمی
گروه سياسي: سخنان تازه‌اي از آيت الله علامه جوادي آملي در باره آقاي هاشمي رفسنجاني، در اينترنت منتشر شده است. براي ديدن و شنيدن اين كليپ صوتي، اينجا را كليك كنيد. گفتني اينكه در انتخابات ریاست‌‌جمهوری ۱۳۸۴؛ حضرت آیت‌الله علامه جوادی آملی از آقاي هاشمی رفسنجانی حمایت كرده بود اما این حمایت بر جسارت‌گران سخت آمده بود و برخي طلاب مقدمه‌خوان و حامي رقيب انتخاباتي آقاي هاشمي، درصدد ارشاد مفسر بزرگ و فیلسوف متأله جلیل القدر برآمدند و با تجمع در مسجد ایشان، شعار «...حیا كن هاشمی را رها كن» را سر دادند!

يكي از طلاب مي‌گويد: آن روزها، روزهای سختی بود، من بارها از همین جماعت بي‌حرمتي به ایشان را در مدرسه‌ی فیضیه و دارالشفاء شنیدم. ... در آن روزها از یكی از شاگردان آیت‌الله شنیدم كه ایشان گفته است «وی را چنان بالا خواهند برد كه طغیان خواهد كرد». این سخن از یک اصل كلی برآمده است؛ با انسان‌ها باید مطابق ظرفیت‌شان رفتار كرد، نه بزرگی را خُرد كرد نه خُردی را بالا برد. سه هفته پیاپی برخی از حامیان وی علیه آیت‌الله جوادی آملی در نماز جمعه شعار دادند. آن روزها انگار هیچ‌كس نبایستي از كانديدايي كه از استوانه‌هاي انقلاب هم بود، حمايت می‌كرد؛ حتي اگر علامه و فخر حوزه علميه قم يعني علامه جوادي آملي باشد! این هاله‌ی قدسی دور هركس كشیده شود، مغرور خواهد شد و طغیان خواهد كرد. بيان علامه درست بود. هر كس را زیادتر از ظرفیتش بالا بردند، سقوط خواهد كرد. بزرگان همواره در خشت خام چیزهایی می‌بینند كه ما در آینه هم نمی‌بینیم!

افشين
Sweden
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۰۱:۰۳
درود بر مرجع عاليقدر علامه جوادي آملي (51749)
شهاب
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۰۱:۴۱
درود بر حضرت علامه جوادی آملی (دامت برکات)
نه بخاطر حمایتش از آیت الله رفسنجانی که جدیدا توی اینترنت مد شده که بخاطر معنویت ، علم ، اخلاق و... ایشون
خداوند ان شاالله به ایشون سلامتی بده و امثال ایشون رو زیاد کنه (51753)
محمد حسین نخعی
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۰۱:۴۹
به این میگن یه سو استفاده فوق العاده از شرایط قول میدم اگر این آقا ضد موسوی یا خاتمی صحبت کنه دیگه علامه دهر نیست!!!
البته در فیلسوف بودن ایشون هیچ شکی نیست ولی دلیل نیست سیاست مدار خوبی هم باشند!!
@تقدیم به تمام طرفداران هاشمی@ (51754)
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۰۳:۱۴
درخواست شفای عاجل برات دارم (51760)
ایوب
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۰۷:۰۲
جناب آقای نخعی
سلام
بنده این فرمایش شما "البته در فیلسوف بودن ایشون هیچ شکی نیست ولی دلیل نیست سیاست مدار خوبی هم باشند!!" را قبول دارم ولی بد نیست همین توصیه را به آقای مصیاح را داشته باشید! (51765)
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۰۷:۳۳
به نوشته جمعي از خود طلاب اين مطلب در مورد آن روحاني كه از احمدي نژاد حمايت كرد و شاگردانش به علامه جوادي تاختند بيشتر صدق ميكند تا ايشان. (51768)
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۱:۵۳
نظرتان درباره آقای مصباح هم همین است؟!! (51792)
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۲۱:۱۰
رو سر بنه به بالین...! (52001)
سینا از شیراز
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۲۱:۴۷
آیت ا... جوادی همیشه با صفا و معنویت هستند. خلوص نیت، صفای درون و زهد و پارسایی ، چهره ایشان را نورانی و کلام شان را دلنشین و پرنفوذ ساخته است. همیشه با خواندن یا شنیدن سخنان ایشان، آرامشی عجیب می یابم. (52018)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۰۷:۵۴
فراموش نکنیم که آیت ا... جوادی آملی نامه امام خمینی را به گورباچف رساندو آن نامه برای همیشه در تاریخ مانگار خواهد شد (51770)
محمد
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۰۸:۳۷
چرا سایت هاشمی از دسترس خارج شده ؟ (51772)
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۰:۰۱
این بزرگ منش کم همتا هرگز سخنی به گزاف نگفته اند . و آن طمانینه خاصی که در رفتار و کردار ایشان وجود دارد در کمتر کسی یافت میشود. . . حضرت علامه جوادی آملی روز به روز بر ارزششان افزوده خواهد شد که انسان و مسلمانی راستینند. ابن بار هم بد نیست که در مورد آقای رفسنجانی از ایشان استفسار گردد.اطمینان دارم که روی پاسخشان میتوان با عنایت به بقیه شواهد موجود تصمیم گیری کرد. نگفتم فقط با عنایت به پاسخ ایشان ای هموطنان (51777)
سامان
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۰:۲۶
حالا هم ازش حمایت میکند. (51778)
دانیال
United States
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۱:۳۴
جناب نخعی دست ازافراط بردارید بسه دیگه مردم در24خرداد بهتون نشان میدهند انشالله. (51787)
محمد اهواز
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۲:۰۸
میکس تمیزی بود!!! (51794)
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۳:۲۳
اگر از هاشمی یا اصاح طلبان انتقاد می کرد بازهم درود بر علامه می گفتید؟ گمان نمی کنم! (51815)
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۳:۲۴
علامه مصباح یزدی از شما انتقاد می کند چگونه نقدش می کنید و علامه دیگر هاشمی را حمایت میکند چگونه تاییدش می کنید. (51816)
آرمان
Malaysia
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۲۰:۵۰
عزیز برادر، جناب مصباح در حمایت از احمدی نژاد از امام زمان مایه گذاشتند (ماجرای توصیۀ امام زمان در خواب به امام جمعۀ خوزستان را ایشان نقل کردند) و حتا پس از 4 سال که دروغگویی (از جمله هـالــۀ نور) و عدم کارایی ایشان بر همگان روشن شده بود، باز جناب مصباح بر تایید نادرست خود تاکید نمودند. این دو مورد را بادقت و بی تعصب مقایسه کنید. (51995)
نیاز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۲۰:۵۷
شما علامه جوادی آملی با علامه
مصباح یکی نکن... این کجا و آن کجا!!!
آیت الله جوادی آملی یکی از اعلم ترین علما هستند... (51996)
عباس
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۵
آدم واقعا تعجب ميكنه كه چرا اينقدر ما احساسي فكر ميكنيم بدنبال اون احساسي عمل ميكنيم و بعدش هم پشيمون ميشيم بايستي دعا كنيم خداوند چشم حقيقت بين بما عنايت كند تا دچار گمراهي نشويم و همواره در خط تعادل باشيم ونه افراط و تفريط (51821)
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۷:۱۲
این صحبت ها مال قبل از فتنه است. (51904)
عباس
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۸:۳۸
قبل از سال 84 خیلی به آیة الله جوادی آملی علاقه و ارادت داشتم
در هنگام انتخابات ریاست جمهوری سال 84 که ایشان از رفسنجانی حمایت کرد تقریبا شاخ درآوردم و نظرم نسبت به ایشان سست شد
حالا بعد از 8 سال حکمت کار ایشان را فهمیدم و متاسف شدم که به دکتر احمدی نژاد رای دادم
ایشان واقعا حکیم است خداوند درجات ایشان را عالیتر گرداند (51949)
حمزه
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۱۹:۵۷
علامه همواره جایگاهی خاص در قلب ملت ایران دارید (51978)
کیان
United States
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۲۲:۰۳
باتمام احترامی که برای ایشون قائئلم اما واقعا جای تاسف داره که ایشون از حضرت امیر حرف میزنه ولی از کسی حمایت میکنه که جلو علی زمان ایستاده و در سال 88مهره فتنه بود
واقعا جای تاسف داره اینجاها بصیرت لازمه (52023)
لهراسب
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۲۲:۳۱
آقای آملی برترین شاگرد علامه بزرگ طباطبایی صاحب تفسیر المیزان هستند خدا حفظشان کند.ایشان در سال84 هم به آقای هاشمی رای دادند (52031)
سعید
۱۳۹۲/۰۲/۲۹ ۲۳:۱۸
دیدی بهار جان گفتم اصولگرایی! چرا کامنت مرا در مورد گذشته اصولگرایان منتشر نکردی!؟ آن کامنت هیچ نکته زیان بخشی نداشت. (52051)
۱۳۹۲/۰۲/۳۰ ۰۰:۰۱
درود خدا بر استاد اخلاق و مرجع عالیقدر حوزه (52066)
یک اصول گرا
۱۳۹۲/۰۲/۳۰ ۰۰:۲۳
یادم نمیره در انتخابات دوم خرداد 76 وقتی ایشان با هزار شرط و اما واگر از آقای ناطق در مقابل آقای خاتمی دفاع کرد رسانه های اصلاح طلب چه انتقادها و جسارت هایی که به ایشان نکردند!حالا ایشان شدند مرجع عالی قدر؟به هر حال ایشان و آقای مصباح هردو از استوانه های حوزه علمیه هستند خدا هردو رابه سلامت بدارد. (52072)
عظیم
۱۳۹۲/۰۲/۳۰ ۰۰:۵۳
فتنه گران واقعی کسانی هستند که فکر می کنند که قبل از 24خرداد 84 وبعدپیروزی انقلاب در این کشور هیج پیشرفتی نبوده.... (52077)